Gå til innhold

RMS RACING

Bruker
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RMS RACING

  • Bursdag 09/09/1972

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Snøscooter,snowboard+masse som jeg ikke har tid til
  • Modell (eks S4)
    Esprit Turbo
  • Biltype (eks Audi)
    Lotus
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Bilselger,bilmekaniker,bil+++
  • Motor (eks 1.6)
    2,2 Turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Understell:-just høyde,-just.dempere,-polyurtean foringer,-R-dekk,-bremser foran og bak,slanket 100kg(30kg fra skuderhøyde og opp)Ny turbo T3 0,63AR T04E trim50 compressor og større i/c,custombygde felger fra IMAGE wheels+++modifiseres kontinuerlig.

Contact Methods

  • Website URL
    http://rms-racing.no
  • Bosted
    Silsand

RMS RACING's Achievements

  1. Liten film om Lotusen på acr i aug.
  2. En ting jeg har lurt på i flere år på er følgende: Hvorfor må dere drifter spøle til dekkene eksploderer når dere er ut på banen? Jeg har også spølt ut noen dekk gjennom tidene og når dekket er utslitt så korden kommer fram høres jo dette og merkes på bilen?? eller?? Kan bare ikke se nødvendigheta med å bruke de siste 2% av dekket på banen når dekket er utslitt.Blir jo liggende mye store dekkrester på banen som er til fare for andre.
  3. Takk til Morten og co..kanonbra treff denne gangen også. Biln min funka bare sjukt bra hele helga,hadde en liten glitz med en skrue på ei vakumpumpe som løsna,men heldigvis hadde SHS gutta exakt lik liggende på lager :) Hadde gjort en del mods på biln i vinter/sommer og det så ut til å gi uttelling.Mista ikke oljetrykket + at toppakninga ser ut til å tåle mye mere nå.Og som bonus satt jeg ny pers på time attacken.
  4. Meget bra innlegg... Tok ut et sitat: "stevnet vokser for hver gang, og stevnet gir håp om at denne banen kan bli det den var tenkt å bli en gang. Dette synes vi sommertreff fortjener honnør for" Må no vel være bra for "banen" at noen klarer å lage til noe med en intektskilde så det er verd å holde banen igang. Synes forøvrig at eierne av banen virker meget passive når det gjelder drift av denne banen.Burde vært noen "ildsjeler"med bensin i blodet som hadde med drifta å gjøre.Ser jo at ting kunne vært gjort mye bedre for å både tjene penger og utvikle banen for motorsport av nyere dato.Men det må jo være ei "guds løkka" at di som engang har gjort grunnarbeidet på denne banen tydeligvis har lagt seg på et extremt høyt nivå i forhold til "vanlig veistandard"...Er faktisk imponert over hvor godt asfalten holder seg etter 12-13 sesonger med vinter/sommer.
  5. Mange var det vel ikke....kan vel kansje nevnes på 1 hånd...
  6. Er ikke engig her.Midtmotor og hekkmotor biler med bakhjulstrekk er i særklasse vanskeligst å drifte med.Har mye erfaring med dette...kansje derfor ingen bruket disse til dette formålet..Lettest er når fronten er 1-5% tyngre enn bakenden slik som 200sx,BMW 3serie,Supra etc.Ellers er det jo helt avgjørende hvordan er satt opp.
  7. Såpass..hehe,med det effekt vekt forholdet(2,0kg/hk) skulle du jo kjøre fortete enn det meste...i alle fall teoretisk.
  8. Nei.Largund med blå stv.Og satte den tida under Time attacken.
  9. Hehe...Ja..Har sett på disse Race Skylines og de ser ut til å være meget bra byggd og skulle vel være ut av det raskeste i Japansk racingserie. På midten av 90 tallet var Skyline så raske i flere GT serier i verden at reglene mått gjøres om for at disse ikke skulle forbys.Og min mening er at di burde ligge nærmere tidene til Nordic Supercar(GT2 og GT3 klasse)som kjører1.27 på ACR enn Stig org Porsche på 1.41 .Mulig jeg er litt kravstor :) hehe...Eller har litt høye forventninger til racebiler i dette kalibret.Bra at det kommer biler som dette til disse treffene. Har vært under 1.40 med Lotusen min men tror ikke det lar seg gjøre å kjøre noe fortere med bilen enda i "gatemodus". Trenger mere "propulsion"enn den 4syl org motorn kan gi. Er ikke mange som tar en bil i Carrera GT`s prisklasse og kjører den som den er bygd for....di fleste lar vel disse bilene stå på plenen til pynt.1.41 er jo meget bra også...bilen er jo tross alt orginal.
  10. Høres bra ut. Vet at en kompis med 300hk Impreza stv og ellers org kjørte 1.51 Og min gamle STI RA på 300hk var jeg nede i 1.46 ved absolutt max attack fra min side..... Er det mye mods på den 405? Er det lagt ut noe liste over tidene på timeattaken?
  11. Jepp.Enig her,er nå ganske gromt når noen med fullblods dragster beregna for preppa 1/4mile stiller opp på dette. Er vel mulig at det er noen antiamcar duder her...hehe
  12. Tror nok du så nedkjølingsrunden min. Kan jo også legge til at vi ikke var under 2min på runden, på vått den dagen ifølge loggen min.Ingenting å si på kjøringa til Lars han er meget god sjåfør.Men jeg satser ikke bilen på psykoe forbikjøringe for å absolutt å komme først.Viss du så godt etter lå eg rett etter han i sving 12 når han sladda ut på gresset,da kunne eg ha kjørt forbi men siden han ikke ga seg da heller regna eg med at detta ikke kom til å ende særlig godt og tok en nedkjølingsrunde før pit. Han har jo et værstingbygge på gang sa han med 700hk/1000kg.Så da regne med at han kjøre raskar enn meg t neste år eller. Time will show...heter det på fagspråket..hehe Artig å kjøre fort men sinnsykt extremt lite artig viss man knuse biln pga at hornan væks igjennom hjelmen.
  13. Trur du e en ortnlig artigpessar du...hehe så en hvit kadett som sperra så eg ikke kom forbi i sving.... Den hadde nok et vekt/effekt forhold som va meget bra da den seig en bilengde eller 2 fra meg på langstrekka.Må bare ta av meg hatten for den. Råar sleeper enn det dær ska du leite lenge etter.Men syns han tapte seg endel på den vidoen som e lagt ut tidliggere.Større sjetta å sette på har eg aldri sett....hehehe.. Sku nesten tru han va skuespellar....
  14. Tja si det..... Trur det var en Østbø senior??Mener jeg så en Saab parkert dær. Så da trur eg han har betalt endel mere enn 150,- denne gangen.... Dette burde vel arrangør gutta kunne svare på?
  15. Va sinnsykt deilig å få kjørt på "avbæra"Søndag.Føltes som eg kjørte på snøføre m dårlige sommerdekk fredag og lørdag. Kun 2 problema:Alt for lenge mellom hver gang man får kjørt og langt å kjøre til ACR...(kjørdilla på transportstrekken e over for lenge sia...hehe)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår