Gå til innhold

Hvorfor det koster endel kroner å lakke "bare noen småting"

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva er det rimeligste vi kan gjøre med russebilen utenom å male den?

 

 

Det er desverre her kunskapen og beholdningen av verktøy kommer inn...

 

Hadde dere hatt verktøy, slipere og tilgang til billig lakk, så kunne dere ha feia over, lagt nonsanding grunning og lakket med tykk god lastebillakk...

 

men ...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
benga lakk lånt kompressor litt pappir og ei sprøyte fra biltema :)

 

 

Kom ikke her med den begalakken...:angry:

 

Forbanna bråta som IKKE har noe på bil å gjøre...:angry:

KUN på gjerde til mor i hagen eller på jerngryta med blomster i...

 

Har en det på bilen...har en ødelagt ALT for framtiden...:angry:

 

ALT må slipes ned om en skal ha annen lakk på...:angry:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke her med den begalakken...:angry:

 

Forbanna bråta som IKKE har noe på bil å gjøre...:angry:

KUN på gjerde til mor i hagen eller på jerngryta med blomster i...

 

Har en det på bilen...har en ødelagt ALT for framtiden...:angry:

 

ALT må slipes ned om en skal ha annen lakk på...:angry:

Påvirker vel ikke lakklagene som ligger under fra før?

Så det bare er å slipe vekk all gørra?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda... skal jo egentlig bare ha vekk benga klinet, men er som regel ingen kose jobb...når ungdommen har leka seg med malekosten...:pray
Med andre ord har jeg en drittjobb foran meg...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ok et bra skrekk eksempel på lakk pris. Dette er vel ca 10 år siden og hadde en 1966 Cadillac DeVille Cab. Spurte da Collerado billakk på kongsvinger hvor mye dem skulle ha for alt sammen. Altså jeg bare levere bilen og hente den da den er ferdig.

75-80 tusen.

 

Takk for meg. Bilen ble solgt slik den var.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville saker! nesten vert billigere å kjøpe allt utstyret og lakkert selv :S, nesten som da jeg skulle bestille en gjørtler til å støpe noen ringer i messing til meg.. var så sinnsykt dyrt, så da kjøpte jeg meg en smelteovn med digel og mekka ringene selv! Bruker utstyret flittig den dag i dag.

Audi V8 3.6

Audi A4 1.8 20V Quattro

Ford Granada 2.8 Gl

Audi 80 2.8E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville saker! nesten vert billigere å kjøpe allt utstyret og lakkert selv :S, nesten som da jeg skulle bestille en gjørtler til å støpe noen ringer i messing til meg.. var så sinnsykt dyrt, så da kjøpte jeg meg en smelteovn med digel og mekka ringene selv! Bruker utstyret flittig den dag i dag.

 

Ja, det har vel blitt solgt endel kompressorer og sprøyter for hjemmelakk etter at proff-lakkerne har skremt vekk sine kunder med priser som er helt bortinatta.

 

Hadde det ikke vært for forsikringsselskapene så kunne nok mesteparten av lakkerne pakket sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

proff-lakkerne har skremt vekk sine kunder med priser som er helt bortinatta.

Husk at det er noe helt annet å enten ta jobben på bilen selv (og dermed tjene penger på den,siden man kan da kanskje få mer igjen for den) enn det er å måtte betale for lokaler,bruksmateriell,verktøy,strøm,vask- og kjemikalier for rensing,avgifter og faenskap etc... Vi som lever av det vi gjør som profesjonelle (lakkerere,trimmingsfolk eller hva som helst) har lite annet valg enn å ta betalt for det vi gjør (og det vi bruker av nevnte produkter)...

 

Folk har tilta på sluttprisen fordi jeg har tatt (og tar) 400 spenn timen for dreiejobber,sveising,vekting,flowtesting eller porting en fredag,men se på motorverkstedene rundt omkring...de tar 800+ +moms for "forefallende arbeid"... frisøren din tar 400 spenn for de 20-25 minuttene du er i stolen...en elektriker som detter innom og røsker litt i skapet ditt i 40 minutter blåser deg for en tusenlapp...etc. Hvis det jeg og andre gjør er for dyrt,prøv å gjør det like bra selv,da ser man fort hvor mange timer og hvor mye kunnskap som trengs for en bra jobb...er ganske mye som ikke er like lett å fikse som det ser ut som,sånn som en grom lakkjobb eller en topp- og innsug-combo som virker...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår