Jump to content

2007 toyota hiace starter kun på startgass

Rate this topic

Kimi1989

Recommended Posts

Hei folkens. Jeg har en 07 hiace som plutelig er død over natta. Sviver og går fint rundt på starteren. Men ikke antydning til liv. Starter kun på startgass

eneste jeg ser har endret seg, er at når man skrur på teninngen lyser ikke lenger glødelampe eller motorfeil lampe.

det er heller ikke kontakt med ecu igjennom obd stikket. 

Det byttet dieselfilter og vet jeg har dielsel frem dit. Alle sikkringer er også sjekket og funnet iorden.

noen smarte hoder der inne?

på forhånd takk

52 minutter siden, Kimi1989 skrev:

Hei folkens. Jeg har en 07 hiace som plutelig er død over natta. Sviver og går fint rundt på starteren. Men ikke antydning til liv. Starter kun på startgass

eneste jeg ser har endret seg, er at når man skrur på teninngen lyser ikke lenger glødelampe eller motorfeil lampe.

det er heller ikke kontakt med ecu igjennom obd stikket. 

Det byttet dieselfilter og vet jeg har dielsel frem dit. Alle sikkringer er også sjekket og funnet iorden.

noen smarte hoder der inne?

på forhånd takk

Kan være feil på et motorstyringsrele for eksempel. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

16 timer siden, opelduude skrev:

Kan være feil på et motorstyringsrele for eksempel. 

Om den starter bare på startgass VET du jo allerede at den ikke får diesel...... vri tenningen på og hør etter summelyd om du har ELEKTRISK pumpe, Ingen summelyd= feil med pumpen eller strømtilførsel. 

Mekanisk pumpe.... kjør starteren og sjekk om dieselen når filteret og deretter dysene. 

Om dette skjedde i forb. med skifte av filter MÅ du lufte systemet.