Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 ACR - 24-26 August

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

 

Mitt forslag er: 45 min drifting. 15 min banekosting. 1 time grip! Gjenta!

 

Når mange skal ut på banen samtidig er det ganske lang kø i pit. Med 15min heat vil de som står bakerst få svært liten tid på banen.

 

 

 

Er helt enig her!! Kjører selv grip, men synes drifterne skal få mere tid. Synes dette er den beste løsningen hittil.

Ønsker også at det skal stå hva slags kjøring det er på bana i pitlane. Dette har jeg fåreslådd før, men har tydeligvis ikke kommet igjenom :P Er som nevnt tidliger vanskelig å følge med klåkka. Og jeg betaler gjerne 100-200 kr mer for banekjøring. Det er det absolutt verd. Selv om det ikke er dem som kjører grip som er noe serlig til grusleggere. Stå på Morten og co!!

Dere gjør en kjempejobb. Treffet blir bare bedre å bedre.

 

Ps: Dere nevnte at det kanskje måtte settes en standar på bilene som slippes utpå. Blir dette gjort, og tror du en gammel saab slippes utpå?

 

Hilsen Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 333
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liker dette bedre og bedre.... Har dere bestemt dere for camping systemet? Hørte noen betalte for å campe inne på området? Jeg gjorde ikke det... Men har ingenting i mot det altså! Men vil vite hvordan det blir før jeg ber kjærringa ta fri og vi tar med knøtten... Ble litt for mye bråk på natta for dem denne gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dette bedre og bedre.... Har dere bestemt dere for camping systemet? Hørte noen betalte for å campe inne på området? Jeg gjorde ikke det... Men har ingenting i mot det altså! Men vil vite hvordan det blir før jeg ber kjærringa ta fri og vi tar med knøtten... Ble litt for mye bråk på natta for dem denne gang! :)

 

Alle som ville campe inne med vogn eller campingbil måtte betale (samme pris som for utstilling, dvs 300,-). Vi ser ikke for oss å ta mer betalt neste gang, camping med kun telt vil altså fortsatt være gratis.

 

Til høsten (og til neste år) vil vi nok endre på campingen slik at man har en 'familiecamp', hvor det skal være rolig rundt midnatt, og en annen camp hvor det er litt friere. Det er mulig denne andre campen blir på utsiden av porten, men det vet vi enda ikke.

 

Vi jobber med saken og kommer med mer info på nettsiden over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå åpnet for påmelding til Sommertreff høsttreffet 07!

For de som ikke har egen profil er det bare å velge påmelding i menyen til venstre og følge anvisningene.

De som har profil fra før (de som var påmeldt til vårtreffet) må logge seg på for så og velge "rediger" oppe til høyre og "oppdater profilen din", eller "rediger opplysninger" i menyen til venstre.

Under "Kontaktinfo" haker du av på haken for "vil delta på høsttreffet ACR".

De fleste må også inn på "informasjon" og oppdatere bilmerke og modell.

 

Dersom du har problemer med påmelding eller profilen din er det bare å sende oss en epost til post@sommertreff.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med strøm og sånt på campingområdet? Hvordan fungerer det?

 

Det er ikke mulighet å hente strøm fra servicebygg eller noe annet sted på området for camping. Alle som vil campe må derfor belage seg på å ordne seg med strøm eller annet alternativ selv.

 

http://www.sommertreff.no/treff/overnatting.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det der med standar på bilan som slipper ut på bana,, har en bil før 5000kr som æ skal bruk i sommer som banebil!! det eneste som æ ikke gidd å fiks før neste sommertreff er ei sprekk i front ruta.. vil æ blir stoppa i kontroll før dette??

 

Se lengre opp i posten, Nismo har skrevet hva dem mener med standard.

Slik jeg tolker det betyr det heller lite hva bilen din er verd, sålenge du ikke tar den med på bane bare for å bruke den opp..

 

Og du, vær så snill å skriv på bokmål eller nynorsk, ikke alle kan lese dialekten din:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulighet å hente strøm fra servicebygg eller noe annet sted på området for camping. Alle som vil campe må derfor belage seg på å ordne seg med strøm eller annet alternativ selv.

 

http://www.sommertreff.no/treff/overnatting.html

 

Hvor populært er det å begynne å fyre opp aggregat i familiecampen da mon tro.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående oppdeling av kjøringen, så er mitt forslag -

15min grip, 30min FRIkjøring, og 15min drift.

Når jeg ser hvor mange som ligger bredt, eller prøver,

så tror jeg de er flere enn de som prøver seg på rene rundetider.

Og det er mange som har kommet hit for å bare ha det moro på en

av nordeuropas beste baner. Ikke steng dem ute!

Så la grip-tiden komme først, FRIkjøringen bør være åpent for

alle, også dem som vil prøve seg på å kjøre bredt.

Vi er ikke alle som vil kalle seg god nok til å kalles drifter...

Og, i FRIkjøringen, så følger alle med i speilene, og slipper

forbi dem som vil kjøre fort.

Hvis man så et kvarter etter frikjøringen, når drifterne har fått

gjort sitt, så kan man eventuellt slippe ut en "soper" for

å koste banen hvis det trengs.

Kan forresten være interresant å se hvor mye grus som har kommet

på banen etter de første minuttene med grip kjøring.

 

Selv mener jeg at for mye show på banen, det bare korter inn

kjøretiden for de andre, så jeg syns det er bortkastet.

Men hva sier publikum om det?

Jeg tenker på motorsykkelstunt, extrembiler, og annet som

stenger andre innbetalte ute fra banekjøringen.

MEN, ideen om kjeglekjøring støtter jeg.

Jeg syns folk som har betalt seg inn, bør få mest mulig tid til

banen, og kjeglekjøring er vel også banetid.

 

Hva med å la familiecampen få være utenfor banen?

Selv tar jeg med bil og telt inn, og vil gjerne bo der.

Litt drikking og eventuellt grilling blir det sikkert, men er

ikke der selv for flatfyll, men pittelitt blir det jo.

Tror familier vil få det roligest utenfor baneområdet.

-98 Primera GT

-84 Blazer

-77 280Z

-77 924

-76 260C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 min er jo ikke lenge. Om man f.eks har planer om å dra ut på frikjøring, så kommer man seg ikke utpå banen før etter en god stund - så står man framst i køen hvor det er klart for drifting. Informasjonen om hvilken type kjøring det er til et hvert tidspunkt er jo ikke av beste sorten etter det jeg har fått med meg. Køen er jo saftig lang til tider.. Hadde vært greit om det kanskje ble sagt i fra over speakeren også f.eks?

 

Støtter forslag om kjeglekjøring. Bør jo være lett og skrape sammen.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra forslag MrZ foruten om familiecampen. Best den er på inne på området og bråkmakerne på utsiden. Kan jo grille og ta seg en pils litt tidlig på kvelden fordi. Er også en del som har Biler og utstyr som de er redde for inne på baneområdet.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår