Gå til innhold

Holden

Bruker
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Holden

  • Bursdag 12/30/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Jerusalem Ridge

Holden's Achievements

  1. Ja. For toppene han skriver om får du ikke utnyttet potensialet i dem med en kam som har mindre enn .500" i løft. Du bør først vurdere hvilket turtall motoren din skal operere (mest) i, og basere komponentvalget på det.
  2. Dette blir tøft, og bra dokumentering av prosjektet! Skal du montere headers og? Ble utrolig fet lyd i motoren min da jeg la opp dobbelt 2.5" anlegg med 2 1/4 enderør (og headers).
  3. Montasje laget av meg fra lørdagen på Hell Raceway:
  4. Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan er kval-opplegget på lørdagen på Værnes? Får man f.eks med seg alle klassene og bilene om man møter opp 15 (som tilskuer)?
  5. Fikset bremsene? Har samme helvetet på Capricen min. Blokkerer bak ved minimalt trykk på bremsen. Går greit i høyere hastigheter dog (50+), da bremser den normalt ned, men det er godt mulig de blokkes her og ved skikkelig hard bremsing. Hører om primær og seundærsko, men det var et verksted som byttet disse i forfjor, så kan ikke forstå annet enn at det er rett gjort.
  6. Her er vi inne på den diskusjonen vi hadde på Amcarforum Hot Rod. Synes du er litt for bastant. Med en generasjon 1 smallblock, la oss ta en 350, kan du lett øke kompresjonen ved å bytte til topper med mindre forbrenningskamre, da de fleste 70-tallsutgavene og 80-tallsutgavene hadde skålstempler og store kamre. På slutten av 80-tallet og frem til midten av 90-tallet kom det varianter som gjør det vanskeligere å øke kompresjonen uten å gjøre noe med stempler/slag, slik som du har skrevet. http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Small-Block_engine#Generation_1
  7. Dette høres genialt ut Esbandos, digger slike backyard-prosjekter! Sørg for å holde oss oppdatert med bilder.
  8. Høres ut som en spennende plan dette Esbandos. Du bør du kunne lade opp til 8 psi uten problemer med en original motor som er i god stand. Men du må finne ut hva kompresjonsforholdet er, bør helst være under 9:1.
  9. Hvis flottørkammeret er ventilert i toppen av forgasseren (Quadrajet f.eks) skal det gå an å bruke en "hette", uten å gjøre noe mer med forgasseren. Men da må du forsikre deg at resten av forgasseren er tett med tanke på pakninger etc. En annen mulighet er å bokse inn hele forgasseren, ala Vortec.
  10. Jeg brukte bilen så godt som hver dag det første året jeg hadde den. Men hvis man har lyst på en bil som bruker "litt" bensin, går det jo an å moderere kjøringa (så fremt man ikke er fullstendig avhengig av bil).
  11. Allright. Sjekker de støpenummer eller?
  12. Vel, jeg kjøpte meg en Chevrolet Caprice rett før jeg fylte 18. Betalte 27.000 kr for den. Litt småtteri her og der var det, men den har vært bruksbilen min i snart 7 år. Dog med minimal kjøring på vinteren i 6 av de årene. Forbruket på blandakjøring var på ca. 1,4 l/mil før jeg trimma den forrige sommer. En 240 bruker vel fort over literen den og uten at jeg skal være for bastant. Men jeg kjører heller ikke mye mer enn nødvendig, så penger til bensin er moderat i forhold til gjennomsnittsråneren hehe. Så for en bruksbil,anbefaler jeg at du følger Aeomholts råd og ser litt på Malibu, Cutlass, Caprice, og lignende. Du kan nok finne en grei bil til en billig penge. Gjør en grundig inspeksjon før kjøp slik at du unngår overraskelser.
  13. Da har jeg målt og funnet ut at boltsirkelen er 4 3/4", altså 5x4 3/4. (Det må også poengteres at dette faktisk er oppgitt på americanracing sine sider *klask*)
  14. Det er sant. Synes bare det er snodig at de kun har ett alternativ på den sida si.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår