Gå til innhold

peras

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om peras

  • Bursdag 11/07/1958

Contact Methods

  • Bosted
    Kongsberg

peras's Achievements

  1. Vurderer å kjøper brukt T5, men det er lite utvalg av biler med den setekonfigurasjonen jeg ønsker, som er 2+3+3, og med mulighet til raskt å ta seter inn og ut. Jeg ser derfor på muligheten til å kjøpe en bil som passer ellers, og så bytte setekonfigurasjon sjøl. Er det noen som veit hvor kurant det er å endre setekonfigurasjon? Nedafor er noen eksempler jeg har sett. Jeg ser at det er ulike typer av festepunkter i golvet. En variant ser ut til å sette bolter rett i dørken, en annen ser ut til å benytte et adapter for hurtigkopling, og en tredje ser ut til å benytte en slags skinne. Må jeg holde meg til den type festepunkter som bilen er produsert med? Hvilken type anbefales? Er det mulig å sette inn den typen en ønsker sjøl, eller er dette gitt slik bilen er produsert? Finner også en leverandør i Norge på bakseter, se www.billåven.no, men brukt er vel førstevalget dersom dette er mulig å finne.
  2. Jeg vurderer å investere i en T5 (2004 eller 2005-modell), men er usikker på motorvalget. Jeg var ute og prøvekjørte en 2004-mod T5 lang med 1.9 TDI-motor her om dagen, men blei overraska over hvor lite futt det var i den. Skal være omlag samme HK & moment som den gamle 2.5 TDI (som står i T4), men opplevelsen var at motorkraften var i minste laget. Forbikjøring vil kreve langtidsplanlegging, og med en del last (som jeg ofte har - med aktiv familie og fullt i varerommet) så tror jeg ikke at det kommer til å bli et lykkelig valg. Føler derfor at valget bør bli 2.5 TDI (131 HK/340 Nm versus Nm på 102HK/250 Nm på 1.9 TDI). Synspunkter på dette? Hvordane er driftssikkerheten & vedikeholdskostnadene på disse to motorvariantene?
  3. Jeg har kjørt min siste tur på vanlige skilter med min 1997-mod 2.5 TDI Combi. Rusten har spist den opp, på tross av tidligere forsøk på å stoppe den, og siste EU kontroll viste også behov for bytte av forhjulsleamikk, styresnekke etc til 18 000,-. Så jeg avskriver bilen - noe jeg synes er veldig synd siden motoren har gått sine 290 000 som et sveitsisk urverk...MEN, jeg elsker funksjonaliteten i Caravellen og prøver på nytt: Derfor spørsmålet. Hva bør jeg velge av T4 og T5 med hensyn til: Rust: Min T4 har rusta bort. Nesten alle T4 jeg ser på finn.no har synlig rust, bort sett fra de som ser helt strøkne ut gir inntrykk av å være nylakkerte og har selgere som har eid bilen 1-2 mnd og har fremmede navn. Disse tør jeg i alle fall ikke satse på. Er T5 bedre på rust (bort sett fra at alle T5 jo er nyere enn alle T4...) ? Forhjulsstilling: Mit inntrykk er at forhjulsstilling på T4 er underdimensjonert. Ting slites fort. Noen har hevda at på T5 så er dette blitt betydelig bedre. Stemmer det? Motor: 2.5 TDI på T4 har fungert ypperlig. Er motorene på T5 like gode og driftssikre?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår