Gå til innhold

Kjøretøyforskrifter,godkjenninger,unntak, flyttegodts,søknader ++ diskuteres HER!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

feil feil feil.. jeg har en fiero og ett "ferrari" karosseri og har søkt om ombygging til "ferrari" og det skulle ikke bli no problem og få godkjent sier de, jeg har fått ett brev fra biltilsynet om atte det er greit jeg bygger den om..

 

men hvis du bruker orginale taket fra fieroen så er det kun styling i følge biltilsynet og da koster det kun 3-400kr i oppmåling og forandring i vognkortet og det har jeg skriftligt fra biltilsynet

 

hvis du fortsatt har lyst til og bygge fake ferrari så har jeg absolutt alt du trenger for 50 000kr.. fiero'n er tatt inn som fløttegods i 1990 eller noe sånt og jeg har dokumentasjon på atte bilen SKAL bli godkjent med ferrari karosseriet for kun 3-400kr

 

Denne bilen er gull værdt....

 

Du vet det eller?

 

Siden den er flyttegodts...så skal den....

 

Godkjennes etter reglene fra 3,juni, 1942!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte gods!

 

Det er ett fantastisk ord i vognkortet, slike biler vil framover bli ettertraktet, fordi regelverket har store hull når det gjelder disse bilene...

 

Det står enkelt, godkjenner bilen kravene for flyttegods, skal den godkjennes med unntak tekniske regler og etter forskriftene fra 3, juni 1942!

 

For de som har hengt med litt vet jo at Pontiacen til Luzifer er en slik bil!

Å at vi forrige uke var på de trangsynte i Oslo med den bilen..

 

Det gikk jo framover i diskusjonen, men de på AMcar sier at denne SKAL godkjennes, bare at her blir det endel krangel, før vi når målet....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er gull værdt....

 

Du vet det eller?

 

Siden den er flyttegodts...så skal den....

 

Godkjennes etter reglene fra 3,juni, 1942!

 

det viste jeg faktisk ikke.. betyr det atte jeg kan gjøre nesten akuratt hva jeg vil med den ? isåfall er den IKKE til salgs, blir heller lagra til jeg får mer tid og kr til og få den ferdig

 

kan du fortelle litt mer hva man kan gjøre og få den godkjent? eller hva man ikke kan gjøre for og få den godkjent hvis det er lettere

 

blei ganske intresangt det her.. noen som vet hvor store drag hjul det er plass til på en fiero ?

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viste jeg faktisk ikke.. betyr det atte jeg kan gjøre nesten akuratt hva jeg vil med den ? isåfall er den IKKE til salgs, blir heller lagra til jeg får mer tid og kr til og få den ferdig

 

kan du fortelle litt mer hva man kan gjøre og få den godkjent? eller hva man ikke kan gjøre for og få den godkjent hvis det er lettere

 

blei ganske intresangt det her.. noen som vet hvor store drag hjul det er plass til på en fiero ?

Kan sende deg reglementet pr. fax hvis ønskelig... ;) Har bare papir-utgave!

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at når en godkjenning innebærer vesentlig høyere effekt enn originalt, så KAN trafikkstasjonen etter skjønn sette strengere betingelser for godkjenning enn 1. gangs registrerings datoen på bilen tilsier.

For å sette det litt på spissen: En opprinnelig norsk 1934 Ford vil f.eks ikke bli godkjent med 400 hk sammen med de orignale mekaniske trommelbremsene, selv om regelverket fra 1934 skulle tilsi det.

Min søknad om godkjenning av ombygging av 1934 Ford ble innvilget under forutsetning av av bilen tilfredsstiller "Krav til kjøretøy".

 

Sjekket dette med ACCN i Trondheim og regelen er visstnok en vag formulering fra 1970 som omhandler tilstrekkelig støydemping, hjulene innenfor skjermene osv. Selvsagt kunne jeg kranglet litt på dette, men siden jeg planlegger å bygge med bl.a skjermer og eksospotter lot jeg det være. Om det skulle bli diskusjoner senere f.eks om støydempingen tar jeg det når det evt dukker opp.

Regelen sier IKKE noe om E-merkede lys, men det ville heller ikke bydt på problemer, siden de små runde baklysene på både nye og gamle Land Rovere er aktuelle, og at lykteinnsatsen på frontlyktene er vanlig E-merket 7 1/2 toms med H4 pære.

 

Da jeg søkte om å få bruke Jaguar aksel istedenfor Ford 8" stivaksel hengte de seg opp i at det ville resultere i bremsekalipere fra forskjellige bilmerker foran og bak. Men de godkjente endringen på betingelse av at bremsene skulle tilfredsstille "krav nr 2 1994". Syntes dette hørtes litt vel drøyt ut og kontaktet ACCN igjen.

De fortalte at dette kravet går på bremsekraftfordelingen foran og bak på bilen. Siden jeg selvsagt har som mål at denne skal være korrekt, lot jeg også det passere.

 

Så ja, de er litt tøffere enn de strengt tatt hadde behøvd å være, men sålenge det ikke har satt hindre i veien for planene mine har jeg latt det passere.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensa går på 01.01.71 alt etter er masse e-merking og regler å skit...

 

Da kan jeg vell være glad at 73 camaron allerede er godkjennt med 4-link, innflytta hjulhus, bøyle+++ jeg da? men denne er godkjennt med smallblock, åssen blir det med cbb i den?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veteranimporterte biler nyere enn 1971 er vanskelige/håpøse å få godkjent endringer på.

Er bilen tatt inn ny til norge i 1973, eller evt tatt inn som flyttegods, skal det ikke være spesielle ting som tilsier at en 1973 Camaro ikke kan godkjennes med CBB.

Man selvsagt vil du bli avkrevd dokumentasjon på at bilen er laget for vekt- og effekt økningen

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vell legge med noen bilder av prosjektet da.. noen har sikkert sett den tidligere her, den sto tilsalgs, men heldigvis så ble det nytt håp i sikte med tanke på ny motor osv i den (darten "bota med livet"), så bilen beholdes :)

 

dsc02943sk3.th.jpg

 

dsc03000ln9.th.jpg

 

dsc03009me7.th.jpg

 

dsc03016gk2.th.jpg

 

skulle egentlig tatt noen bilder av motoren som for øyeblikket er under oppbygging til en kjennt svensk motorbygger, men glemte selvsagt av cam!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår