Gå til innhold

Hva er en gatebil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Egentlig synd at den 502 ram jet motor`n som stod i Råsa Fare da Nils tok den in ikke fulgte med. Den var perfekt i bilen !

Brukervennlig men likevel sterk nok til Bad Boys tider i Street legal.

Var oppgitt til 502 hp den også men det måtte være mere!

Var jo hos oss på EU, men ikke med den større motor`n.

 

Aprops gatebil så må jeg skrive litt om Chevella Til Kvernmo`n.

Til tross for skilt så brukes den vel utelukkende til dragrace.

Har sin symbolkk det at det er borret hull rett gjennom skiltet bak for å få festet fallskjermen.

Gatebil stadiet er nok passert!

 

Det som imponerer med den er at det er en helstål bil som veier over 1700 kg. Å da kjøre 8.44 på kvarten står et respekt av!!!

Hadde et alvorlig langt hjulløft i Sundsvall!!

 

Samtidig så tror jeg Råsa Fare hadde mere potensiale enn den fikk vist. Nils Birger kjørte ikke med transbrake så hadde nok kappet et par tideler der!!

Nå er det vel det som gjorde at redskapen holdt så bra som den gjorde. Er jo ingen lettvekter dette heller!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Samtidig så tror jeg Råsa Fare hadde mere potensiale enn den fikk vist. Nils Birger kjørte ikke med transbrake så hadde nok kappet et par tideler der!!

Nå er det vel det som gjorde at redskapen holdt så bra som den gjorde. Er jo ingen lettvekter dette heller!

 

Skal ikke se bort ifra at den får testa seg...

 

å lettere???

 

Ja det er helt sikkert...:win

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har lest innlegget i siste bilsport, der diskusjonen er ett hett tema føre finalen i EDPS i Stockholm??

 

 

Går egentlig diskusjonen ut på at Japan/euro folket innerst inne mener vi har det for enkelt om en stapper nedi en diger BB og feite bakhjul, noe som koster lite i forhold til om de skal få en Japs Auro til å gå nesten fort nok???

 

Å er det for enkelt liksom at vi har 1-2 forgassere, mens de sliter ræva av seg med labborering med perut/turbotrykk/lameller/manuell girkasser og dårlige drivaksel ledd??:idea:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener en gatebil skal kunne kjøres til og fra butikken, den skal kunne bli stoppet i en kontroll og kunne kjøre der i fra, med papirer på at ting er i orden (at noen ting ikje er som det ska være går fint) men bør være godkjent me motoren hvertfall, om anntall hk ikje stemmer helt, driter eg egentlig sinnsvakt langt i!

 

Eg mener en gatebil skal kunne kjøres uten alt for stort ubehag til og fra stevner og treff.. Om du bor i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger eller andre steder driter eg og i.

 

Bilen SKAL gå og fungere på pumpe drivstoff... Om den kjøres på racefuel på bane så gjør det meg ingenting..

 

Den skal være bremset og kjøres me den effekten det er snakk om, dvs. Hvis bilen har bremset 1300 hk ska den ikje kjøres på gaten med 800..

 

Dekk osv må folk få bytte som de vil, hvilken kasse folk kjører med, eller hvordan bilene ser ut innvendig er heller ikje viktig.

Men bilen skal kunne kjøres uten at det er ett ork, og du ska kunne kjøre på tur uten å måtte kvi deg for bilen går ikje ann å kjøre i byn med, eller fordi den ikje går ann å kjøre over en homp med.

 

Og alt i alt er det vell ikje så mange Gatebiler igjen som blir kjørt på rudskogen, de fleste er banebiler.. Er det ikje skilt er det ikje gatebil.. Enkelt å greit..

 

Min mening er at faktisk Polly er øverst på listen over gatebiler i norge, bilen er godkjent (vell å merke med 1200 hk) Men 200 til og fra speller det noen rolle då?

 

vil også påstå at Omegaen til Ole ringstad må være en av de mest gjennomførte ekstreme gatebilene!

 

Men som alle andre er dette min mening, og om Bead-lock eller noen andre ikje er enig, gir eg egentlig en god faen i, for som sagt før, det er like mange meninger som folk som tenker over dette her.

 

Mvh Daniel

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatebil er en bil med skilter som kan kjøres,brukes til og fra,og som kona kunne kjøre;)... men klart av mange årsaker kan det vere greit å ha den på henger... det fårstår jeg..

Men en bil med 1 sete rør ramme,ingen syns felt pga VERDENS STØRSTE scoop og fuel cell på 5 liter,slicks og varmgang etter 6 minutter med alle naboene som fiender etter 10 sec på tommgang er FAAN meg ingen gatebil:volvopower:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at faktisk Polly er øverst på listen over gatebiler i norge, bilen er godkjent (vell å merke med 1200 hk) Men 200 til og fra speller det noen rolle då?

 

Men som alle andre er dette min mening, og om Bead-lock eller noen andre ikje er enig, gir eg egentlig en god faen i, for som sagt før, det er like mange meninger som folk som tenker over dette her.

 

Mvh Daniel

 

Godkjent med 1200hk i Pollybilen du liksom...:hide

 

 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Effekt (kW) 259,00

Slagvolum 8851

Totalvekt 1921

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

Motor godkjent, men hvor er de 1200 kh du snakker om???

 

259 kw er IKKE 1200hk liksom...

 

så da er det vel 1000kh fra eller til...:blah:

 

Hvorfor vise dette?

Bare for å vise hva som virkelig ER godkljent...

 

 

min 68 camaro...

 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Effekt (kW) 296,00

Slagvolum 8228

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

Om noen føler seg proveosert over mine eller andres innlegg, så er det bra, for da kommer skrivekløen,sannheten og oppgulpene rett fra levra....

 

Men jeg leser andres innlegg med stor interesse, da jeg funderer på hva som skal til for å bygge Europas råeste gatebil...

Hva den må kunne utføre og hva den bør inneholde, og hva som er tabu og hva som liksom må til for at "alle" mener detta som er ett bygge som kan betegnes som " værst "

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm mye forskjellige meninger her ja, den opptimale gate bilen må jo være en lett bil med ekstrem power, med øve lada motor med 1000hk+++ med datasprut.digre bremser vilt med stag under og inni bilen og alt godkjent hos biltilsynet og da mener er alt.

 

Denne bilen vil koste myyyye penger, mer en dei fleste har.

du må ha ekstremt goe kontakter hos biltilsynet.

 

om du kjører bilen til og fra stevner eller ned til butikken betyr mindre for meg.

 

Eg mener det er vanskeligt og dyrt/tidskrevende og kombinere en bil som går ekstremtfort på rundbane og dragracing, Å som du bruker til dagligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt helt med på denne tråden, men jeg vil tro at en Corvette Stingray med 9,4 liters V8, to kompressorer, 1200 nm, 1650 hk er en temmelig heftig gatebil ;) Alt er ombygd, inkludert superstivt understell, så ikke kom her og påstå at amerikanere bare går fort rett fram.

 

Den har både skilt og er i daglig bruk (ikke om vinteren).

 

Kjerra spinner for øvrig ved kick-down i 250 km/t ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har lest innlegget i siste bilsport, der diskusjonen er ett hett tema føre finalen i EDPS i Stockholm??

 

 

Går egentlig diskusjonen ut på at Japan/euro folket innerst inne mener vi har det for enkelt om en stapper nedi en diger BB og feite bakhjul, noe som koster lite i forhold til om de skal få en Japs Auro til å gå nesten fort nok???

 

Å er det for enkelt liksom at vi har 1-2 forgassere, mens de sliter ræva av seg med labborering med perut/turbotrykk/lameller/manuell girkasser og dårlige drivaksel ledd??:idea:

 

 

Kjøper ikke "Spoiler nytt" men hvordan er denne diskusjonen kommet i gang og hva sies?

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke "Spoiler nytt" men hvordan er denne diskusjonen kommet i gang og hva sies?

 

Pisjh og poff guttene er direkte sure fordi de blir frakjørt av gammelt skrapjern med stor jernklump og 2 digre bakdekk...

til en brøkdel av prisen de har gitt for turbo og felger til sine biler...

:jackinbox:

 

Kommer vistnok til å bli ett nytt reglemang i dette "En dag på stripa" greiene...

De underlegne føler seg utilpass og ønsker egentlig ikke at en Pro street Camaro/nova/chevell eller annet skal kunne stille i mesterskapet om Sveriges raskeste gatebil...

For det er jo ikke riktig at de skal kunne komme med slike biler og vinne...angry2

 

åååååååååååååååååååååååååhhhhh vondt i hode av slikt....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror "japse" gutta bare er lei av at det år på år, i MANGE år har vært amrikanere som har eid gatebil miljøet, og tror de syntes at det er på tide at det blir en endring i det.... Men tror det blir lenge til japesene har eid gatebil miljøet så lenge som V8'erne... Og så blir de vell lei seg når de bruker manfoldige tusen på stereo, men fremdeles ingen som hører at de hører på musikk hvis de står i siden av en sin V8'er på tomgang :D

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår