Gå til innhold

Kjøretøyforskrifter,godkjenninger,unntak, flyttegodts,søknader ++ diskuteres HER!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vi har ventet siden april 2005 på svar fra BT ang ombygging av en BMW som er flyttegodsimportert . Har purret BT mange ganger men de vil ikke svare. Nå går formell klage til dep. pga manglende oppfyllelse av forvaltningsloven.

 

 

Hm... det her virkerlovende....:shake

 

Men det som nå kommer fram her er jo ting som kan jobbes med...

 

Så er det flere som har plunder med BT, så skriv det her....

 

Så kanskje vi kan gå samlet og trykke på litt for å bråke litt i systemet!

 

For de her SMÅ kongene..... de trenger ikke å få viljen si....

 

Husk på det at KONGEn vår er Øverste leder for landet!

 

LANGT OVER idiotene på BT!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bøndene på Jæren er plaget av BT som mener de store traktorene og hengerne er noen cm for brede for vanlig veibruk. Fram til nå har det vært en "stilltiende avtale" mellom de at kortere strakninger mellom gårdsplass og jorde var ok, men nå har BT funnet på å stramme inn på praksisen. De mener bøndene skal leie vogntog beregnet for bred last hver gang traktor + henger skal flyttes noe hundre meter langs vei....

Er ikke bare vi som sliter. Kanskje vi skal tipse Senterpartiet? Evt gjøre felles sak med bøndene mot BT?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk.Når traktorne står oppå en henger er de plutselig ikke for breie lengre altså? Kjører de med roterende lys på traktoren burde det ikke være noe problem skulle man tro?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 

Du må ha bremer som er TüV godkjendt til så mye hestekrefter. (som om det er hestene som skal bremses, det er jo sef kiloene)

 

Du må ikke overstige maks tilatt forakselvekt som står i vognkortet ditt.

 

Slenger meg innpå tråden her..

 

Har en del erfaring med ombygginger og motorbytte godkjeninger etter hvert (på Opel..)

 

Jeg også prøvde meg på den med vekt og ikke Hk som skal bremses, men da viste han til en

forskrift om bremser som sier at bremsene skal holde 3 harde nedbremsinger fra tilnærmet toppfart

etter hverandre.

Og da spiller Hk inn som en vesentlig faktor ja...

Dette er regler som også gjelder for første gangs typegodkjenning av kjøretøy.

 

Riktig også det med forakselvekt.

 

Når det gjelder Manta så finnes det ombyggingskitt med motorfester, stabstag, fjører, dempere

osv med TÜV papirer for godkjenning med Opel 3.0 R-6. Så en lettmetalls V-8 fra f.eks Landrover veier jo mindre enn den Opelmotoren...

 

Så har jo Pink Opel Tuning 5-bolt bremser med TÜV påpirer opp til 420 Hk.:fatality:

Opel Combo B 1,8 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men man får ikke kit med TüV papirer til manta med LS1 og T56 gir i ;-)

 

Synnes fortsatt at bremsene skal dimensjoneres etter hester er tull, for toppfarten kommer helt ann på hva slags girkasse og utveksling du har.

 

De bremsene som skal på Mantaen jeg snakkerom er noen Merce bremser tror jeg, noe det vist skal være TüV på, husker ikke helt, men kan være at det var Pink sine papirer de brukte på dette.

 

Men bra info Rekord24V, hva har du fått godkjendt av projekter da?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp-Darten skal ha 10" tromler og litt tykkere torsjonsfjærer enn standard 6'er bil.Skal vel ha 5 blader bak mot 4 på standard 6'er.De fleste Dartene som ble solgt i Norge hadde HD understell med de store bremsene og fjærene. HP utgaven av 273'en var vel oppgitt til 235 hk hvis jeg husker rett så en 360 burde være helt kurant.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å lage en ny tråd jeg, fordi det jeg lurer på vet jeg ikke om kan kvalifiseres i denne tråden, MEN det sitter mange med peiling så jeg fyrer i vei :)

 

Hva sier dem på tollen i svinesund visst man kommer kjørende med en motor/og deler som man har kjøpt i sverige ?

 

Jeg har NULL peiling på dette, må det momses eller ? :rolleyes: :spin

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å lage en ny tråd jeg, fordi det jeg lurer på vet jeg ikke om kan kvalifiseres i denne tråden, MEN det sitter mange med peiling så jeg fyrer i vei :)

 

Hva sier dem på tollen i svinesund visst man kommer kjørende med en motor/og deler som man har kjøpt i sverige ?

 

Jeg har NULL peiling på dette, må det momses eller ? :rolleyes: :spin

 

Du har vært ute av landet 1 døgn ja hvis ikke fortsatt ja til tollern.

 

Da kan du ha med deler for intill 6000,- mener jeg eller er det blitt 10.000,- nå?

 

Å har du kjøpt deler for mere ja så få kvittering på at du har handla for intill det ;D

 

Er det snakk om nye deler? brukte deler?

 

Brukte sørg for lav kvittering eller dobble kvittering.

 

Har du kito under bellopet gi gass over grensa.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært ute av landet 1 døgn ja hvis ikke fortsatt ja til tollern.

 

Da kan du ha med deler for intill 6000,- mener jeg eller er det blitt 10.000,- nå?

 

Å har du kjøpt deler for mere ja så få kvittering på at du har handla for intill det ;D

 

Er det snakk om nye deler? brukte deler?

 

Brukte sørg for lav kvittering eller dobble kvittering.

 

Har du kito under bellopet gi gass over grensa.

 

Era

 

Brukt og privat...

 

Skjønte ikke helt alt du mente Erik. Alså det skal momses visst det er over 10 lapper ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt og privat...

 

Skjønte ikke helt alt du mente Erik. Alså det skal momses visst det er over 10 lapper ?

 

Les mellom linjene ;D

 

Ja tror du må betale mva over 10k men det alle jeg kjenner gjør er og få en lav kvitering dermed slipper du det. Er VELDIG vanskelig for en toller og vite hva du har betalt for en brukt motor og deler.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår