Gå til innhold

Hvorfor det koster endel kroner å lakke "bare noen småting"

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OM det er golfen vi snakker om er detta sansynligvis steinsprut som nå er blitt en boble...

 

Pirk borti den med noe spist... er det bare hvitt pulver i boble er det galvet som er ifred med å bli spist opp...

 

Da er det en, legge i noe farge og klarlakk med skrujegn eller andre spisse ting, men som regel,er det flere slike om du ser nøye etter, å da er det bare å kalle om den delen...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt å få hele bilen lakkert, men kanskje det er best å få fjernet rusten som er der nå til jeg får råd til å lakkere hele bilen.. Men nå har jeg ikke tilgang på sandblåsing da, men sandpapir og lakk har jeg. Går det bra tror du? Og så gjøre bedre arbeid når hele bilen skal lakkeres?

 

Edit: Jeg tok sjansen på at dette gikk bra, og det gjorde det. Pusset ned slik at ble bart metall og sprayet på grunning, lakk og så klarlakk. Lakkerte også grillen, men der bare mattet jeg med 400-papir (kanskje litt grovt, men det var det jeg hadde) og så sprayet jeg klarlakk over der igjen. Ble jo selvfølgelig fargeforskjell, men ikke så veldig ille, faktisk. Det kjedelige var jo å maskere. Uff, da kunne jeg tenkt meg å ha en løftebukk på lur.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

En grunn til de med helt usannsynlige priser på lakkering, er faktisk forsikring, eller avtaler med firma, om de får mesteparten av sitt arbeid fra en forhandler eller som forsikrings skader, så er de somregel ikke veldig interisert i en privat person som vil ha ett panser lakka for minst mulig.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du, Bead-lock, siden jeg skal få bilen min lakkert om igjen på utsiden pga diverse kosmetiske ting. Kan jeg da ha perleeffekt(?) i lakken? Skal ikke lakkere inni dørkarmene, men det gjør vel ikke så mye om det ikke er perleeffekt der? Hva tror du?

 

 

Kan bli vldig bra det med litt "guffe" i lakken...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår