Gå til innhold

VW-golf

Bruker
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om VW-golf

  • Bursdag 08/10/1982

Contact Methods

  • Bosted
    ...

VW-golf's Achievements

  1. Heisann. Kjøpt meg ny bil :) En MB c220 cdi, 150hk, 6trins manuell gir, 2004 modell. Farge: Svart Metallic. Nå har jeg sett litt på den tyske bilsiden auto24, og finner ut at det er en faktisk en MB c220 cdi sport, som har 220hk. Personlig, så er denne bilen ikke så pen, men vil tro den sparker godt fra seg :) Det jeg lurte på (har lest litt, men ikke forstått), er det større turbo og dyser på denne sport versjonen? I så tilfelle, kan jeg bytte dette fra sport utgaven, og rett over til min bil, siden der er helt lik motor? Eller vil ikke paknigene på min motorblokk være i stand til å takle dette? Har nemelig for hånden en slik turbo å dyser, og har svært lyst til å bytte over :D Men, tør ikke å gjøre dette, uten noen her inne vet 100% sikkert at dette går bra. Har jo ikke lyst til å ødelegge noe. Håper noen smarte/gale sjeler der ute, vet dette, og kan svare meg. Takk på forhånd. Robin
  2. skulle gjerne kjøpt den, men har en bil jeg selv må bli kvitt først :(
  3. Hei. Lurte på om det er noen med erfaring med ettermontert turbo på 1.8-114hk motoren til mazda 323f, 95-modell. Har funnet en Turbo som skal være en universalturbo: T3T4 Stg 3 TURBO .63ar er navnet på den. Dersom jeg setter på denne, vil jeg da kunne hente ut mye av motor? Dersom jeg setter på denne, trenger jeg å gjøre noe mer enn turbo? Hvor mye kan jeg hente ut fra motor, før noe går galt? kan jeg klare 180-200hk, vist jeg chipper den/struper turboen? Eller skifter dyser/plugger.. :) Jeg bare spør, jeg kan ikke så mye om denne motoren :( Håper noen kan hjelpe :) ps! for å få det godkjent må jeg da ha større bremser?
  4. VW-golf

    Turbokit

    Heisann alle der ute. Har snakket med en svensk kolega av meg som har nevnt noe til meg som jeg ikke helt klare å akseptere, selv om det i teori skulle være sånn så klare jeg ikke helt å forstå dette. Jeg har nå en golf 4 1999 modell, Gti,Tdi,Exlucive. Jeg har lenge tenkt på å oppgradere motoren. Han nevnte at jeg kunne bruke mk3 turbo kit til min bil? Altså en komplett pakke for mk3. Jeg har 1.9tdi med 110hk. Noen som kan besvare dette med god begrunnelse? Helst noen med god erfaring. Og ett annet spørsmål; Dersom jeg skulle fått klart å trimme min bil til 180/200hk-450-550Nm disel, og jeg vil ha denne lovlig på veien, hva kan jeg forsikre den som? GTI 2010 som har org. 200hk? (dette var ett eksempel, siden jeg ikke vet). Altså om jeg hadde chippet den så ville jeg kunne reg. den som 150 disel. Vist det er noen som vet dette så bare snakk i vei. Alle svar er behjelpelig på dette spørsmålet:) Vist jeg ikke kan klare å få ett sikkelig svar på dette med forsikringen så må jeg snakke med moller eller bra bil verkstedene, mulig dem vet dette. Håper alle har en veldig god dag videre å husk belte;)
  5. -* Hei. Jeg lurer på om samme reglene gjelder ved kjøp av bil fra thailand? Har fått kontakt med en der nede som lager kopier av ferrari, porsche osv.. meget dyktig mann som har jobbet tidligere 15år i tyskland. Kansje du har hørt om han? Chris Pongpitaya. Han blir kalt for bil-kongen;) men jeg spør her inne først siden dette var første plassen jeg fann. Hvordan importere og reg. en bil som er kopi av en orginal bil? Alt på bilen er nytt helt ned til minste skru, og den har "samme" spes som den ordinale, utenom motor selfølgelig. Mener og tror at import av en bil med veldig stor motor er veldig lite lønnsomt her i norge. Men jeg tenkte meg en 200hk disel. Vist jeg reknet ut bilens import og moms ++ kom den på ca.200000 kr. Om dette stemmer vet jeg ikke, men det var i følge naf import kalkulator. Men er det vanskelig å få denne bilen registrert på norske skilter? Det er vel det jeg er mest innterisert i å vite. Mvh. Robin
  6. Om jeg oppgraderer mine dyser, med noen som er større, som i teorien vil gi meg ca.20-25Hk og 50-60Nm mer, Vil dette da si at ved chipping hos ...... org uten nye dyser vil være slik? : 149Hk og 305Nm, men med disse nye dysene vil jeg få 169-174Hk og 355-365Nm ? har også gått å tenkt på dei nye dysene som er i den 2litern tdi 140Hk til Golf også. Disse har jeg lest litt om på nettet, og der sier dem at den kan lett chippes over 200hk. Vel, da står det riktig nok en Garret VNT17 Turbo da vel å merke. I min Har jeg garret VNT 15. Men, om jeg satt på en Garret VNT17, og fikk tak i samme dysene som på 2l tdi, ville jeg vel kunne fått nesten samme Ytelsen i Motoren? Jeg skjønner at jeg må ha ny clutch, kraftigere bremser, og eksos, mulig også intercooler. Men hva med svinghjulet? Må vel kansje også byttes? -Vet at jeg spør om en god del her, men være så snill å ta deg tid til å svare så godt som overhode mulig. Vist du ikke klarer å svare på alt med sikkerhet, så se om klarer å finne dette ut for meg. Jeg vil helst være så nært 100% sikkerhet i det jeg hiver meg ut på for å få ting til best muligt. Hva mener Dere som har Tdi, eller som har erfaringer med trimming/tuning av motorer???
  7. ok. Det var det jeg tenkte, men alikavel litt uforstårlig hvorfor dem trenger disse 4. Menmen, smaken er som baken heter det jo. jeg velger chipping! Koster under halvparten av hva ts racing skal ha, og får økt fra 110-149hk samt 235Nm-305Nm
  8. Hvilken turbo står i min bil? er det vnt 15 eller 17? Har en 1.9tdi 110hk motor 1999 mod. Bare glem det! Jeg fant det ut etter mye om og men. I 90hk av tdi er det en Ko3 turbo og i 110hk er det garret vnt15
  9. Hallo;) Jeg har 5x100 og ET 35.. Men kan 5x112 også passe?
  10. Hvilken type? Hvor kjøpe det? Hva koster det? Og hvor mye tid tar det å gjøre jobben?
  11. Hei. Jeg har en golf 99 mod, og har bolt.s ET 35, 5x100, 7,5 tror jeg? Men, jeg fann en felgpakke med dekk til en fin pris, men har ett problem:( disse er: 7,5x17 ET35 5x114,3 inkl. 225/45-17 A-one Som Dere ser er dette 5x114,3 mens jeg har 5x100. Hvordan kan jeg klare å få dette på plass til min bil?
  12. Det har jeg gjort. og det passet for min bil. Samme nr i vognkort som i TUV papiret som fulgte med. Det var nok bare jeg som ikke leste grundig nok:) Men jeg skulle likt å vist litt mer om det store spørsmålet over her..
  13. Hallo. Blir litt sånn forvirret når det gjelder disse 4 typene av motor tuning. 1.PPC ("Det ultimate softwaretuningsystemet!") står det da i teksten. eff.økning her på min bil: Volkswagen Golf 1.9 TDi 110Hk 1999 - 2001 Steg 1 140hk / 282Nm 6900 Kr Så har du 2. Chiptuning ("omprogramering av hjernen i bilen") Denne tror jeg mange har brukt siste tiden? eff.økning her på min bil: Akkurat det samme, også pris. - Lurer på hva i alle dager er vitsen med 2 like program til samme pris, men 2 forskjellige metoder?? Så har du 3. Seriell programmering gjennom diagnosekontakten. Her står det ingenting mer av info om eff.økning eller pris. men kan ikke forstå at det skulle være så ulikt dem to over? Så har du 4. powerbox -Denne ble vel mye brukt tidligere før alt det andre over her kom inn på markedet? og har vist seg til å være ok, men langt i fra fullkommen når det gjelder tuning av disel motorer? * Vel som dere ser her, så er det da 4 typer av tuning. Vi kan si 3 siden den nr fire egner seg ikke like bra (vil jeg tro) kansje jeg tar feil, men det er ihvertfall det jeg har lest om å ærfart ut i fra venner. Men, kan noen av dere si meg hovudforskjellen på disse? Får jeg noe mer eff.økning av noen av disse? Derfor blir jeg litt forvirret. Mange mener det ene og andre mener det motsatte. Hva er best i virkeligheten? Hilsen Golf
  14. Jeg klarte å bestille feil dempere og fjører til min bil (tror jeg) GT Sport dempere med 40mm senkefjører. I selve TUV papiret som fulgte med pakken står der at det er beregnet for Golf 4 (som jeg har) 1.4-1.6 med motor 50-74Kw. Jeg har 84Kw... Da får jeg vel ikke godkjent disse på min bil når jeg tar min bil på visning? i antall KG er vel vekten på bilene det samme vil jeg tro?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår