Gå til innhold

Hvorfor det koster endel kroner å lakke "bare noen småting"

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo flere deler man kommer inn med, jo billigere blir det pr. stk, etter det jeg har forstått. Det vil vel også si at dersom man kommer inn med en hel bil vil stk. prisen for kunde bli billigere, enn dersom han skulle gjort dette i to omganger? Og da kommer gullkornet, dere tjener vel da mindre pr. jobb på en hellakkering med bodykit, enn en drittunge som først hellakkerer bilen sin og deretter kommer med bodykitet 6 mnd etter?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart at kommer en med bil og en skau med plastfangere,skjørt og spoilers på en gang får du nok en bedre pris enn om du først lakker bilen og så kjøper plastikkdeler og kommer med de 6 mnd etter...

 

Men en skau med løse deler tar fort en hel lakkboks, å da går det nesten like mye lakk... så det er fort like dyrt det som å lakke bare en bil.

 

Men det der er jo forskjellig til hva hvert enkelt individ som setter pris vil gjøre, for dette går jo på hva man MÅ ha, ikke hva DBS takstsystemet sier , for det sier 30-40 tusen på en vanlig bil med løse plastdeler...Så det blir litt voldsomt.

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølitegrann :ÅffTåPikk

 

Samme problem jeg har når folk skal ha lagd deler som man finner på diverse web shopper og Ebay. Det koster 500,- å leie en CNC fres pr time + de timene jeg bruker på å tegne opp biten.

Ser du noe på Ebay så er det alltid billigere enn å lage det selv ...

Slightly ØffTopicc... Arbeid koster... Jeg blir mutt når noen sier at det er dyrt for en portingsjobb,og kommer med sånt som "kompisen min porter en 16V for 1500 spenn...hvorfor ikke du?". Vel,for det første har jeg en 9KW's flowbenk,som brukes aktivt. En 16V som ikke bare skal blinges,tar rundt 40 timer fra start til mål. Og sist,en enkelt roterende carbide-fres koster fra 550 + MVA og oppover... jeg har 18 forskjellige,og alle brukes (og slites ut) daglig..

 

Som en sammenligning; En topp som er konkurransedyktig i Pro Stock,koster rundt 10 -12000 dollar. ..og der trenger man to...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av bilxtra (mobirek lillestrøm) at nok lakk til å sprøyte over en A6 kom på litt under 3k inklusive klarlakk...

 

Frågan er jo hva slags lakktype?

Hvor mange liter regner de med?

Hvor mye herder/tynner sitter du igjen med etter ferdig lakking??

 

3 k i lakk...det må være villledende fullpris?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frågan er jo hva slags lakktype?

Hvor mange liter regner de med?

Hvor mye herder/tynner sitter du igjen med etter ferdig lakking??

 

3 k i lakk...det må være villledende fullpris?

 

 

Metallic audi farge...

Var ikke mange literne, men jeg spurte kun om nok lakk til oversprøyt.

 

Men etter det jeg hører så er de kjent for å være veldig billige på lakk.. Noe jeg synes endel billakerere tar ganske bra betalt for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår