Gå til innhold

Slik bytter man til TrimChip!

Ranger emnet


Otto

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tipper du passerer 200 strekke;) men du øker ikke trykket uten å chippe først nei,men nå gikk jeg ut ifra en B230ET motor da, vilken motor er d snakk om da? viss d ikke er B230ET?

 

Det er en B230ET som står i ja:)

Tenkte og chipe og å stille opp trykket:)

får håpe på 200hk sterke turbo hester:)

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passerer IKKE 200 hk nei...org T3 fra B230 ET flytter 220 hk på 1.2 kilo. ( teoretisk )

 

å hvor faen har du dette ifra da? teoretisk så skal den klare 220-230 ved 1bar du, men dette er ingen vits i å diskutere.

PS, alle vet jo at disse bruker gå til helvete når den passerer 1 bar da pga rådene, å da passerer man 230-240hk;)

(ikke med org turbo nei);)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en B230ET som står i ja:)

Tenkte og chipe og å stille opp trykket:)

får håpe på 200hk sterke turbo hester:)

 

du havner nok omkring dær uanz hva andre sier, for d sier jo seg selv d, å øke trykket,(etter chipping ja) fra 0,5 til 0,8 så må du vel få ut ca 18hk for pokker;) prater nesten om en dobbling av org trykket da;)

viss d er for mye snakk om disse hk`ene, så skulle man jo nesten hatt den på dyno test, da er d ivertfall ikke mere å disk;) men hvem faen gidder å kaste bort penger på en sånn test;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hvor faen har du dette ifra da? teoretisk så skal den klare 220-230 ved 1bar du, men dette er ingen vits i å diskutere.

PS, alle vet jo at disse bruker gå til helvete når den passerer 1 bar da pga rådene, å da passerer man 230-240hk;)

(ikke med org turbo nei);)

bare og få turboens kompressorkart frem så skal jeg vise deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare og få turboens kompressorkart frem så skal jeg vise deg.

 

okay, for gi meg da;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 2 years later...
  • 1 month later...
Kontertrer/bytter du Chip :)

 

Lager en liten guide på hvordan man gjør det :)

 

Jeg gikk på http://www.vikingchip.com/ og

bestilte en trimchip til B230ET, når du bestiller må du oppgi de tre siste

tallene som står på styreboksen din. Tallene står på den orange Bosch lappen som er på boksen.

Og kan være -012, -022 eller -026.

 

koster 1000kr :) fin service og levingstid, tok 1 dag! men tar vist noen dager å produsere den

tror jeg?! :S

 

 

6.jpg

 

Så bestilte jeg den og den kom i posten pr brev :)

1.jpg

 

Så testet jeg turbotrykket på den org. måleren(har ikke med "tall" på).

2.jpg

 

Så fant jeg meg en stor garsje (Turbo-Per sin) med grav.

3.jpg

 

mye så på G. Bak her befinner da Motronic boksen seg og inni der en Chip!

4.jpg

 

Bort med deksel og plast :)

5.jpg

 

Er lurt å ta ut boksen, 2 skruer :)

6.jpg

 

Den gummien er bare å røske av:) men jeg satt den på plass også da..

Skru opp på den siden mot høyre hvis du ser fram i bilen!

PS! ikke ta på kretsene, altså da mener jeg det er metal, der det går størm!

Ta på kantene slik som vist på bilde! du kan også jorde deg til bilen for å få samme joring som bilen da skulle d ikke skje noe. Men anbefaler hold på kantene! :)

7.jpg

 

Ny chip på plass, gammel i dass! ;)

8.jpg

 

Under bilen å skru på "stage". Får å få mer trykk, gjør den kortere. Kan være litt treig!

10.jpg

 

Ut å prøve, tipper jeg lader ca 0.6 - 0.7 bar.. Skal justere opp til 0.9 bar:)

11.jpg

 

Dette er et utsagn fra min proskjet tråd :)

 

Jeg kan ikke se noen bilder jeg :ass:

...............__________

......____//_____l_________

----,o-----volvo FOR LIFE ----@)

----`----(@)=========(@)-`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår