Gå til innhold

Harald56

Bruker
  • Innholdsteller

    126
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Combo B
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Musiker
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 16V
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Alt som er mulig....

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.freewebs.com/rekord24v/
  • Bosted
    vestfold

Harald56's Achievements

  1. Jo, en med motorsymbol og en med skiftenøkkelsymbol i tillegg til insp i displayet.
  2. Lite brukt,med fjernkontroll. Kr 1000,- hentet vestfold. Kan også bytte i Boss Bass 900 (den har jeg plass til under setet i nybilen;) ) [ATTACH]39185[/ATTACH] PM eller ring/sms 90179885
  3. Står i Combo C, Astra G og Meriva 2000/2004 Gjerne defekt på alle måter, men trenger alle givere/følere og motorlednngsnett. Trenger ikke ecu og agregater. Holder til i vestfold, men kjører gjerne en bit ;) PM, eller ring/sms på 90179885
  4. Ikke hørt noe mer ang termostatbytting? Hvis det er Z16SE motoren så er det litt jobb. Må av med registeret for å komme til. Derfor anbefaler jeg å bytte termostat ved hvert registerbytte (også vannpumpe). Koster bare et par hundrelapper og sparer masse jobb senere ;)
  5. Det gjelder kun ved "insp" i tripptellerdisplay, de andre (motorlampe og servicelampe) må slettes med diagnoseverktøy.
  6. Nei, men gasspjeldmotoren kan ha de symptomene siden den blir varm sammen med motoren.
  7. 3 lapper er grisebillig spør du meg.. Og spør du meg, så har jeg laget selv i glassfiber... ;) Original fra Opel (i stål seff..) koster over 10 lapper.
  8. Veldig bra! Eneste forskjellen fra meg er at første sliping med pad (Mirka eller 3M) gjør jeg vått med silikonvask.
  9. 2 (eller 4..) 205/40-17 sommerdekk av kjent merke ønskes. Henteavstand til Vestfold å foretrekke ;) Oppgi evt merke, mønsterdybde, load/hastighet og prod.dato. Kina,Korea, Malaysia, Østblokk osv IKKE interessant :D
  10. Blir aldri noe greie på.. Matte felter etter vinduspusser kan tas med spesiell polish for glass, eller tannpasta ble brukt i "gamle dager". Men riper? Tror ikke det... ;)
  11. Meg bekjent er aceton det eneste som tar lynlim, så litt skummelt. Hadde lakken vært bra metta med voks, så kanskje en bare kunne skrape den av med neglen.. ;) Lakkhøvel, vannsliping og polering kanskje?
  12. Fordelene oppveier nok for bakdelene hvis en skal gjøre en billiglakkering. Men BT lakken bør tynnes med opp til 30% tynner for å komme ned i ca 16/18 sek. voc (DIN viskositet). Da flyter den godt ut og blir blank. Tips til godt resultat: BT lakken er såpass mettet med pigmenter at det holder med 1,5 strøk. Altså først et slørestrøk (tynt, matt lag med litt avstand på sprøyta), vente til det strøket er skikkelig "sticky", så et dekkstrøk med skikkelig flyt. Da blenkje det i soli ;) Men en "lastebillakk/billakk" tett farge med rask herder/tynner er støvtørr på 10-12 minutter, så er noe bedre med hensyn til støv.
  13. Fordel: Billig. Bakdel: Tørker litt sent, så legger seg en del støv i lakken ved "garasjelakkering". En annen bakdel er at den blir glasshard når den herder, og da er den ikke spesielt bra ang steinsprut. Og siden den blir så hard er den heller ikke egnet for polering, hverken for hånd eller maskin...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår