Gå til innhold

Kjøretøyforskrifter,godkjenninger,unntak, flyttegodts,søknader ++ diskuteres HER!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men egentlig... hvem på EU kontroll sjekker om det er SB eller BB i bilen?

 

De vet vel snøtt hvordan en V8 ser ut!

 

Ikke sant?

 

Putt i å kjør!:D

 

Hehehe.

Ikke alle som vet hva ting er.

Jostein blei stoppa med en 17 M RS engang.

Han som kontrolerte bilen sa følgende.

 

Eg har sett mange slike med V8...

 

Etter litt diskusjon måtte de åpne panseret å telle tennplugger for gubben.

 

1-2-3-4-5-6!

 

Men han var forsatt sikker på at han hadde sett mange slike med V8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen prosjekter på gang da eller , skrevet store brev å krangler litt de trangsynte?

 

Noen som har noen er erfaringer de vil dele med andre?

 

Hva en BØR skrive i en sånn søknad?

 

Eller hva en absålutt IKKE burde skrive?

 

Kom med det

 

:D

 

Godt poeng.

Send meg en pm og jeg sender lett ut min søknad, godkjenning av søknad, ny søknad om endring av første søknad, samt godkjenning av endring.

 

Nr 1 ting man må unngå er ord som OPPBYGGING dersom man søker om OMBYGGING. Er du usikker på hva begrepene betyr så les reglene.

 

Bra ord/vendinger å bruke er oppgradering, forbedring, restaurering.

Dårlige ord er Oppbygging, endring, ny-bygging, utskifting.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader vel ikke å si at enkelte orginal deler er umulig å få tak i og at du derfro er nødt til å forbedre/oppgradere/modernisere. Det er vel det folk med glassfiber rodder har klamret seg til.Det gamle karosseriet er umulig å reparere og det er umulig å få tak i et bra brukt.Glassfiber blir dermed eneste muligheten og må regnes som en erstatningsdel.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! 77 Manta med chevy v8.. Det høres bra ut :)

Har en 77 manta selv, og skulle ønske noen vil kjøpe den av meg snart grunnet utdanning og flytting. Blir vekta for stor på frontaksel, så kan du bygge på forsterkede stag, og fjører, så kan du godkjenne :) Tror det er nødvendig for en 3.0 inline 6 motor hvertfall før godkjenning. Manta er fet bil og den kler V8 ;) Akuratt nå er det bare 2.0 firer i min..

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gang på `42 reglene, må vel være å finne på nett et sted.

 

Det er jo noe alle skulle hatt ;-)

 

(og selfølgelig flyttegodt importert bil da)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB454 var på EU kontroll i dag...

Å der fikk de store øyne og enda større glis....

 

:D

 

For han skamsenka MB124, har da fått innskrivd senkesett og hjul, å selvfølgelig så har de skrevet inn antall CM fra senter av felgen til hjolbuen...

 

BB454 har ikke lest dette nøye, men det ble gjort i dag....

 

320cm sto det fra, senter av hjulet til hjulbuen....

 

Så nå finnes det planer for en skikkelig heving av gobilen!

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot Road:

Du skriver at i 1970 kom det regler som sier at hjula måtte innenfor skjermene. Mener du at min scout fra 1964 kan bli godkjent uten breddere? Da stikker hjula ca 40 cm på utsida..

 

Etter det vi vet skal ALLE biler ha skjermer over hjulene...mønsteret skal være tildekket!

 

At noen rodder kjører uten skjermer....jo det er fordi de er plokket av etter godkjenning!

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte ombygging av min bmw for noen år siden og som Hot Rod sier lengre opp her, er det viktig at man ikke drar inn oppbygging!! Tror det stilles litt andre krav til dokumentasjon da!! Hørtes hvertfall sånn ut den gangen jeg snakket med biltilsynet.

Er også et godt poeng at man snakker med biltilsynet FØR man setter igang!! Det gjorde jeg, noe som førte til at det ble en dialog og en positiv opplevelse for alle parter!! Tok ca 20 min å få bilen godkjent etter ombyggingen!!

Tror jeg fant en standard mal for oppsett av en slik søknad hos amcar klubben i trondheim. Den funket veldig bra også når jeg skullle bygge om Bimmer'n!!!

 

Se denne linken for å se prosjektet:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=141349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket dette med ACCN i Trondheim og regelen er visstnok en vag formulering fra 1970 som omhandler tilstrekkelig støydemping, hjulene innenfor skjermene osv. Selvsagt kunne jeg kranglet litt på dette, men siden jeg planlegger å bygge med bl.a skjermer og eksospotter lot jeg det være.

 

Det jeg lurer på er om biler fra før 1970 kan bli godkjent uten skjermbreddere. Jeg har alltid trodd at skjermene skal dekke hjulet jeg også.

Og forresten, det kommer helt ann på hvem biltilsynmann du spør når det kommer til hva bredderne skal dekke. Noen sier bare mønsteret, og andre sier hele dekket med dekkside (hvis du har skikkelige ballonger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår