Jump to content
Bilforumet.no

Vomaz

Bruker
  • Content Count

    3816
  • Joined

  • Last visited

About Vomaz

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 03/09/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Ongan, Kjøretøy, å Vænnan
  • Biltype (eks Audi)
    VOLVO
  • Yrke eller sivil status
    Elektriker
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    masse vil ha MEIR
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • MSN
    vomaz_@hotmail.com
  • Bosted
    Nordland - Leirfjord
  1. Har en skadet som tiden ikke strekker til å få fikset da jeg har for mange prosjekter... Må nesten komme å se på den.. er noe demontert for å se hvor omfattende skadene var.. Selger ikke i deler men som den står, Sykkelen skal være gått ca 15000-20000km Sykkelen står i Leirfjord i Nordland! HBO 6000,- Ta kontakt på 45500511 for mere spørsmål eller bilder..
  2. Får vell oppdatere at de ledningene gikk til spærra som er elektrisk.. Nå er clutchlamellene fjernet å akslingen/diffen er sveist.. Så nå forsetter byggingen videre.. :)
  3. Ingen som har vært borti kontakten/det elektriske på fordelingskassen..
  4. Lurer på hva de to ledningene som går til fordelingskassen går til... Framhjulstrekken er defekt åsså lurte jeg på om det går ann å koble om noe så man får spærra diffen/fordelingskassen da mye er elektrisk styrt på bilen?? Det går to ledninger til fordelingskassen.. men finner ikke noe tegninger på oppbyggingen av fordelingskassen... Tenkte det kanskje er en solenoid ventil elno Diffen bak er elektrohydraulisk så neste spm er om den er mulig å gi trykk i slangen vha et hyraulisk brekk elno så man får spærre på bakdiffen også... Vet det er som å banne i kirka å bygge om en IX men den kan ikke regges å var på vei til huggeren så jeg overtok den heller, for å prøve å bygge den om til banebil..
  5. Har en hel bil som demonteres å selges i deler.. selger alt av deler.. kjøper må betale frakt bilen er testkjørt å sjekket - Dører komplett eller i deler - Bakluke - Dører - Ruter - Motor ca230000km - Girkasse steptronic - Bremsekaliper - Bremseskive - Hengerfeste (ikke avtagbart) - Baklykt (ytre ijen) - Bakfanger og framfanger (har noe riper) - Hengerfeste - Luftmengdemåler - Abs sentral - Skinn framseter (trenger rens, lys brun skinn) - Forstillingsdeler - Bakstillingsdeler - Varmeregister - Radiator - Vifte - AC kompressor - AC radiator - Dynamo - Startmotor - Eksosanlegg - Bensintanke - Støtdempere - Nivåregulering - Radio/kassettspiller - listverk - Multifunksjonsratt - takrails er noen av delene.. Ta helst kontakt på telefon 45500511 Minstepris 200,- hbo Bilen befinner seg i Leirfjord i Nordland
  6. Bilen er solgt, men har en motor til overs.. toppen er def. det er knekt en gjengetapp i hullet for bolten som holder dysa.. mangler også glødeplugger.. Bud??
  7. Kom med bud? motoren i Volvon Turbomotoren (uten turbo og grenrør) B230et med FT råder og egenmodda innsug.. 90mod komplett penta, Penta = Stroket til 2.5 samt smidd veiv
  8. Vurdere å selge en Volvo med B230E motor (har stått ca et år uten å få start.. ) har ikke vært reg siden 2007, men prøveturer med prøveskilt hver 3-4 ganger i året.. Det som er montert er bla: Polyforinger forran Nye dempere rundt om 740 lesjfors fjærer (Ikke godkjente) 740 taxi sperre 75% sperre i bakakslingen Getrag 265 med shortshift (fra Opel senator) 5 trinnskasse Clutch fra BMW 524, Volvo turbo trykkplate Volvo b23e Bensinpumpe Refleksplate prisantydning 12000,- - Har også en b230et bunndel med 405 topp (bunndelen er 86mod, toppen er 82mod) som er montert mekanisk sprut på, uten turbo, men med stort spesiellt innsug.. Pris 5000,- - Har også en bunndel i deler fra volvo Penta 16V.. Pris 3000,- - Har en (komplett) Volvo penta 145B uten forgassere Nylig tatt ut av båt.. 5000,- - m45 kasser og en m46od i deler samt litt andre deler... Ring å hør evt kom med bud ALT Samlet for 20000,-.
  9. Motoren takler dette fint.. er litt usikker på om dieselpumpen også har litt å si.. men får du skiftet dyse og turbo (evt justerer opp den du har) til en større så vil du få merkbart økning.. Har sammenlignet min C klasse 2000mod 220cdi 125hk og E klasse 2003mod 220cdi 150hk å motoren ser lik ut, deriblant turbo, men har ikke sjekket opp mot delenr på delene...
  10. Det du burde gjøre er å flushe/rense girkassen og skifte filter og den brytern til girkassen.. gjorde det nettopp på min 2000mod 220cdi og problemet med at den hoppet ut av gir ble borte.. MB anbefaler giroljeskifte hver 60.000km.. Betalte 3500,- for den jobben, samt noen drivstoffslanger ble også skiftet da..
  11. Har en bil dersom noen er int. Den har begynt å få litt rust men det er enda mulighet å få bil av den noen år til.. Går billig selv med automat Stv sommer og vinter på alu felger originalt xenon automat (Service i 2013) 220 cdi motor 125hk ca 285000km (motor er gått 220000km) Eu ok til 2014 skiftet bremser og støtdempere, opphengskule, ++ i 2012 ta kontakt på telefon 91687284 PRIS 20000,- dersom den hentes før 13Juli Bilen er i daglig bruk.. Det er betalt årsavgift og nylig hatt service på autkassen
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.