Gå til innhold

Hva er en gatebil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Men du kan jo ikke annet enn å rulle på veien med Vegan, slik som Råsa vil rulle på veien...

 

Kjøre tur til Geilo og tilbake vil jo begge bilene klare...

men å følge deg på rudskogen?

Det er jo ingen mening i?

Å du følger jo ikke Råsa på Streetrace...

Så da er vi vel bare enige om at vi har bil til 2 forskjellige "displiner" ?

 

Hvor jeg skal i helgen...?

 

Jo... trekke frisk luft...langt bort fra BILER, Tlf, data og folk!:oohh

 

 

DU borte fra biler... harru røka nå eller.

 

Så var det det da jeg tror ikke Rosa fare kommer seg til Geilo og tilbake...

Sånne motorer er ikke laga for sån kjøring.

 

Men som jeg skreiv i første innlegg en gatebil er en bil med skilt.

Så hva vi legger i det tja det er vel egentlig bare meninger mao opp til hver og en.

 

Enige vi! aaaalderig hehehe.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men som jeg skreiv i første innlegg en gatebil er en bil med skilt.

Så hva vi legger i det tja det er vel egentlig bare meninger mao opp til hver og en.

 

Enige vi! aaaalderig hehehe.

 

 

Nei ERA, bli nok aldrig enig! Men det holder forhåpentlig vis tråden igang litt til.

Orange fare var jo forresten ute å lufta seg i helga, dog på prøveskilt

 

<a href=img0900da6.jpg' alt='img0900da6.jpg'>

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gatebil for meg er en godkjent registrert bil som er modifisert, men ikke i en slik grad at den er fullstendig utelukket som bruksbil/sesongbil. Greit nok at det er mulig å få skilter på en ren racingbil, men det blir som å bruke et gevær som hammer. Det kan fungere, men geværet er ment for skyting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatebil er en bil som er lett trimmet,såder 2-3 ganger originaleffekten,som går på "ekte" handelsbensin,dvs bensin som kan kjøpes på enhver bensinstasjon i hele Norge,og som har greit interiør,litt lyd ombord utenom motoren og som brukes til jobben uten problemer minst hele våren,sommeren og høsten... og den skal kunne brukes på en rundtur i landet/Europa uten nervesammenbrudd på andre enn de som prøver å henge på... At den skal ha hvite skilt med legale oblater er jo et minimum.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatebil er en bil som er lett trimmet,såder 2-3 ganger originaleffekten,som går på "ekte" handelsbensin,dvs bensin som kan kjøpes på enhver bensinstasjon i hele Norge,og som har greit interiør,litt lyd ombord utenom motoren og som brukes til jobben uten problemer minst hele våren,sommeren og høsten... og den skal kunne brukes på en rundtur i landet/Europa uten nervesammenbrudd på andre enn de som prøver å henge på... At den skal ha hvite skilt med legale oblater er jo et minimum.

 

Tror det er den nærmeste definisjonen jeg har vært borti. Ett annet krav må jo være at den blir eu godkjent uten altfor mye stress (mener ikke att alt skal være godkjent, men den skal til forveksling se forholdvis orginal ut)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg må en bil oppfylle visse krav for å kalles en gatebil.

1: Godkjent med skilt.

2: Brukes i allmen ferdsel.

3: Kjøres til og fra treff etc.

Oppfyller den disse 3 punktene så kan det kalles en gatebil (synes jeg)

 

Er den ikke godkjent med skilt er det en banebil og ikke en gatebil.

En gatebil skal gå på gaten. Ligger i navnet.

Kan ikke bilen kjøres til treff brukes under treff og kjøres hjem fra treff er det en trailer trash og ikke en gatebil.

Sålenge disse er oppfyldt så driter jeg i om det er 100 eller 1000 hk i bilen. Bryr meg ikke om det er 13" eller 26" på bilen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi konkludere med noe her da kara?

1. Skilt

2. Gå gjennom EU-kontroll uten at man trenger å legge konjakk i bagasjerommet på kontrolldagen

3. Kjøres på fuel fra Bensin stasjon ( Regner jo inn diesel også her da)

4. Kunne kjøres litt lengre enn til nærmeste pølsebu uten å måtte åpne panseret.

 

 

Noe jeg har glemt?

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg må en bil oppfylle visse krav for å kalles en gatebil.

1: Godkjent med skilt.

2: Brukes i allmen ferdsel.

3: Kjøres til og fra treff etc.

Oppfyller den disse 3 punktene så kan det kalles en gatebil (synes jeg)

 

Er den ikke godkjent med skilt er det en banebil og ikke en gatebil.

En gatebil skal gå på gaten. Ligger i navnet.

Kan ikke bilen kjøres til treff brukes under treff og kjøres hjem fra treff er det en trailer trash og ikke en gatebil.

Sålenge disse er oppfyldt så driter jeg i om det er 100 eller 1000 hk i bilen. Bryr meg ikke om det er 13" eller 26" på bilen.

 

Så heretter vil man IKKE finne Ekstremgatebilene på Rudskogen...

Fordi disse IKKE kjøres til og fra treffet på egne hjul...

Man vil heller ikke se det dønn strøkne bilene som eierene har lakkert og gjort flotte under...

Man vil heller ikke se flere biler som eierene lar stå i garagen i vinterhalvåret, da disse ikke brukes i allmenn ferdsel...

 

Bare det jeg leste av punkt 1-2-3...:hello:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gatebil for meg er en godkjent registrert bil som er modifisert, men ikke i en slik grad at den er fullstendig utelukket som bruksbil/sesongbil. Greit nok at det er mulig å få skilter på en ren racingbil, men det blir som å bruke et gevær som hammer. Det kan fungere, men geværet er ment for skyting.

 

 

Hvis kriteriet skulle være at men skulle bruke bilen om vinteren for å komme inn på Gatebil sine treff.. ja da hadde det blitt bra mye bråtabiler der...

 

Tenk dere om før dere setter kriteriene for hva DERE mener er en gatebil...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heretter vil man IKKE finne Ekstremgatebilene på Rudskogen...

Fordi disse IKKE kjøres til og fra treffet på egne hjul...

Man vil heller ikke se det dønn strøkne bilene som eierene har lakkert og gjort flotte under...

Man vil heller ikke se flere biler som eierene lar stå i garagen i vinterhalvåret, da disse ikke brukes i allmenn ferdsel...

 

Bare det jeg leste av punkt 1-2-3...:hello:

 

Vet om flere av ekstrem bilene på gatebil som oppfyller alle krav. Blant annet Polly og Porscha til Frisak som kjører tur retur + på bane.

 

Hvorfor kan ikke eiere lakere bilen under? Den skjønte jeg ikke.

 

Blir bilen brukt sommerhalvåret er den i allmenn ferdsel så da er det en gatebil.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere av ekstrem bilene på gatebil som oppfyller alle krav. Blant annet Polly og Porscha til Frisak som kjører tur retur + på bane.

 

Hvorfor kan ikke eiere lakere bilen under? Den skjønte jeg ikke.

 

Blir bilen brukt sommerhalvåret er den i allmenn ferdsel så da er det en gatebil.

 

Bra svart...

 

For om Polly sin bil, er en ekte gatebil....

Ja, da kan vi legge ned denne diskusjonen tvert...:win

 

Hvor mange Mil har den bilen på norske veier, uten at den har ett mål for turen?

Eller fiser rundt i nabolaget for testing...?

 

 

Om ikke du har forstått opplegget...

Så er bilen til Polly like eksterm i sin diseplin, som min som har gått lav 8 på stripa...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kriteriet skulle være at men skulle bruke bilen om vinteren for å komme inn på Gatebil sine treff.. ja da hadde det blitt bra mye bråtabiler der...

 

Tenk dere om før dere setter kriteriene for hva DERE mener er en gatebil...

 

Jeg skriver da ikke at bilen må brukes på vinteren. Det er opp til eieren, derav "sesongbil". Og det er da ikke om den kommer inn på Gatebil-treff som avgjør om den er en gatebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår