Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 ACR - 24-26 August

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Har også pratet med endel folk som ikke tør å ta bilen sin til ACR på sommertreffet pga at det ligger for mye grus på banen og at de er redd for å få bilen full av steinsprang.

 

Håper arrangørene tør å vise litt mere bein i nesa og ta fram det svarte flagget for å få kjølt ned de sjåførene som satser over evne gang på gang.

Det er beklagelig at dere syntes baneforholdene er så dårlige at dere ikke tør å ta bilen opp på banen for å kjøre, vi prøver hele tiden å utvikle oss til det bedre, og det tror jeg dre ser at vi gjør.

 

Når det gjelder bein i nesa, så har vel arrangørene det i utgangspunktet, det er ikke bare det å få vekk grus på banen som må taes tak i.

 

Derfor er det viktig at man ikke bare fokuserer på det negative, jeg ser ikke mange som sier de likte noe spesifikt..Vil liker også å få gode tilbakemeldinger på hva som folk vil ha videre.

 

Og ja de sorte flaggene skal vel få bein å gå på ettervært.

Espen

http://www.sommertreff.no

 

- Audi S4 -

- Honda Civic -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 333
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser det er forslag om å øke banekjøringen til 600kr, noe som i seg selv ikke er noen ille pris, hvis man tenker på hva man får for pengene. Mener ikke å være grådig her, men hvorfor skal alle betale for at noen ødelegger for alle???

 

burde heller vært en slags "avgift" for de som drar av banen gang på gang. Det er greit nok, alle kan være uheldig og kjører ut en gang, men når det skjer gang på gang på gang med samme person, er det ikke uhell!!

 

Da det er dette som er årsaken til utgiftene på banen i etterkant, bør vel disse svi for det da??

 

ellers håper jeg at dere lærte av vårtreffet, der folk ble lei og gikk før breisladdkonkurransen ble ferdig. Dette også pga av mc-showet gikk for 2.gang denne dagen!?!?

Lurer også på hvorfor man får prøve engang til i breisladden, når man første gang er nødt til å ligge med ene hjulet utenfor banen for å få det til å slippe på det ene hjulet sitt, kun for å ødelegge banen og spøle grus innpå?? da kan man vinkes rett av, og få tildelt en kost!!!

 

det var vel det! og misforstå meg rett!! det er mye MYE positivt med dette treffet, men det er bare noen synspunkter jeg vil lufte her.

 

stå på med et kjempebra arrangement!!

 

Helt enig i dette, hvis MC-showet var for få bort dødtid i forbindelse med klargjøring til breisladd og 201m er det jo helt ok.

 

Har kjørt på banekjøring ca 10 ganger, men dette er første gangen jeg har hatt 7 steinspruter etter ett treff. Det var ille på dette treffet. Var jo gul-flagg oppe nesten hele tiden.

 

Bortsett fra dette er jeg kjempe fornøyd med treffet.

Gleder meg til høst treffet. stå på!!

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i dette, hvis MC-showet var for få bort dødtid i forbindelse med klargjøring til breisladd og 201m er det jo helt ok.

 

Har kjørt på banekjøring ca 10 ganger, men dette er første gangen jeg har hatt 7 steinspruter etter ett treff. Det var ille på dette treffet. Var jo gul-flagg oppe nesten hele tiden.

 

Bortsett fra dette er jeg kjempe fornøyd med treffet.

Gleder meg til høst treffet. stå på!!

 

Var en god del grus på banen nå ja, og fikk selv noen stensprang samt et knust lykteglass. Syns det er viktig å få fram at det ikke var steinen sin feil, men min egen som lå klistret i hekken på bilen foran når jeg VET at det ligger stein og grus på banen:)

 

Drifting, grus på banen og camping er det vi fokuserer mest på fram mot neste treff. Dette skal bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis noen ennå lurer på den ekstra 100.- for banekjøring så er dette til utbedring I TILLEGG til det vi reparerer etter hvert treff. Når ACR ikke har råd til å utbedre banen til ordentlig stand håper vi at vi kan klare dette selv, slik at forholdene blir bedre for alle som bruker anlegget. Er vi heldige får vi med noen sponsorer og endel frivillige til en dugnad før eller etter treffet i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå har jeg blitt konkurranse ansvarlig og vil gjerne at folk sender meg en PM om hvordan dem ser for seg breisladden og 201 meteren skal foregå. Alt ifra det som er bra, dårlig og hva som mangler.

Håper på mange tilbakemeldinger både ifra tilskuere og deltakere. :)

 

Skriv PM siden det lettere å holde kontroll på. Blir så rotete å lete gjennom alle sidene og alle topicene om Sommertreff.

 

MVH

Stian Simonsen

Sommertreff crew

Porsche 911 C2

Subaru Legacy Outback

Sommertreff Crew

http://www.sommertreff.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er beklagelig at dere syntes baneforholdene er så dårlige at dere ikke tør å ta bilen opp på banen for å kjøre, vi prøver hele tiden å utvikle oss til det bedre, og det tror jeg dre ser at vi gjør.

 

Når det gjelder bein i nesa, så har vel arrangørene det i utgangspunktet, det er ikke bare det å få vekk grus på banen som må taes tak i.

 

Derfor er det viktig at man ikke bare fokuserer på det negative, jeg ser ikke mange som sier de likte noe spesifikt..Vil liker også å få gode tilbakemeldinger på hva som folk vil ha videre.

 

Og ja de sorte flaggene skal vel få bein å gå på ettervært.

Jeg sliter ikke med steinsprang i fronten lenger da d ser ut som d er skutt med hagle på den.......Det som brukes, slites.

Men har endel kjentfolk med fine biler som er litt redd for bilene sine.

 

Og for all del dette treffet er meget bra ellers.

Og med så stort antall biler som er på banen i løpet av ei hel helg må jeg jo si at dette går imponerende bra.Sikkerheten er noe vi må ta seriøst og prøve å gjøre det beste.Inga rom for slakk her.Derfor mener jeg at det svarte flagget må brukes oftere.

Er det folk i tårnet som følger med?

 

Ellers hadde det jo vært greier å få asfaltert litt av di værste plassene som folk bruker å være utenfor banen + fått forlenga curbsen i breisladd svingen eller at folk passer bedre på å ikke komme for langt inn her da det stort sett er grus i denne svingen hele helga.

 

Kan også sette opp kjegler/flagg dær det er siste sjanse for turn inn.+ kjegler for å vise hvor du skal ligge før turn inn i s kombinasjonen.Hadde dette i helga på BMW treffet og det så ut til å fungere meget bra uten utkjøringer dær.

 

Ned fra nord polen brukes det også å være mye utforkjøringer/snuringer + gjørme og grus på banen.

Noen med gode forslag til hva slags tiltak som kan gjøres her?

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg vil si til alle som er med på arrangere sommertreffet er at det er ett godt gjennomført arrangement og for oss bilfrelste er det julaften TRE (3) ganger i året.. ikke fullt så mye gaver på 2 av dem men en helg med dekkrøyk, raske og fine biler og fint vær er nok bedre enn gaver..

 

PS: dere må si til alle som kjører breisladden at de må ta dekkslitingen i svingen og ikke på strekka ETTER svingen :P litt kjedelig å se på en sky som stikker opp fra over bakketoppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har noen kontakter der så hadde det vært flott om du kunne undersøke nærmere. Hvis du kan ordne noe via jobb, så kan vi godt gi deg jobben, og så kan kanskje du tjene noen kroner samtidig som du er å kjører. Uansett hvis dette kan la seg gjøre så skal du bare ta kontakt.

 

Da har du fått mail.

Avinor i Mo I Rana er villig til og leie ut utstyr dem. Di bare har noe spørsmål.

Så da håper vi det går i orden og man får tak i noe skikkelig utstyr til feiing av banen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for all del dette treffet er meget bra ellers.

Og med så stort antall biler som er på banen i løpet av ei hel helg må jeg jo si at dette går imponerende bra.Sikkerheten er noe vi må ta seriøst og prøve å gjøre det beste.Inga rom for slakk her.Derfor mener jeg at det svarte flagget må brukes oftere.

Er det folk i tårnet som følger med?

 

 

Noen med gode forslag til hva slags tiltak som kan gjøres her?

 

Hei igjen

det er klart med ca 300 biler på en bane over en helg, så vil det alltids være noen som drar ut, det kan vi vel alltids være enige om. Men for vår del er det viktig å prøve å utvikle oss, og forbedre det som ødelegger for andre. I dette tilfellet er det grus på banen, og vi har kontaktet flere leverandører på kostemaskiner, og med ikke helt lykke, nå kan det se ut som vi har funnet noe vi kansje kan være fornøyd med, og vi får se om det vil bli en forbedring.

 

Det er fremdelses uhyggelig av vennene dine ikke kan ta bilen opp for å kose seg på banen slik de sikkert ønsker, men ettervært, når organisjonen har fått tak i rett utstyret, og folket, så kommer de til å kunne komme opp å ha det gøy de også, det er iallefall vårt håp.

 

Når det gjelder folk i tårnet, så har vi RRS, (rana racing security) de har ansvar for alt som skjer på banen, dvs at de har folk oppe i tårnet som følger med på hva som skjer rundt hele banen, samt at det er folk på forskellige flaggposter rundtomkring hele banen, men det er kansje ikke lett og følge med alle bilene på en gang, men de gjør det veldig bra.

det vi kan love er at vi skal sette en standard for hvordan det skal være, så får alle følge denne.

Espen

http://www.sommertreff.no

 

- Audi S4 -

- Honda Civic -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har kommet bilder på galleriet, går d ann å se dem i stor størrelse eller er d evt min maskin som bare er loko og ikke viser dem når man trykker på?

 

da er i såfall min loko også!!

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis noen ennå lurer på den ekstra 100.- for banekjøring så er dette til utbedring I TILLEGG til det vi reparerer etter hvert treff. Når ACR ikke har råd til å utbedre banen til ordentlig stand håper vi at vi kan klare dette selv, slik at forholdene blir bedre for alle som bruker anlegget. Er vi heldige får vi med noen sponsorer og endel frivillige til en dugnad før eller etter treffet i august.

 

kan jo snart virke som dere burde stå som eiere på banen :P

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at ting blir tatt tak i..:) Stå på...

Hadde egentlig tenkt å la vær å skrive mer i denne tråden men...

Hva med å ha 2 klasser for bane kjøring?

500kr for å kjøre i Grip heatene og 500kr for å kjøre i Drift heatene. Evnt. at man betaler for å kjøre i begge hvis man vil det...Er jo enkelt å gjennomføre, forskjellige farger på start nr. og Store skilt i pitlane som forteller hva slags kjøring som foregår samt våkne/strenge vakter som slipper bilene ut på banen...

http://www.rms-racing.no

http://www.sommertreff.no

 

Takk til:

-Rydning Bilteam-

-NordicMotor-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår