Gå til innhold

VW-HS

Bruker
  • Innholdsteller

    737
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om VW-HS

  • Bursdag 04/20/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1983
  • Motor (eks 1.6)
    1,1

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

VW-HS's Achievements

  1. Kan informere at rusta desverre ikke kommer til å holde seg borte bare du sparkler over... så om du skal ha bilen en stund, må du nok ta det igjen ganske snart.. Ellers kan du få et tips til neste gang du skal flekklakke noe, om du ikke fester tapen helt i skjøten mellom ny og gammel lakk, slik kanten ligger noen mm ifra lakken, får en en mer flytende overgang i stedet for en slik rett strek:)
  2. wow, dette var nytt for meg, så det vil da si at det er normalt å etterfylle 10l olje på ett år?!! for 1000 mil er jo vel ca gjennomsnittslengden for en bil på et år? har aldri etterfylt mer enn en halv liter på noen bil jeg har kjørt på ett år i alle fall
  3. Har kjøpt meg en liten peugeot 106, og kikka bare kjapt over instruksjonsboka her en kveld, og leste at gjennomsnittelig oljeforbruk var 0,5l (ja liter) per 1000km(ja, 1000km) hørtest ikke dette fryktelig mye ut? er omtrendt det samme som den bruker på bensin:p men ja, dette må vel vere en skrivefeil?
  4. Har då kjøpt meg en liten pug til pendlebil til dame, virker som en grei bil, men er jo litt som må gjørest. Siden jeg ikke har snøring på Pug, legger jeg ut en tråd her og håper på litt svar:) Det som er feil på den er i alle fall en drivakslng, muligens 2 med ulyd i drivledd når jeg svinger, er det delbare drivakslinger på denne eller ikke? Har prøv å lese meg litt fram til svar, men folk mener så mye forsjellig så er umulig å finne ut, noen som VET? Så lekker den litt olje, toppakninga vart skifta i januar i år, og det ser veldig ut som det er bunnpannepakninga som lekker, så det er vel en easy fix. Men ser ut som det også lekker mellom motor og girkasse? er der olje? eller er det bare oljelekasjen som har rent ned på "laveste pukt" under motoren? Skal vaske det bort og få oversikt over hvor det kommer fra. Ellers har bilen litt dårlige bremser, men regner med nye bremseklosser forran hjelper mye her. Ellers så blir denne ganske så orginal og fornuftig, driftsikkerhet blir prioriteten her! Så et lite spørsmål, er det noen seter med justerbar rygg som passer rett inn i denne? plager meg sinnsykt at jeg vere så rett i ryggen når jeg kjører (dama synest det er greit, så ingen krise. Og er det mulig å få tak i noe 3-bolts alufelg? vet at den ble levert me 13" alu med 3 hull, og ser for meg at det er eneste alternativet, men det er kanje like greit med tanke på at jeg da ikke faller for fristelsen og "pimper" den opp:p
  5. Wow, betaler 6000,- for kun ansvar på en golf 1 1,1l 83 mod nå jeg!... merker jeg må revurdere forsikringselskap ja... nå er jo det ikke så mange MCS i forhold til golf, så hjelper vel litt på forsikringa det også:) Har sett på biler fra rundt 05 ja, så skal passe på å finne en med facelift. Så lurer jeg på om noen har importert bil fra tyskland? Vet ikke om det lønner seg med biler med litt motor? Ser de ligger på rundt 13-15000 euro for biler til mellom 200-250000 i norge.
  6. Som tittelen sier, så vurderer jeg å kjøpe meg en Cooper S, tror det må vente litt til jeg får litt billigere forsikring, men har starte leitinga:p Da har jeg en god del spørsmål. Er det mye trøbbel med Cooper S i forhold til Cooper? Har jo lest litt rundt forbi, og fått inntrykk av at det er masse sånne små plagsomme problem, stemmer det? Og hva betaler folk i forsikring? Kom gjerene med alder, bonus og forsikringselskap:) Så er det dette med modellene, når kom det Facelift på cooper? 05 og 08? mener å ha lest det... Og hva ble i så fall forandra da? Er det samme 1,6l motor i Cooper og Cooper S bare me kompressor på S? Og ikke minst, hvordan er prisen på slitedeler? Sånn i forhold til andre biler med samme alder og litt motor? Ble mye dette her gitt... :p Håper på å bli litt klokere da:)
  7. Det er sikkert en fantastisk fin sommerferie:) Kjøre cab i midnattssol og bare nyte livet:D
  8. du vurdertealdri å finne et karosseli i lett bedre stand da?:p I alle fall sinnsykt bra arbeid du har gjort! Gler med til å se den ferdig, blir sikkert skamrå! Og ja, er gamle biler somer tingen;)
  9. Men da er det en liten miniupdate her:) Ble mye tenking og fundering i dag, og lite action, har begynt å bryne meg på et små-kjinkig hull, akkurat rundt gjennomføringen til lufteslanger til bensintanken. Sveiste inn to små biter, men det var mye arbeid og kappe reint og enda mer jobb å finne ut hvordan jeg skulle gjøre det, men det gjorde jeg da til slutt, så nå er det bare å gjøre det..:p Men litt bilder i alle fall: På siste bilde her er forresten første sveisen jeg sveisa på bilen:p er ikke så stolt av den men..
  10. tviler på at det blir noe billigere, på møller var det i alle fall 3000 for panser og 4-5000 for å lakke det, skal klare det billigere enn det, og så ser jo jeg på det som en læringsprosess, har lakka en del småting og slikt med godt resultat, så dette blir den første store tingen, men nøyer meg med grunnarbeidet da:p
  11. Klart det er rosa!! Blir jo fort litt mandig når man holder på med bil, så må ha noe som mykner meg litt opp... :p
  12. Har også et lite sideprosjekt som jeg styrer med når jeg har 5 minutt, lager form til å støype kasse til bassgitaren min: Om om dere er observange, ser dere at bildene mine er litt klarere enn før, om der er fordi jeg har kjøpt meg et sjikkeli mandig og kjempedyrt kamera:
  13. Da har jeg en overraskelse! Update! Det er når nettene blir lange og kulda setter inn, at jeg kommer meg ut i garasja:p Fortsetter der jeg slapp, skal få ferdig under, så jeg kappa ut nedre del av bakplata og rusthullet i hjulbrønnen: Og det måtte jo sveisest: Så var det eksosfeste forran hjulbrønnen som bare var å kappe ut, så der sveisete jeg inn ny plate: Så slipte jeg kitt og dritt og sandblåste litt: Så var det å få male på et fint lag med rustkiller:D Deilig å endeli få komt sjikkelig i gang igjenn altså:) Nå går det bare en vei, og håpe om å bli ferdig før armyen tar meg, i alle fall ferdig nok til å flytte den, har komt tilbake:)
  14. Da har jeg forhørt meg litt og finnet ut hva jeg skal bruke av alt mulig og slikt, men glemte selvsakt og spør om en ting, hvor store "skavanker" kan en få bort med slipefyller? Panseret er bulkfritt, men der har hvert sandblåst noen steder uten at det er sparklet, så i et bestemt lys kan en se hvor dette er, men kjenner ingen ting når jeg drar fingeren over, klarer jeg da det med slipefyller?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår