Gå til innhold

klezz

Bruker
  • Innholdsteller

    113
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om klezz

  • Bursdag 09/21/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo, BMW, MB
  • Fylke
    Nord-trøndelag

Contact Methods

  • MSN
    klezz9000@hotmail.com
  • Bosted
    Leksvik

klezz's Achievements

  1. Absolutt mye finere lyd! Hører resirkuleringsventilen mye bedre å
  2. Finnes jo mye man kan gjøre, er bare snakk om hvor mye penger du skal legge i det..? større eksos, porte toppen, åpent luftfilter, fjerne katalysatorene og chipping.. turbo konvertering er jo også en mulighet men da har jeg heller valgt å solgt den motoren du har å gått til innkjøp av en T6 motor Men chipping av en sugemotor er en dårlig innvestering, chipping koster jo en go del å vil vel strengt talt ikke gi deg så alt for mange flere hestekrefter.
  3. klezz

    c180 trimming

    Go dag! Jeg har nettopp gått til innkjøp av min første Mercedes, en c180 stasjonsvogn åsså har jeg lyst til å ta ut litt mer effekt enn det er orginalt i den. Motor bytte er jo en mulighet, men har lyst til å beholde orginal motoren. Det blir montert kompressor og jeg skal kjøre med orginal sprut og tenning. Skal ikke ta ut kjempe mye effekt da dette er en pendler bil, men kanskje 50-100 mere enn det er nå. Da er spørsmålet mitt, er det noen som vet hvor mye effekt denne motoren tåler? Hvor mye er motoren overdimensjonert? Tykkelse på råder? Håper på mange svar, Mvh. Kristoffer
  4. Go dag! har en Ford Granada 2.6 forgasser som jeg så gjerne har skulle hatt litt mere hk ut av. Er orginalt 123 hk i den nå. så tenke å hive kompressor på. istede for å begynne å bygge om til turbo. Motoren er heloverhalt for 32 000kr. Boret sylindre, nye stempel, lager, ringer osv osv.. så det jeg lurte på er hvor mange hk en slik motor egentli tåler? er ikke snakk om noen stor effektøkning, rundt 200hk hadde vært passer for er bare slik at forbikjøringer skal gå litt fortere og mindre farlig. Mvh. kristoffer
  5. Go dag! har en kamerat som nettopp har kjøpt seg nye sommerfelger og dekk på sin mercedes benz 260 bensin. Eneste problemet er at hjulene er litt for breie slik at de tar oppi skjermene når det bli en hump eller stor fart i sving.. Går det ann å kutte i orginal skjermene og brette ut, sveise og deretter sparkle slik at det blir fint og ikke tar i hjulene? eller må man valse MYE? Mvh. Kristoffer
  6. Go kveld! Jeg vurderer å fjærne katalysatoren på min 2001 VW passat 1.9TDI for å se om den i det hele tatt bremser noen slags form for effekt. så derfor lurer jeg på om noen vet hvor katalysatoren ligger på min bil, tror at det er rett etter turboen men må spørre dere som vet det. mvh. kristoffer
  7. Ok, da blir det porting istede for å bytte til 16v topp:) Er jo en go del arbeid å bytte til 16v topp og da, men får se hva tiden bringer:) mvh kristoffer
  8. Takk for tipset Jason940:) Blir aldri at jeg kommer til å passere 300hk på volvo'en alikevell, så jeg skal nokk ikke koste på motoren så alt for mye.. Det er desværre en 530 topp som står på motoren min nå, trenger jeg å porte den for å oppnå ca 300hk?:) mvh kristoffer
  9. ok, så jeg får ikke mindre turtall vis jeg bytter til automat bakaksel?
  10. Hei! Er stolt eier av en Volvo 740 Turbo:) Men den bruker ganske mye bensin når jeg begynner å komme opp i litt fart pga høyt turtall/lav utvekslig. Så derfor lurte jeg på hvilken bakaksel til 740 som gir det laveste turtallet? vis dere skjønner hva jeg mener? Jeg fikk høre at automat bakakslingen har høy utveksling, stemmer dette? en kamerat av meg har en volvo 740 GL med orginal gl bakaksel og han har mindre turtall ved 80km/t enn det jeg har.. mvh kristoffer
  11. Man kan jo ikke høre på alt som blir sakt her inne nei, men noe av det er ikke så aller værst:) Lærte my om rødblokka idag:) Viste ikke det med at de flyttet lageret.. Takk for alle svar:)
  12. Okok! det viste jeg ikke... Men man lærer så lenge man lever:)
  13. Selve blokka er helt lik ja... Så godt som alle rødblokkene har samme blokk med unntak av plasering av fordeleren..men det er innmaten som varierer.. Gammle 240 motorene hadde vel fordeleren plasser på selve blokka mens de motorene som står orginalt i 740 og 940 har fordeleren plasser i bakkant av toppen.. men det er innmaten som varierer..
  14. Okok:) Da kjøper jeg iallefall rådene fra parner:) Det kan godt hende at det har noe med det trustlageret å gjøre ja... Men man får sikkert kjøpt forsterket trustlager å da? Men kommer nokk aldri til å ha over 300hk alikevell så det er nokk egentlig ikke et problem for meg.. Takk for mange bra svar:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår