Gå til innhold

Hvorfor det koster endel kroner å lakke "bare noen småting"

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

jeg har planer om å lakken min bil(mazda 626). Hvor mye kan en normalt regne med sån ca å punge ut med for å lakere hele bilen utvendig på lakkkeverksted. hvor mye kan jeg renge med en privatperson ska ha sån ca!

hvor mangen liter kan jeg regne med å bruke normalt å bruke på en personbil i?

hvor mye koster disse pr liter: sort,blå eller Midnight blue metalic?

 

eg brukte ca 5liter farge og 7liter klarlakk på min 626 GD (1988), da utvendigt, inni døråpninger, insiden og utsiden av dører, bakluke panser og vinge... (men så la eg SKIKKELEG godt på også da)

det var i den tiden eg jobba som lakkerer og fikk det gratis ;) hehe

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvor mye kan jeg regne med å få i takst for en skade på forskjerm med liten bulk og lakkskader og stripe langs hele siden på listene og småriper på bakskjermen på en golf...helst en dyr plass og så be om kontantoppgjør fordi resten av bilen skal også lakkes men det skal da tas en billig plass :P

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
jeg synes det var litt dyr liters pris hvis du driver et lakkverksted, vi betaler i snitt 400kr/litern+mva. hva slags lakk bruker du?

 

De fleste koster vel +-6-700 kr pr liter, så får en 30-40%

 

Men skal en ha en liter fredig blandet hos forhandleren... ja da må en betale 1000+mva for det....

 

Tar også betalt for den 1/2 timen det tar å blande å prate vas med kunden....

 

Gjør ikke dere det på verkstedet???

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hmm.. Kosta meg 3500 for å lakke en bakskjerm + små"flekker" her og der.

Nå har jeg akkurat lakkert hele bilen fra lista og ned, samt to takrenner (på bilen ja), kom på 9000.. Tenkte meg detta var ganske så normale priser. Men har forstått at lakking er dyrt og ja.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Var på den lokale møller-butikken (der onkelen min er verksmester) og skulle høre på prisen på nytt panser og ny grill, pluss lykter, det kom på 9000, og om jeg ville ha det lakka, kunne jeg dobble den prisen, og med "onkel-rabatt" kunne de klare det for 16000, var ikke dette en stiv pris på lakk av nytt panser og ny grill? Med tanke på at det var der jeg kjøpte det? Ble i alle fall ikke kjøp der uansett da:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lakking av det panseret ditt er ca 300 perioder + 147 i startid...

 

varierer litt på hvor i landet, men her i Grenlandsområde har de ca 1100kr i timen /for 100 perioder.

 

Så ca 450 perioder = 4,50 x 1100 = 4950 + 25% MVA = 1237,50+4950=

 

Totalt fullpris: 6187,50 kr hadde det kostet....

 

Så ja da gutter....

Ting koster.!:angelsmili:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

det er en 83 modell men på tvers av dette så er den veldig rustfri. den nåværende lakken er såklart ganske falmende og den har aviator taket av glassfiber.. så den er jo drit stor, masse flate og derfor masse lakk kan jeg tenke meg. vi er ikke sikre på hva vi går for enda, så priser for forskjellige typer lakk hadde hvert ypperlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye vil det koste og lakere en hel chevrolet van g20 rød ?

 

 

ohfff...

 

:hello:

Skal det lakkes innvendig å?

 

nesten umulig å si...

Men om jeg hadde fått det spørsmålet... hadde jeg bare sagt 20-30 lapper...

Å sett om du hadde løpt...hadde du synes det var ok hadde vi vel snakket nærmere å diskutert hva som skulle gjøres mere i detalj..

 

Men her vil du få like mange svar somantall personer du spør...:win

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår