Gå til innhold

Slik bytter man til TrimChip!

Ranger emnet


Otto

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann, megg og en kompis skulle zkru opp trykket i ticen min og lurte på om det er den mutteren på det staget på wastegaten som vises på det ene bildet vi skal skru på? Hvilken vei skal det skrues for å få trykket opp, og hvor mange omdreininger ca. for å få trykket opp i 0.8-0.9 bar

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere skriver om justering av ladetrykk på et motoren. jeg har en orginal b230f suge motor med ettermontert turbo å byttet til lh-jetronic 2.4sprut fra 940 turbo, ikke justert komp eller noka å jeg kjører med 0.8bar trykk uten problem. så å justere opp trykket på en org turbomotor til 0.9-1kg skal ikke være noe problem, siden disse motorene har lavere komp orginalt enn sugemotorene. men hvis man selvfølgelig justerer på for mye trykk så tar jo motoren selvfølgelig kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET lader vel 0.7 orginalt ved 182 hk?

 

I følge instruksjonsboka mi (ikke det at jeg leser de da men)

0.65

 

Takk for guiden! jeg skal bestille vikingchip og justere trykket any day nå, må bare få inn lønna først, blir morro!

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere skriver om justering av ladetrykk på et motoren. jeg har en orginal b230f suge motor med ettermontert turbo å byttet til lh-jetronic 2.4sprut fra 940 turbo, ikke justert komp eller noka å jeg kjører med 0.8bar trykk uten problem. så å justere opp trykket på en org turbomotor til 0.9-1kg skal ikke være noe problem, siden disse motorene har lavere komp orginalt enn sugemotorene. men hvis man selvfølgelig justerer på for mye trykk så tar jo motoren selvfølgelig kvelden.

 

og hva baserer du dette på? ta å sjekk opp litt om disse motorene så vil du nok finne ut litt av hvert! en gammel sliten b230et har ikke godt av mye trykk! bare se på min motor nå! slitte ringer tetninger osv! den har gådd 338000 og 13000 av di har jeg kjørt bilen! har gådd ca 2000 mil med 0.7 bar trykk og.

 

Så det du sier nå er basert på HVA? sjekk tekniske data på disse motorene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontertrer/bytter du Chip :)

 

Lager en liten guide på hvordan man gjør det :)

 

Jeg gikk på http://www.vikingchip.com/ og

bestilte en trimchip til B230ET, når du bestiller må du oppgi de tre siste

tallene som står på styreboksen din. Tallene står på den orange Bosch lappen som er på boksen.

Og kan være -012, -022 eller -026.

 

koster 1000kr :) fin service og levingstid, tok 1 dag! men tar vist noen dager å produsere den

tror jeg?! :S

 

En liten rettelse: i Norge bestilles Vikingchip på tel: 917 83 787 eller følg link under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåler endel et blokka å men minuse me den blokka er at det ikke er oljespyling oppunder stempla da... men men... tåler endel for d...

 

Største problemet er vel rådene...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert Vikingchip nå jeg å, merker forskjell for å si det sånn :)

Og når til og med jeg klarer å chippe, klarer alle det :thumb

 

Bra, da ser jeg positivt på det også ;) heheee

Etter jeg har satt inn chipen, må jeg justere opp trykket selv da eller? :hide

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår