Gå til innhold

Terjeth

Bruker
  • Innholdsteller

    3,902
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Terjeth

  • Bursdag 09/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, motor, musikk, spill.
  • Modell (eks S4)
    Golf
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Lensvik

Terjeth's Achievements

  1. Heisann! Har oppdaget et hull på siden av bunnpanna, og har derfor kjøpt ny panne og pakning. Skulle til å demontere, men jeg kommer ikke til de boltene ved girkassen. Ser ut som det er er deksel/blekkplate festet til girkassen. Må jeg klyve kassen fra motoren for å komme til?
  2. Solgte denne i vår, fikk lyst på Mk2 istedenfor. (Les; jeg kan ikke sveise og fikk aldri ferdig prosjektet) Ny eier har allerede lakkert og fikset en god del. Mvh. Terje
  3. Det ang. innsuget har jeg ikke tenkt på, men det stemmer nok. 1.6 og 1.8 fra Golf 2 har vel 2e2-forgasseren som er dobbeltløpet, og siden blokka er likedan på både 1.5, 1.6 og 1.8 burde vel manifolden passe? Burde isåfall være enkelt å få tak i.
  4. Tusen takk for utfyllende svar! Hvordan tolker jeg den tabellen du la ut? Bør jeg følge det første alternativet (1500.1600) om jeg skal holde resten av motoren original og det tredje(1500.1600 trim) om jeg skal oppgradere med f.eks trim-kam og grenrør? Trenger jeg avansert verktøy for å lage ei adapterplate? Går heller for den løsningen enn å kjøpe ny manifold. Har søkt litt frem og tilbake etter hvilke sider som selger både forgassere og deler. Vet du om http://www.carburetion.net/default.aspx er brukbare? Fant forgasser og dyser til ca 1700,- der. Har óg kikka på ebay, men det var endel dyrere. I tabellen står det forresten at hoveddyser skal være 142/140, men jeg finner kun 145/140. Vil det utgjøre noe betydelig? Lurer også på om jeg skal ha store eller små lavfartsdyser som vist her: http://www.carburetion.net/Jets.aspx?bp=73801%3b77201%3b74409%3b74403 Blir veldig mange spørsmål, jeg beklager det, men er veldig takknemlig for hjelpen.
  5. Prøver å blåse litt liv i denne tråden igjen, siden jeg er på utkikk etter ny gasser til min 1.5JB. Nåværende gasser er Pierburg 1B3. Tror vokstermostaten er gåen, siden motoren stopper etter 10-15min kjøring. Den holder seg heller ikke på tomgang. Siden jeg uansett skal bytte, har jeg lyst til å bytte til Weber. Jeg vet at jeg burde bytte til en større motor, f.eks GTI istedenfor å bruke penger på den triste 1.5-literen, men med begrenset tilgang til verksted og nødvendig utstyr ser jeg mørkt på dette. Jeg fikk tips om noen som selger komplette erstatningskit som er bolt-on på min motor, men dette er gått ut av produksjon. Såvidt jeg vet inneholder dette kitet en Weber 36TLP som tydeligvis er vanskelig å få tak i. Neste alternativ er da en Weber 32/36 DG(A/E)V, siden den er relativt billig og enkel å justere (etter hva jeg har lest på internett). Jeg vet jeg trenger adapterplate og nye dyser for å få den til å passe med motoren, men det er andre ting jeg ikke er sikker på. -Kan jeg bruke den originale gasswiren, eller må jeg bytte/bygge om? -Hvordan vet jeg hvilke dyser jeg skal bruke, og hva heter de forskjellige dysene? Etter hva jeg har forstått er det 3 forskjellige, tomgangsdyse, hoveddyse og en til? Er ikke helt stø i teknisk engelsk, så jeg forstår ikke alt jeg har funnet av info på diverse nettsider. Gjør jeg lurt i å kjøpe et sett med flere dyser? -Må jeg gjøre endringer på tenning osv? -Hvilken choke-type bør jeg gå for? DGAV er vannstyrt og vil sikkert passe sammen med det originale oppsettet? DGEV er elektrisk, men hva må jeg gjøre for å få det til å virke? DGV er med manuell choke, så jeg forstår at jeg da må legge opp wire til dashbordet. Har også lest litt om justering av tomgang og hovedgang, men som sagt, teknisk engelsk blir litt tungt. Er det andre ting jeg bør ta hensyn til? Håper noen vil hjelpe meg. :)
  6. Vi får se. Er litt lei av forgassere, siden jeg ikke kan en dritt om det. Weberen må justeres den og, om jeg i det hele tatt finner en som funker. Hvordan er det å klemme nedi motoren fra en 3er? Har kanskje en delebil med en grei 1.6 100hk, men hvis jeg må bygge om fester osv så gidder jeg ikke...
  7. Hehe... det går ikke så fort fremover. Skulle jo egentlig registrere den i fjor når den ble veteran, men ting tar tid og koster penger. Har i det minste prøvekjørt den, så jeg vet at den virker... sånn noenlunde. Når jeg har kjørt i ca 20-25 min stopper den sånn uten videre. Etter noen minutters pause går den fint, og så er det på'n igjen. Det skjer noe når den blir varm, men jeg har ikke peiling på hva. Har hørt at en slags vokstermostat kan føkke opp? Skal sikkert bruke litt av feriepengene i år også, på reparasjoner og slikt.
  8. Får se hva de sier på verkstedet. Er ikke like ille på begge sider heller, synes det er litt merkelig.
  9. Jepp, men ting tar tid. Skal ha den på firehjulskontroll i løpet av neste uke så jeg får prøvekjørt den litt. :)
  10. Kjøpte meg sotefilm på Biltema når jeg var der, bare for moro skyld. Og så var det en som sa at det ikke skulle være negativ camber på bakhjula...
  11. Hvordan går det for seg at coiloversa ikke passer? Brukt de fra Golfen?
  12. Bildene virker ikke. Bruk Photobucket eller lignende for å legg ut bilder.
  13. Noen kaller det firehjulskontroll, andre kaller det forstillingskontroll. På verksted tror jeg de kaller det hjulstillingskontroll. Men de kontrollerer vel bakhjula og tror jeg..
  14. På Passat er demper og fjær separat, ser det forsåvidt på bildet og. :)
  15. Følg ledningene fra pluggene så finner du fordeleren.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår