Gå til innhold

EirikGT

Bruker
  • Innholdsteller

    453
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om EirikGT

  • Bursdag 11/03/1974

Contact Methods

  • Bosted
    Arendal

EirikGT's Achievements

  1. Hei. Har en kompis med en 1968 Chevy Biscayne (Canada-produsert) Han har to originale koder stemplet på typeskiltet i motorrommet. Den ene koden er 9GG.. Han tror det har med farge å gjøre, men er ikke sikker. Den andre koden står stemplet helt på toppen av skiltet "M35" Han har ikke klart å finne noen referanser til hva dette kan være. ACCN har heller ikke klart å hjelpe ham. Noen her som vet hva dette kan bety ??
  2. Jeg hadde en slik som leiebil i en uke.. Og nå lurer jeg på å kjøpe en selv. Den var faktisk VELDIG GOD å kjøre, og å sitte i..
  3. Jo, men som jeg nevnte.. I 1994 -utvendig hellakkering med sort lakk + eget strøk med klarlakk inkl. 1 time pussing i forkant. Kostet meg 7.000,- Samme firma, som forresten nettopp var blant de 100 beste i landet. http://www.agderposten.no/article/20090326/LOKAL8/252725671 De vil idag ha 8.000,- for hellakkering i hvit + klarlakk (Uten pussejobb) Det er vel BILLIG !
  4. Takk ! Passer sånt som støtfangere fra Caravelle rett over ? Ser jo MYE bedre ut med facelift-fangere fra Caravelle..
  5. Noen som vet noe om forbruket på disse ? Trimmet/utrimmet .. 88hk kontra 102hk..
  6. Ok, så du vil altså ikke fortelle hva forbruket er da eller ?
  7. Ok, så spoileren skyver unna elg også.. Utrolig kjekt.. Har du målt forbruket eller ?
  8. Den bilen så jo veldig bra ut da.. Er det noen hjelp i den lille spoileren på panserkanten ? Eller blir det mest for pynt ? Du skrev at du fikk justert motoren litt, hvordan ble output/forbruk i etterkant ?
  9. Hei. Jeg spør fordi en kompis kikker på en 1998 Caravelle 2.5 TDI Men både han og jeg har jo hørt om 2.5 TDI og kamakselproblemer. IF vil jo ikke f.eks. ikke forsikre noen Audi med 2.5 TDI Men er ikke VW og Audi-motorene de samme ? Eller har Caravelle en annen kamaksel ? Jeg mener det, for den har jo et helt annet antall hestekrefter .. En jeg kjenner sier at VAG-konsernet fikk ordnet kamakselproblemet etter ca 2 år.. Da var ingen kamaksler med dårlig støp igjen på markedet.. Noen som har noe info om det ? Prøvde å søke på vwaudiclub.forumet, men fant rett og slett for mye, med for liten oversikt..
  10. Betalte 7.000,- i 1994.. For samme type bil, men da brukte de ca 1time på å pusse litt på en forskjerm for meg.. Så sammenlignet slik var det jo ikke dyrt.. Dette er da proffverksteder som har holdt på i flere tiår.. Ikke nybegynnere, eller hjemmelakkerere.. Betalte ca 12k for å pusse ned og lakkere en Fiesta XR2 i 2001.. Hadde lakkert innvendig selv. Mulig det ikke er billigst, men jeg skal sjekke videre også.. Men ettersom resten av bilen blir forseggjort, så vil jeg ikke spare et par tusenlapper på lakkjobben..
  11. Snakket med to lokale GODE lakkverksteder i løpet av uken.. Begge er kjent for å være dyktige !! Det ene verkstedet var ærlige og sa at de hadde nok ikke tid til private jobber. De hadde så mange forsikringssaker på vent, at de i det minste måtte hatt en dato fra meg, for når jeg kunne levere bilen, for at de kunne gi meg noen pris og slikt.. De var fyllt opp helt ut til mai allerede nå.. Og innen mai, så ville de nok ha nok å holde på med til over fellesferien trodde han.. Det andre firmaet var mer åpne.. Han på det første verkstedet anbefalte de til meg. Hvis jeg hadde karrosseriet ferdig pusset, og at det kun var snakk om maskering, vask og utvendig lakk+ klarlakk.. Så tippet han en pris på 8-10k.. På en bil av normal størrelse... Det synes jeg var overraskende billig ! Dette også siden jeg allerede hadde benyttet meg av de før.. (i 1994)
  12. Ok.. Skjønte jo at man ikke akkurat skrudde av varmen da.. Men lurte på om det hadde mye å si.. Antar jeg må spørre de lokale lakkverkstedene her rundt Arendal for å få noen fornuftige svar på det med priser..
  13. Det ble skrevet en del om fyring her i tråden.. Selvfølgelig fullt forståelig at det krever noen kroner for å holde varmen.. Men er det fremdeles slik med de nye vannbaserte miljølakkene ? Jeg mener å ha hørt de si: "Den nye lakken tørker helt greit i +10.. Men den krever mye luftsirkulasjon".. Neste spørsmål: Jeg skal muligens lakkere en 1973 Mercedes. 4 dørs sedan. Håper og tror jeg skal pusse den ned selv. Er ingen bulker på bilen da den ble rettet pusset og lakkert for ca 10 år siden.. Jeg sveiser selv rust, og tenkte også å lakkere motorrom, understell, dører, innside av panser og dører, samt døråpninger og bagasjerom selv. Bilen skal lakkeres original MB 050 Polizeiweiss/Polarweiss.. Jeg gjorde en tilsvarende jobb i 1994, bare at den gangen ble bilen lakkert sort+ klarlakk.. (Prisen den gangen var 7.000,- inkludert 1 time pussing av en forskjerm jeg ikke klarte å få helt rett..) Bilen ble altså/også lakker "svart" den gangen.. -Hvis man går ut i fra samme forutsetninger; Altså maks en times finpuss + maskering + lakkering med hvit farge + toppstrøk med klarlakk + tørketid.. Hvor mye kan dette koste idag ?
  14. Rust er første post, i kanter på bgasjeluke, i dører og hjulbuer. Deretter at servicer er fulgt. Sjekk også at ALT virker, nivåregulering, setervarmere, alle knapper etc.. Sjekk at instrumentpanelet funker. (koster 12.000+mont for nytt) Lytt etter knirking i midtkonsollen (er fryktelig irriterende å høre på, da bilen er SÅ stille innvendig fra før) Lykke til .
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår