Gå til innhold

MrZ

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MrZ

  • Bursdag 06/18/1971

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    280Z
  • Biltype (eks Audi)
    Datsun
  • Årsmodell (eks 1995)
    1977
  • Motor (eks 1.6)
    2.8i
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    g-front, whale-tail, filter, foringer, seter...

Contact Methods

  • Bosted
    Ranas Riviera

MrZ's Achievements

  1. Kort fortalt - Jeg har en -84 Chevrolet Blaser, med tbi innsprut. Den går ALLT for fett, aner ikke helt hva som er feil, og får ikke tak i ny tbi-enhet enkelt. Har en 4,3l motor stående i en Astro, men kom på ideen om å kanskje sette inn en ny programmerbar motorstyring, før jeg prøver å bytte motor..... Noen som har ett godt forslag på hva slags? Forslag med linker til kjøp mottas med takk.
  2. Jeg syns manualen til Autronic`en min var fin der. Sjekk her - http://www.mrm-racing.se/forum/showthread.php?t=294
  3. Hehe, min R32 gts-t før jeg BYTTET DEN BORT i en gammel amcar!!! I min rotete garasje: @ACR På isbane V premiere på Fast&Furious "Måtte" jo showe pittelitt Menne, jeg gikk lei av bilen! OG, når jeg så litt på hva verdien på dem er, og på den bilen jeg byttet med, så byttet jeg og en kompis bil. (Noen som har lyst på en -57 Imperial m/Hemi forresten? Jeg har en Z som trenger tid å penger...)
  4. Så var det fritt for snø på ACR! Statkraft lover oppholdsvær og 18°C, dette er jo en perfekt anledning for å være blandt de første som får kjøre på ACR i år!!!! Og, det er kanskje mindre enn sommertreff, men det vil bare si at det blir mere banekjøring pr pers...
  5. Har det aldri vært noen vurdering av å flytte partycampen UT av området? Det er litt dumt å ha den inne på området, både for de som er redde for bilene sine i nærheten, OG at den faktisk er lagt på en plass som gir utsikt til mye av banen. Hadde vel vært det beste om den hadde vært på utsiden av området.
  6. En jente som synger... Med noen bilder som skifter i bakgrunnen. Det er ikke noen film (eller snutt som de kaller det) Det er ikke noe humor eller god underholdning Det er ikke noe verdig vinner av en sånn konkuranse Men bare et bevis på at bestemødre og andre mødre er i ferd med å ta over verden... (Tar jeg i nå?) Ole og Lars er GO underholdning De er morsom å se på Det er så absolutt levende film... Det står nederst på bilforumet at for tiden er det nå 33.977 medlemmer. Hva om dere nå klarte å stemme frem en norsk bil"snutt" i den konkuransen.. Det er en NY link til den NYE avstemmingen forresten - Årets Snutt - Listefeber - VG Nett
  7. Den filmen gikk hele tiden på storskjerm i standen til RanaGatebil. Og siden den lå på pc`n min, måtte jeg bare legge den ut! Ole er dyktig til å kjøre, men jeg må forsvare Lars litt også, han kjørte tross allt i "extremklassen" på forrige treffet, med en Kadett C coupe, og kjørte bra han også. Han liker vel bedre å kjøre selv enn å sitte på.... Er det fortsatt noen her som bare snakker drit om "drifterne"?
  8. Angående oppdeling av kjøringen, så er mitt forslag - 15min grip, 30min FRIkjøring, og 15min drift. Når jeg ser hvor mange som ligger bredt, eller prøver, så tror jeg de er flere enn de som prøver seg på rene rundetider. Og det er mange som har kommet hit for å bare ha det moro på en av nordeuropas beste baner. Ikke steng dem ute! Så la grip-tiden komme først, FRIkjøringen bør være åpent for alle, også dem som vil prøve seg på å kjøre bredt. Vi er ikke alle som vil kalle seg god nok til å kalles drifter... Og, i FRIkjøringen, så følger alle med i speilene, og slipper forbi dem som vil kjøre fort. Hvis man så et kvarter etter frikjøringen, når drifterne har fått gjort sitt, så kan man eventuellt slippe ut en "soper" for å koste banen hvis det trengs. Kan forresten være interresant å se hvor mye grus som har kommet på banen etter de første minuttene med grip kjøring. Selv mener jeg at for mye show på banen, det bare korter inn kjøretiden for de andre, så jeg syns det er bortkastet. Men hva sier publikum om det? Jeg tenker på motorsykkelstunt, extrembiler, og annet som stenger andre innbetalte ute fra banekjøringen. MEN, ideen om kjeglekjøring støtter jeg. Jeg syns folk som har betalt seg inn, bør få mest mulig tid til banen, og kjeglekjøring er vel også banetid. Hva med å la familiecampen få være utenfor banen? Selv tar jeg med bil og telt inn, og vil gjerne bo der. Litt drikking og eventuellt grilling blir det sikkert, men er ikke der selv for flatfyll, men pittelitt blir det jo. Tror familier vil få det roligest utenfor baneområdet.
  9. Et lite forslag, siden folk er så ivrig på å skylde på dem som kjører sidelengs, og vil skille dem fra dem som prøver å kjøre spor. FJERN driftbattle og extreme biler! Driftbattle tror jeg ikke fungerte helt, og ble vel fjernet, extreme biler... De var ikke såå spennende alene! La dem som vil kjøre spor få to egne halvtimer hver dag, akkurat sånn som drift har det nå, og la de også få sine egne to halvtimer hver dag. Så lar dere frikjøring være sånn som det er nå, med masse timer, og blanding av hva slags folk og biler som er utpå banen. Det er vel det frikjøring er? Det burde vel gjøre de fleste fornøyde?
  10. Akkurat der har du litt av poenget. Man blir ikke expert på noe første gangen. Når du i -03 kjørte på 2min så var du sikker i veien for noen, men du har selv trent deg opp. Forhåpentligvis på bane. Men å henvise folk til en parkeringsplass er litt vel drøyt! Det er vel ingen andre steder enn på en lukket bane i norge hvor det er lov å "svinkjøre", enten man vil kjøre fort eller bredt. Hvis man prøver seg på offentlige veier, eller parkeringsplasser, så vil nok "lovens lange arm" være kjapp ut å stoppe moroa. Med bøter og førerkortinndragelser som følger. Så, sånn som jeg ser det, så er treff på acr en av de få steder hvor man kan lære seg å "svinkjøre" lovlig. At noen er er dårligere enn andre, er bare helt naturlig, og noe man må leve med.
  11. Jeg synes ikke dere skal bare skylde på "drifterne" for at det ligger grus og sand på asfalten. Det er ofte de som vil prøve å kjøre fort rundt banen som også havner i grusfella. Egentlig, så prøver vel alle å unngå grusen, men uheldig kan vel også alle være. Men, uansett, et jævli bra treff!
  12. Og, for dem som vil se mere av det kittet som Darius bruker, så finner dere produsenten her - http://www.reactionresearch.com/280yzgallery.html Der er også priser og linker til andre som har bygget Z med det kittet.
  13. En liten nyhet som viser at sommeren er på vei, http://www.ranablad.no/nyheter/article2661459.ece Altså, veien opp til ACR er hermed brøytet! Og med litt flax, så kan det vente litt undervisning der oppe... Gym på motorbanen, jeg vet hva jeg skal gjøre der til sommeren.
  14. Jeg synes folk fokuserer litt vel mye på å skal komme med i "extrem"-klassen. Synes poenget er at folk skal komme med det de har og kan få prøvd seg med d og ha d bare moro! Det er ikke SÅ viktig at man MÅ ha mest effekt, og ikke alle kan være værst. Om en kjører en gammel corolla eller bmw316, så kan en ha d utrooolig arti med å få prøvd bilen sin maximalt. Bare husk på at dette er en bane som "spiser" dekk, så en bør kanskje ha med bakckup dekk for banebruk, så en kommer seg hjem igjen. (For dere som bor mere enn 2mil unna) Heldigvis, så har ikke sommertreffene vært helt kopi av de offisielle gatebil treffene.
  15. Hva med noen bilder fra google earth? Det er ca 25km fra Mo i Rana sentrum og til banen, som altså er 3.753 m lang. Og litt rett fra ACR - Bare synd at det var overskyet på ACR på de bildene google eart har, noen som vet om de oppdateres ofte? Forresten, så er banen hentet ut fra en driftbox, en avansert gps-greie... Og JA, jeg er påmeldt! Gjenstår bare å få start på en bil som ikke har vært i drift på 6år, S12 med S13 motor, med litt mods.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår