Gå til innhold

Hvorfor det koster endel kroner å lakke "bare noen småting"

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

Eg var inne på lakkverksted med min Golf Iv etter eg var borti eit autovern:(for å høyre på pris på heilakkering då eg hadde eindel steinsprut på panser og framskjermer.Etter eg var borti autovernet så blei framskjermen tatt så den kjøpte eg ny,blei ei lita stripe i døra som må sparkles og bakskjermen fekk ein pitteliten bulk.Kanalen hadde ein liten bulk i frå forrige eiger.Eg ga beskjed om at dei måtte sjå vekk i frå framskjermen når dei skulle gje meg ein pris siden eg hadde kjøpt ny.Lakkverkstedet skulle gjere heile jobben med sparkling og pussing siden det er svart bil så ville eg ikkje gjere det sjøl pga. litt forlite kunnskap på dette.Prisen eg fekk var 40000++!!!Er ikkje det litt i overkant av vanlig pris????Bur på Vestlandet i kvinnherad(2t frå Bergen) så visst det er nåken som vett om lakkverksteder som er flinke og ikkje så altfor dyre så send meg ein pm.

 

Dette er en helt grei pris, ikke dyrere enn andre steder. skal du ha det under 20tusen må du nesten få noen bekjente til å gjøre det. Om noen her inne er lakkerere, så VET dere hvor mye jobb front og side på en svart bil er. til 40 tusen blir det BRA resultat. men for all del, du kan godt betale mindre, men da kan du ikke klage når pusseripene kommer fram og skimringene synes..

 

 

Om en kommer med en bil som skal lakkes masse striper/flammer eller andre morsomheter midt på vinteren å den uka er minus 20, så går det ekstremt mye mere olje enn det skulle skje midt på sommeren å det var 30 pluss ute...

 

Det hadde vel jeg hatt litt betalt for om det gikk 5000 kr i olje:D

 

Kanskje det vil gå med mer olje til å fyre den opp med en gang men når boksen er kommet opp på riktig varme, kommer det kun 30% luft inn utenfra og det er den som varmes opp. resten er resirkulert og oppvarmet fra før. (dette kan forøvrig stilles på)

 

På vårt verksted tar vi 200 kroner for hver jobb, for oppfyring av boksen. Om vi da bruker lite på sommeren og mye på vinteren så går det jo opp i opp. kunden betaler aldri mer på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2001 er snart 10 år siden...:ass:

 

Jo, men som jeg nevnte.. I 1994 -utvendig hellakkering med sort lakk + eget strøk med klarlakk inkl. 1 time pussing i forkant. Kostet meg 7.000,-

 

Samme firma, som forresten nettopp var blant de 100 beste i landet.

http://www.agderposten.no/article/20090326/LOKAL8/252725671

 

De vil idag ha 8.000,- for hellakkering i hvit + klarlakk (Uten pussejobb) Det er vel BILLIG !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan jeg bare slenge meg på her å spørre hvor mye lakkering av:

panser, fremskjermer og framfanger.

 

Noen ca. pris for denne jobben??

Grunnen til lakkering er en hel masse steinsprut, masse steinsprut.

 

Bilen er en Svart metallic Volvo s40 2008 modell.

 

Mvh.

Tomas

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Koster all vannbasert lakk 2000kr/l eller bare for den pearl/kamelon miksefarga du nevner?

 

 

nei vanlig metallic koster ikke 2k pr liter men mica og effekt lakk koster mer kamelon koster 14k pr liter og det er sirka 2liter om eg husker riktig. og bead er jo ikke bare oljefyrte bokse er jo bare gammalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei vanlig metallic koster ikke 2k pr liter men mica og effekt lakk koster mer kamelon koster 14k pr liter og det er sirka 2liter om eg husker riktig. og bead er jo ikke bare oljefyrte bokse er jo bare gammalt det.

 

Nå spørs det hvor du kjøper lakken da.. Kjøper du camelone lakk fra Alsa i USA så koster denne rundt 1500,- kr per liter, men er det noen som vil ha kamelonelakk lengre ? Sikkens/Akzo tar vel 14.000 kr per liter for kamelon lakken sin..

 

Lurer på om ikke billakkspesialisten tar 1200 kr per liter for basefarge, husker ikke hva de tar for herder og klarlakk. men vil tro du fort havner på 2000 kr per liter (eller mer), uten rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørs det hvor du kjøper lakken da.. Kjøper du camelone lakk fra Alsa i USA så koster denne rundt 1500,- kr per liter, men er det noen som vil ha kamelonelakk lengre ? Sikkens/Akzo tar vel 14.000 kr per liter for kamelon lakken sin..

 

Lurer på om ikke billakkspesialisten tar 1200 kr per liter for basefarge, husker ikke hva de tar for herder og klarlakk. men vil tro du fort havner på 2000 kr per liter (eller mer), uten rabatt.

 

 

mulig det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hei.

 

Har en Mondeo 2000 mod, som har litt rust på en dør, en centimeter i diameter på taket og en hjulbue, samt litt helt nederst på bilen ved kanalen. Er det noen som har en ca pris på ka dette kan komme til og koste dersom det skal gjøres på verksted, med lakkering og fiksing?

 

 

Takker for eventuelle svar:D

Ford Mondeo 1.8

Rockford (N)ICE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lakkerte plymouthen min i garasjen hjemme.. Dekket over med en presenning siden bilen er for lang. Brukte en Kellen 50L kompressor og en biltema 269,- kr pistol. Og ikke minst en vannfanger på slangen! ble meget bra resultat.. har lakket en scorpio, corolla og nå plymouthen på denne måten!

 

lakken kostet ca 1000 kr literen og jeg kjøpte 2L lakk, en liter herder, to liter tynner, og to liter klarlakk..kom på ca 5500 kr inklusiv mask tape og div dekningspapp og plast!

 

Her ser dere "blandebordet" mitt..

 

98168375.jpg w821.png

 

stikker litt ut ser dere..

 

10082248.jpg w1095.png

 

enkelt og greit!

 

37529575.jpg w821.png

 

Funket bra dette..

Endret av tipetu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lakket noen smådeler med proff 2komp lakk, herder, tynner, sparkling, pussing, maskering, sliping, sparkling, lakking, vask av pistol, rengjøring, småpussing, rubbing, polering.....osv

 

og sist men ikke minst, jobbe med farlige kjemikalier

 

FY FAEN FOR EN DRITTJOBB!

 

Skjønner GODT at lakkering er "dyrt", lakkerere fortjener hver krone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår