Gå til innhold

Skody

Super Moderator
  • Innholdsteller

    4,503
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Skody vant dagen sist Januar 9 2016

Skody hadde mest likt innhold!

Om Skody

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Drift for your life!
  • Modell (eks S4)
    Pickup
  • Biltype (eks Audi)
    Skada
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Bærplukker
  • Motor (eks 1.6)
    1.9
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Facelift

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    Yihaah...
  • Bosted
    Hedemarken

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Skody's Achievements

  1. Det måtte en HaaJeHaa tel for å ta poenget. :D Jeg har også lurt på noe av det samme. Konkret går det på r-dekk. Har du først slike dekk på bilen blir det brått litt mer brå vektforflytninger i bilen. Spesielt vil jo fordekkene få vesentlig juling. Dette husker jeg godt fra Skoda Pickup tiden med 8x15" og 195/45R15. Den føltes det som hadde 90/10 vektfordeling. Slet et par fordekk i året mens bakdekka var helt greie etter fem år. Spørsmålet mitt er; om dekk eller r-dekk med litt fetere dim og høyere lasteindeks vil takle og overleve ekstreme vektfordelinger (veldig mye) bedre enn noe som er i spedeste laget? Ta en Volvo 242 på 1200kg. Kanskje 50-50 statisk vektfordeling. Hard oppbremsing fra 150. All vekta fyker forover. Legg på en skarp sving i innbremsinga. Da legger brått ukjente mengder av de 1.200 kiloene seg over det ene forhjulet. Det sier seg jo selv at et 195/55R15 med f.eks 84/87LI vil dø raskere enn et 2x5/nnR16 med 90+ LI. Men hvor relevant er det i praksis? Håper noen klarer å tolke tankene mine. :)
  2. What Quattro73 said. Hvis du får kjøpt ny eller til nød brukt sikringsboks og får fiksa det for en tusenlapp eller tre er det vel greit? Hvis ikke kan du kjøpe en løs sikringsholder av typen som brukes til ekstralys etc. Få en kyndig til å nappe ut ledningene fra den defekte sikringskursen og føre de bort til den nye du legger i nærheten på et egnet sted. Men beste er jo en splitter ny komplett sikringsboks. :thumb
  3. Det kommer kanskje an på om du har Garrett T3 eller Mitsubishi 13(C?) turbo. Du kan ikke sånn helt uten Wideröe bruke fra 740/940 da det går i torpedoen uten å sveise om røret. Hva er boltsirkel på DP flensen du har nå? Og hva slags motor/turbo/årgang har du egentlig?
  4. Parkway: Er DU seriøs? :D Neida, men han sa ingenting om fortolling eller ei. Er denne billigbilen tatt inn av en av de som bruker mye penger på å importere fra Japan til Norge vil jeg anta at de videreselger den ferdig fortollet. Og hvis du møter opp på uvesenets kontor med en formodentlig "norsk" Skyline og ber om en enveisbillett vekk herfra er jeg rimelig sikker på at du får det, selv om de neppe fornekter seg og spanderer på deg. :cab
  5. Jeg vet ikke om de er akkurat 5mm men jeg har da kjøpt enveisventiler til spyledysene på 'tema, både vinkel og .. var det t-ledd? Litt dårlig trykk på ruta men har ikke forsket på om det skyldes to slike i serie eller om det bare er sliten pumpemotor. Bruker den aktuelle bilen så sjelden så har glemt det av.
  6. Den enes død, den andres morrabrød. :D Jeg mente at jeg har satt opp strikse popupblockere, ihvertfall i IE8. Da må jeg klikke på scrollehjulet hvis jeg ikke velger å la f.eks bf få permanent tillatelse til å poppe opp bilder, words 'n shit yo. Ville bare sjekke at ikke du har "glemt" en slik funksjon. :)
  7. vBulletin Message - The server is too busy at the moment. Please try again later. :hvaskjera Fikk denne da jeg skulle poste et lengre innlegg jeg hadde lagt masse sjel i. Det var ikke så kult. Flashback time, yeah! :word_ms
  8. What Einar and Bwana said. (Jeg svarte visst i Hva har skjedd tråden før jeg så denne.)
  9. esbandos: Sjekk at opera tillater bf å åpne popups. Det må jeg gjøre i mine restriktive nettleseroppsett. Forøvrig skjønte jeg nå at det kun er her på bf jeg ikke får pilet rundt. Blir jo gal når jeg sitter og svarer på innlegg og redigerer! Så da batteriene i løsmusa mi konka ut ble jeg helt desperat. Hamrer løs på ctrl-piltast, home, end, backspace og delete. alacocaina Eller regelrett pusser ut hele setninger bare for å gjøre om en ekelttyrkeleif. Utvilsomt plagsomt! Men jeg har trua på at marius finner ut av hvilken bryter han skal skru på bare han finner ut hvilken. Kontrollpanelet hans er verre enn de verste gåtene du finner i noe escape the room game. :thumb PS! Snodig at det kun er venstre-høyre og ikke opp-ned som er disabla.
  10. Er det vakuumstyrt på W124 eller slutta de med det etter W123? La merke til på en W123 300TDT at bilen ikke lot seg låse etter den donerte bort hjertet sitt.
  11. Hva med den billigste fra Kjøkkentema? Eller tilsvarende fra Ebayland.
  12. Jeg leste også den skrallefastnøkkeltesten i papirutgaven av GDS. Gjenoppdaget bladet for et par tre år siden etter å ha glemt det siden jeg leste pappa's sort-hvitt utgivelser på åttitallet. Mange fine tips og tester av manneverktøy. Så til dømes en kjekk drill med magnetskål for å holde på skruer og bits mens du står i vakler øverst i stigen. :thumb Er det noen som har kommet over tomme verktøykommoder av god kvalitet som ikke skrangler eller føles som hermetikk når du tar i det? Har lagt fingrene på noen billigsk®ap og det var turnoff. :( Vil til slutt nevne på #1 på lista mi over ting jeg må ha meg før jeg dør: http://www.bilforumet.no/andre_forum/lakk-og-karosseri/verktoy/83622-hvem-forer-verktoyskap-type-amerikanske-i-norge.html#post2646478 :win
  13. Jeg minner om vårt eminente verktøyforum og har derfor flyttet tråden hit. Nå skal jeg finne frem øl og pottis før jeg blar til topps for å sikle meg til bunns igjen! :cheers::popcorn *brb om to min* :jerkoff:
  14. Jada, du vil neppe merke noe med mindre du tar ut maks effekt av en altfor stor dynamo i forhold til motoren. Du har sikkert merket at turtallet på tomgang dropper når du skrur på fullt lys med tusenmetere etc. Kjøper du brukt bør du titte på både børstene og sleperingene for slitasje. På Bosch er det som regel to små flatspor-skruer som holder en hvit klump. Da ser du to kullbørster på enheten du tar ut, og de to hjulene børstene presser mot på akselen. Du skjønner det når du tar opp. Er det skjevslitte eller nedslitte børster bytter du de for en hundrings på biltema. Ser sleperingene ut som togskinner lar du vær å kjøpe. Har du Mitsubishidynamo må du kløve hele greia for å komme til. Da får du nok sjokkpris på nytt så sjekk pris hos flere huggere. Eller kjøp privat. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår