Gå til innhold

Jørgen_Rana

Bruker
  • Innholdsteller

    595
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jørgen_Rana

  • Bursdag 03/11/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Alt med motor ! Unntatt gressklipper og snøfres
  • Modell (eks S4)
    245
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1978
  • Yrke eller sivil status
    Skolebenksliter
  • Motor (eks 1.6)
    B21A(T)
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Konfilter, Intercooler, RFL Dump, Garrett T03@0.9 bar,Malpassi FKT1 Bensintrykksregulator og innsprøytningspumpe, OMP Bøttesete.
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • MSN
    Bang@burk.no
  • Bosted
    Mo i Rana

Jørgen_Rana's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. *Kremt* Har vel skjedd endel med denne bilen siden denne tråden ble oppdatert alacocaina
  2. Går fint det ! Du må bare bytte Stempler, råder om du skal hente ut noe effekt, bygge om registeret, montere datasprut med fordelerløs tenning og litt slikt.. alacocaina
  3. Kan noen forklare meg hvorfor sein tenning gjør at stempelskjørtene tar i kammen ? Dessuten gjør sein tenning at mye av forbrenningen skjer i grenrøret, og ikke i motoren. Det burde da ikke bli for varmt i sylinderene såvidt jeg kan forstå ?
  4. Jeg laget grunnmap selv, mitt grunnmap laget jeg ved å simulere hele motoren med alle rette mål i alle ender for så å bruke tallene derifra til å lage ett map, med en porsjon fornuft ble det faktisk meget greit til slutt ! Viktig å holde ett godt øye til bredbåndslambdaen og høre etter tenningsbank og slikt! Kjører nå 1 bar ladetrykk på min, med en forventet toppeffekt på rundt 210-230 uten antydning til tenningsbank! Må bytte clutch før jeg skrur opp noe mere! :deng Har også laget startmap\grunnmap til ett par personer som har spurt meg om hjelp, og lagt frem litt info om motor og forventet effekt! Det har vel vært en suksess i hvert tilfelle så langt! Har vel gjort meg endel erfaringer med sprutet og hjelper gjerne andre om jeg har tid! Man kommer utrolig langt med ett godt oppkoblet sprut! Mange som har problemer støy i signalene med Lavohmsdyser uten formostander, skal nå prøve med formostander da jeg har vært plaget med litt fusk til tider! Men feilsøking på megasquirt er en lek i forhold til originale motorstyringer og gir endel mere futt på samme ladetrykk om man behandler den riktig! Dyrt er det heller ikke! Kort sagt meget fornøyd med sprutet! :pepsi::volvsmile
  5. Skjønner! Trodde den kun forlengte staget ut, og ikke flyttet stopperen. Det vil da si at du har mere tenner originalt enn du bruker! Ikke dumt egentlig! Må plukke ned en 240 tannstang i morgen.. :volvsmile
  6. Og det der skal det bli mere rettutslag med ? Slik jeg forstår det har du ikke noe lengre vandring på tannstanga ? Du flytter kun "tennene" på tannstanga over mot førersiden slik at du får mere rattutslag til venstre? Om jeg ikke tenker feil vel a merke :)
  7. Blir vel en vane å ha mindre vinkel i høyre\venstre svinger etterhvert! Sikkert litt rart i starten da :D Menmen, venter spent på updates ! :popcorn
  8. Hehe, skjevt blikk faktisk? Går litt hektisk for seg i støytene der oppe så jeg må beklage om noen føler seg oversett.. Må gjerne hive ut videoen om du føler ! Selv om det gikk noe skeis! Hadde camp ved en rød e30 som sto på bukker hele helga, og ved "BTCC" 740en! Hadde også en sølvfarga supra på den ene siden som jafset i seg ett par liter e85 i løpet av helga :pepsi: Shark: Fødepumpa jeg hadde passet rett nedi! Bare å skru på plass for min del! Hvordan der er på andre årsmodeller kan jeg ikke uttale meg om :D Tindebrød: Takker så mye for feedbacken ! Hyggelig å høre at noen liker prosjektet ! Sleeper! :volvsmile
  9. Whoops ! Har omtrent helt glemt bort denne prosjekttråden dukenukem Får slenge ut ett par bilder av det som har skjedd siden sist.! Litt cut and paste fra VCCN.. Har montert Megasquirt og fått det til å fungere rimelig greit! Noen småting å få fikset enda! Senkefjærer og litt mere understell er kommet på, men absolutt ikke noe grovt! Ett bilde av vogna på Trackday !:D Motorrom før jeg bytta turbo! Byttet til en T3\T4 turbo, da den forrige var alt for liten og lekte olje Bilder fra sommertreffet ! Her er 2 fra breisladdkonkuransen! Synd å si det, men det ble delvis en snurr rett etter disse bildene :o:p Innsatsen skal jeg ha for :rolleyes:
  10. Merkelig pantent på den der styrevinkelpakken din ? Slik jeg forsto det vil du kun få mere rattutslag til den ene siden ?
  11. http://www.youtube.com/watch?v=rA_E4QHl72M Porriga brudaaar :pimp
  12. Sneak peak! Grenrør hengt på plass for sjekking av passform! Ett par lakkerte deler!
  13. Du skal være meget velkommen opp hit på sommertreffet ! =) Blir endel fete biler utpå banen, men jeg har ikke sett snurten av noe AE86 der oppe! Skal ikke si at det ikke har vært, men jeg har i allefall ikke sett noe sånt.. Gleder meg til å se hva som skjer med bilen din fremover !
  14. Nå har jeg returnert fra varmere strøk, med kvinner i gardiner og trafikk uten regler! Og synd å si det, men det var godt å komme hjem! :D Grenrør er i hus! :volvsmile Prøvemonterte det med turbo, og det så forsåvidt bra ut bortsett fra at jeg må isolere eksoshuset på turboen siden det ikke ligger så himla langt fra registerreima og vannpumpa må muligens modifiseres litt. Har bestilt H-Profilråder og ny dump, vil helst ha mulighet til å kjøre resirkdump for å øke sleeperfaktoren litt om jeg vil, og med mulighet til å plukke av slangen og blåse skjørtet av uskyldige forbigående piker om det frister! :popcorn Rådene er vel stort sett det siste jeg trenger til bunnen av motoren, så det blir vell montering så snart de kommer i hus! :tannløs: Forstillingen begynner også å nærme seg montering, og rydding av garasjen slik at jeg får montert er i gang!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår