Gå til innhold

Slik bytter man til TrimChip!

Ranger emnet


Otto

Anbefalte innlegg

på en fk motor, der går det ikkje ann og justere opp trykke, du må bytte fjøra inni WG. går det ann og skimse den opp? stramme den opp alså?

uten og levere den inn? noen som har gjort det?

 

Skru staget helt til buns da får du ca altfor lite trykk:P for å justere dette kan du ta slangen som går fra klokkå, løyse du den så kjøre du fullt trykk, du kan justere dette med å sette i ett rør på midten med ett lite hål i, f.eks bremserøyr, lag ett lite hål i den (begynn på 1mm og jobb deg oppover) lag flenser i kvar ende, viss kje så fyke driten t helvette:P der kan du få opp trykke ditt lett som ein lek, har d sjøl på min bil, og har ein kompis som har kjørt me d i øve ett år nå funker fett....

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ole180: del opp inlegget slitsomt og lese.

 

Et motoren lader 0.65 orginalt.

mer ladetrykk og litt høyere komp en FK\FT, derfor mer hk.

1 kilo er ok på en org ET motor.

noen kjører 1.5 bar uten og rase og knekke råder.

andre raser på org ladetrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ole180: del opp inlegget slitsomt og lese.

 

Et motoren lader 0.65 orginalt.

mer ladetrykk og litt høyere komp en FK\FT, derfor mer hk.

1 kilo er ok på en org ET motor.

noen kjører 1.5 bar uten og rase og knekke råder.

andre raser på org ladetrykk

 

ja, kommer nok mest ann på høgrefoten, men ifølge bøker fra volvo verksted, og bøker der du avleser alt om motoren så står d 0.4 bar på begge motorer, forskjellen er styresystemene, turboen, og hvor mye bensin som blir mata på, dette i følge bøker som kommer fra verksteder, og svenske forhandlere. men kan nok stemme at di tåler 1.5 bar, men då ville kje eg trøkkt inn

gassen fort, for 9mm råder er ikkje allverdens sterke.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

trodde ladetrykke på orginal ET låg på ca 0.55-0.6 eg.

 

men om den lader høyere, uten og skru opp....så må man sjekke gummislangen til regulatoren. denne pleier og bli rift i, man kan merke dette med at bilen går unormalt godt=)

 

 

ET lader vel 0.7 orginalt ved 182 hk?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

VikingChip er jo det mest utprøvde, og "beste", siden det er det de fleste har hørt om.

 

Personlig sitter det en ukjent chip i den andre motorstyringa mi, med en klistrelapp hvor det er skrevet med kulepenn "KRB 230 ET"

 

Denne vet jeg ingenting om, men jeg skal bestille VikingChip, da jeg ikke vet om denne funker.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ladetrykke på orginal ET låg på ca 0.55-0.6 eg.

 

men om den lader høyere, uten og skru opp....så må man sjekke gummislangen til regulatoren. denne pleier og bli rift i, man kan merke dette med at bilen går unormalt godt=)

 

unormalt godt - oh yes den slangen var det rift hos meg ja...:D eller den var helt morken.... hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det kun vikingchipp som selger chipp til b230ET? eller er det flere?

skal bestille no,å lurte på ka som er å annbefale? om de finst flere levrandører?

 

har hjærne med siste utgave av bsr chip montert. skal bygge om til sprut så denne er til salgs da hvis du lurer. er vel den beste chipen som er å få tak i bortsett fra skreddersydd.

OG NEI DETTE ER IKKE SAMME SOM DEN GAMLE TYPEN BSR CHIP SOM KUN FJÆRNER LADETRYKKSSPERRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Er d ingen her som har fakta på ladetrykket på en ET motor? dere babler om alt fra 0,4 til 0,7, hvor har dere dette i fra da, jeg mener ditt, jeg mener datt sier dere. huff....

Nei dette må jeg rette på, mine opplysninger kommer ifra volvos SERVICEHANDBOK for B23ET, B200ET og B230ET. Tenkte å scanne dette så alle ser dette, men veit ikke åssen jeg skal få bildene på forumet.

MEN..... ORG LADETRYKKET PÅ DISSE MOTORENE ER 0,45-0,53 kp/cm2.

nå må dette være slutt diskutert folkens, dette er FAKTA fra volvo;)

Håper nå at dette er nyttig for noen:)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et litt dumt spørsmål men, hvor mye mere hester/effekt får man av å bare øke trykket?

Min helt nye Garret T3 turbo lader 0,5bar nå, hvor mye vil bedre vill den gå vis jeg øker til 0,8bar?

Og kan noen få bildene til å funke igjenn?:)

mvh kristoffer

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et litt dumt spørsmål men, hvor mye mere hester/effekt får man av å bare øke trykket?

Min helt nye Garret T3 turbo lader 0,5bar nå, hvor mye vil bedre vill den gå vis jeg øker til 0,8bar?

Og kan noen få bildene til å funke igjenn?:)

mvh kristoffer

 

tipper du passerer 200 strekke;) men du øker ikke trykket uten å chippe først nei,men nå gikk jeg ut ifra en B230ET motor da, vilken motor er d snakk om da? viss d ikke er B230ET?

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår