Gå til innhold
Bilforumet.no

VCE

Bruker
  • Innholdsteller

    4,144
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om VCE

  • Rang
    Amcarfrelst
  • Bursdag 04/29/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    C30
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Yrke eller sivil status
    Dekkmann. :P
  • Motor (eks 1.6)
    1.6D
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • Bosted
    Hamar
  1. VCE

    Audi TT vs. Honda Prelude

    Uten å mene noe om disse bilene spesifikt, så er det noen biler i denne klassen som ikke har plass til personer som er 180-185 cm høye i baksetet.
  2. Tja. Min mor er ute etter å bytte ut sin Transit Connect. Sprotsbil er ikke noe spesifikt ønske. Helårsbil som er liten, men litt mer bil enn en Smart 4-2. Kanskje for mye forlangt?
  3. Som trådtittelen sier, hvilke biler kan man velge mellom om man vil ha en liten bil med to seter? Ny eller nyere brukt... 2010 og nyere.
  4. VCE

    Hot Rod: 1934 Ford Roadster Hotrod

    Lykke til videre, det ser ut til at målstreken nærmer seg. :)
  5. I filmen er det snakk om å kjøre 1/4 mils (402meter) drag på under 10 sekunder, ikke 0-100km/t.
  6. VCE

    blazer k5 spørsmål

    Jeg tar utgangspunkt i at du har 6.2 liter diesel uten turbo? Jeg mener å huske at du kan skru opp dieselpumpa 1/8-dels omdreining. Bruker du bilen på veien er det ingen problemer med akslingene, men ut i den frie natur kan du få problemer, selv med standard motor.
  7. VCE

    Hot Rod: 1934 Ford Roadster Hotrod

    Hva er grunnen til at du ikke lagde hele tanken i aluminium?
  8. VCE

    Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

    Det finnes utstyr som blir trigget av at belastningen ikke er den samme på to kretser, f.eks varsleren på bl.a. Volvo 240/740 som sier ifra om en lyspære har røket, men jeg vet ikke hvordan denne virker...
  9. VCE

    4:1 nedgiring - som tåler en del krefter?

    Hva er en dropboks? Hjelperamme er allerede på tegnebordet, ny forstilling må også konstrueres. Opprinnelig var kronhjul og pinion foran girkassen og girkassen satt tverrstilt. Differensialen satt foran bakakselen med kjededrift bak til bakakselen. Dette var en svakhet med disse traktorene, selv den lille motoren på under 20 HK dro filler av kjedene.
  10. VCE

    4:1 nedgiring - som tåler en del krefter?

    Tja, en ny 4:1 nedgiringskasse koster fra 40 000 kr og oppover, jeg prøver å finne en rimeligere løsning.
  11. VCE

    4:1 nedgiring - som tåler en del krefter?

    2 slike uten enheten for forhjulstrekk (hvis den lar seg fjerne) vil komme på ca 60 cm lengde? Isåfall er det meget aktuellt.
  12. VCE

    4:1 nedgiring - som tåler en del krefter?

    Dekkene som skal brukes er 480/65 R 24 - det blir vel tilsvarende 49x19.00R15... BossCat: Har tenkt tanken, men det er størrelsen... Viking067: Har du noen formening om hvor stor/liten en slik reduksjonskasse er?
  13. VCE

    4:1 nedgiring - som tåler en del krefter?

    Jeg har vært inne på tanken, og 6000 kr er billig, men jeg har ingen tro på at disse vil tåle belastningen av en Chevy 350 med automatgir, det finnes sterke nok reduksjonskasser fra Chevy - men da blir det plutselig STORT. Motoren har i utgangspunktet 3-400 Nm(?) og girkassen har i 1. gir ca 2,5 i utveksling. Da er vi oppe i 800-1000 Nm, dette er ikke mye men converteren vil øke momentet radikalt, og da kommer problemet.
  14. VCE

    4:1 nedgiring - som tåler en del krefter?

    Det er det ikke plass til inni hjulene jeg skal bruke. I tillegg er det stort sett bare STORE akslinger som har både navreguksjon og bremser. totalutvekslingen i akslingen blir heller ikke stor nok.
  15. VCE

    4:1 nedgiring - som tåler en del krefter?

    Vi bygger oss en traktor - mest for show, men kansje også for traktor-cross (autoslalom for traktorer - se youtube for videoer). En ting som begrenser en del, er at det skal få plass inni en ganske liten traktor-kropp. Se bilder her: http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/4/5/452-ji-case-r-photos.html
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.