Gå til innhold

Hvorfor det koster endel kroner å lakke "bare noen småting"

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

De som har jobbet litt med bil/MC / lastebiler har en liten ide om at skal en demontere, svise, grunnarbeid, lakke, så montere SÅ ALT PASSER 100 %...

 

Ja de VET at ett bilprosjekt kan ta 100vis av timer...

 

Sveisa på en 64 PV for noen år siden....

 

Sveisa nye kanaler, innsiden og deler av gulvet...

Bytta hele plata i karossen som bakskjermene sitter skrudd i, bytta bakplata og delen på innsiden der ++++

Tilpassing av alle deler og grunnarbeid og lakkering og hekta bilen sammen (karossen)

 

Hadde desverre nære 200 timer på den bilen...

320kr t + mva...

 

Ja da blei det 80.000

10.000 i materiell og lakkboks leie...

 

Å fikk jeg... jo... ca 40.000

 

Så da hadde jeg under 100 kr timen...

 

Å det skal en da betale skatt av...

betale sykepenge forsikring, 3.500 i måneden..

fornye brukt ødelagt verktøy, betale 3.000 i husleie på verkstedet. Strøm...Arbeidsklær og sko. kjøre halve jorda rundt etter deler og diverse...

 

Ja sikkert en hel masse til...som ikke jeg kommer på nå..:jackinbox:

 

Så da kan en jo si at en tjener seg SKAMRIK på å jobbe med slikt...

 

Hvorfor ikke ALLE jobber med lakk å tjener seg rike kan ikke jeg forstågrinchy

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde desverre nære 200 timer på den bilen...

320kr t + mva...

 

Ja da blei det 80.000

10.000 i materiell og lakkboks leie...

 

Å fikk jeg... jo... ca 40.000

 

Så da hadde jeg under 100 kr timen...

 

Å det skal en da betale skatt av...

betale sykepenge forsikring, 3.500 i måneden..

fornye brukt ødelagt verktøy, betale 3.000 i husleie på verkstedet. Strøm...Arbeidsklær og sko. kjøre halve jorda rundt etter deler og diverse...

 

Ja sikkert en hel masse til...som ikke jeg kommer på nå..:jackinbox:

Jeg pleier spørre de som klager på at det er dyrt om hva slags arbeid de vil gjøre for meg til ca 75 kr timen... "Helst ingenting" ...greit,ikke jeg for de heller. Da pleier som oftest pipen endre tone litt...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe den var bra...

 

Skal huske på den...

 

"kan ikke du komme å male låven min for 50 kr timen'a"??

 

:jackinbox:

 

Glise....

Bare passe på hvis han sier "80 lapper? 40 mener du vel..?" Da kan du bare si "Joda,hvis du pusser opp her for de resterende 40 så..."... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2 ting på bilen jeg skulle ha fiksa på. har en stygg ripe bak og en slags skrapeskade nederst på fangeren forran. skrapa borti en fortauskant.

snakka med et verksted og de sa at punktlakkering koster ca 6000 for et lite stykke. hehe og ja jeg syns det høres dyrt ut! men, hvis det er det koster så javel..

 

men hvis de skal fikse på begge feilene, så blir det vel ikke 6000 per "fiks" ?

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Er det noen som leier ut lakkboks? Har en pappa som har vært billakker i 10år, da i nordnorge, nå bor vi i østnorge(akershus). Har egen sprøyte fra devilbiss( http://www.ladaniva.co.uk/lada/dcp_1005m.jpg )

Det er forresten en audi 80coupe som skal lakkes, vi ordner lakk og alt det selv, eneste vi trenger er lakkboks og kompressor(Kan ta med det også om det trengs)

 

Om det er noen som vil leie ut, send pm. Så diskuterer vi betaling.

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som leier ut lakkboks? Har en pappa som har vært billakker i 10år, da i nordnorge, nå bor vi i østnorge(akershus). Har egen sprøyte fra devilbiss( http://www.ladaniva.co.uk/lada/dcp_1005m.jpg )

Det er forresten en audi 80coupe som skal lakkes, vi ordner lakk og alt det selv, eneste vi trenger er lakkboks og kompressor(Kan ta med det også om det trengs)

 

Om det er noen som vil leie ut, send pm. Så diskuterer vi betaling.

Audi Coupe Quattro & Audi Coupe Quattro -http://www.bilforumet.no/prosjektforum/232198-stiffmast-audi-coupe-quattro-89-na-bilder.html

Audi 100Sedan 2.8E 91mod(TILSALGS) - Audi A4Avant 1.8 01mod(SOLGT) - Bmw 520 89mod(KVITT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

noen her som veit hva man burde gjøre? har en boble med noen små rust flekker... noe gost synlig og andre steder hvor det ikke syns om mna gjør det selv.... er det veldig vanskelig å lakke selv? Burde man pusse ned hele bilen og levere den?

 

Noen som veit om noen bra steder? (i oslo, akershus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår