Gå til innhold

Hvorfor det koster endel kroner å lakke "bare noen småting"

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor ikke kjøpe deres eget lakkerings sted? koster ca 10 000 tilsammen! og da kan dere starte med å tjene penger med å lakkere biler, mopeder, scooter osv.... her et oppsett jeg har gjort:

 

tok og la gipsplater som vegg, tak og gulv og la noen store rister i over gipsplatene, (på gulvet) og hevet ristene med 5 cm ca, (tomrom mellom gips plate og rist!) så utta på alle gips platene la jeg stål rør, og la rørene til en ved-ovn, (må være godt og varm når man lakkerer, over 20* grader,) så la jeg gips plater utta på der igjen, samt en stor presending over.

har lagt noen småe stålrør mellom gipsplatene for og få det stabilt/stådig!

og lagde et lite rom for kompressor, så kjøpte jeg noen sprøyter i oslo et sted.

husk å legg inn en vifte, sånn at støv og lignende kommer ut.

 

så sånn har jeg gjort det, tidligere startet opp et lite lakkerings sted, har tatt 16 biler hittil, og tjent ca. 23 000 kr! og tilsammen med lakkeringsverksted og lak tilsammen har det kommet på ca 14 000 kr. så har tjent 9000 kr ca.

 

På tide å tipse staten om den gesjeften din da....:D

 

Grei måte å lage lakk rom på, men ikke alle som har plass til det....

å ikke minst kunskap...:)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg har planer om å lakken min bil(mazda 626). Hvor mye kan en normalt regne med sån ca å punge ut med for å lakere hele bilen utvendig på lakkkeverksted. hvor mye kan jeg renge med en privatperson ska ha sån ca!

hvor mangen liter kan jeg regne med å bruke normalt å bruke på en personbil i?

hvor mye koster disse pr liter: sort,blå eller Midnight blue metalic?

KJør klasse kjør stil, kjør japsebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg har planer om å lakken min bil(mazda 626). Hvor mye kan en normalt regne med sån ca å punge ut med for å lakere hele bilen utvendig på lakkkeverksted. hvor mye kan jeg renge med en privatperson ska ha sån ca!

hvor mangen liter kan jeg regne med å bruke normalt å bruke på en personbil i?

hvor mye koster disse pr liter: sort,blå eller Midnight blue metalic?

 

Skal du bare sprøyte så regn 5-10 lapper , litt annpå m/u MVA å sånn...

 

+- 5 for innvendig lakk...

 

Garage lakking? 4-7 eller no...

 

liter? ca 1,2-1,5 utvendig..

 

Liter villedende? ca 1000+ mva per liter ferdig blandet...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Betaler jo ikke fullpris jeg når jeg har firma, men tipper ca 700 + mva for rein mix, men butikkene tar fort 1000+mva for å blande en skvett...!

 

jeg synes det var litt dyr liters pris hvis du driver et lakkverksted, vi betaler i snitt 400kr/litern+mva. hva slags lakk bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er faktisk en veldig fin tråd, som gir god innsikt i hvor dyrt det egentlig er å lakke småting!

 

Jeg skal lakke en bakluke som skal på golfen, den skal lakkes i orginal fargen, fikk da beskjed om at prisen ville bli rundt 2500kr hvis jeg ribba den!

 

Etter hva jeg har forstått, så er vel dette en normal pris!

Veit det kanskje er litt teit å spørre her, men gjør det i stedet for å lage en ny tråd.

Er det noen som vet noen billigere alternativer i akershus/oslo området? Send gjerne PM om dere ikke vil gi ut informasjon i denne tråden!

 

På forhånd takk :)

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår