Gå til innhold

krbarstad

Bruker
  • Innholdsteller

    291
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om krbarstad

  • Bursdag 03/04/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil venner
  • Modell (eks S4)
    740 og bmw e39
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Yrke eller sivil status
    cnc opperatør
  • Motor (eks 1.6)
    b23turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    b23e blokk, mitsu 14t turbo, passe stor ic, sjølbygd plenium, modda btr. 3" eksos fra turbo. og biltema filter :)
  • Fylke
    sør trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    trondheim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

krbarstad's Achievements

  1. Har plutselig fått trøbbel med min bmw e39. Den har nå snart stått et år i garasje. Kun kjørt ut å inn av garasjen. Å nå plutselig så har jeg fått trøbbel med alarmen min. Det som skjer er at når jeg åpner døren med fjernstyringa på nøkkeln så går d ca 10sek å så går alarmen av. Å jeg får ikke til å stoppe den. Den må bare få ule seg ferdig. Men d går ann å starte bilen å kjøre den mens alarmen hyler å. Har aldrig hatt dette problemet før. Det dukket opp over natten. Lysene blinker heller ikke når alarmen uler. Så det jeg lurer på er om noen vet hva som kan være feilen å hva som kan gjøres for å fikse det. Kvh kent roger barstad
  2. Hvorfor skal sylindrene sprekke, di er jo ikke svakere enn orginalt, siden borringa er orginal. Er jo veivakselen som er modifisert. Med mitt planlagte oppsett så blir det ikke så mye effekt som skal hentes ut, slik at blokka skal svikte. Bynner ikke å rote med 16v topp når jeg har en 531 topp som er portet å satt inn større ventiler i å. Motoren var jo orginalt bygd som sugemotor å, å det er brukt lettere stempel,råder og kryssbolter. Men jeg skal Montere kraftigere råder å dreie ned stemplene for å få ned kompen. Å jeg skal kjøre med turbo, sugemotor er vell å bra det. Men jeg er bitt av turbo basillen.
  3. hær e foresten en video fra når 2,6 motorn sto i en 240, er som sakt 2,6 sugis
  4. saken er slik. har fått tak i en b23 som er stroket til 2,6l, er i hovedsak en sugemotor, men jeg skal montere turbo på denne så jeg må bytte til kraftigere råder og senke komp litt. toppen som står på denne motor`n er en 531 som er portet litt og montert 46mm innsugsventiler og 38mm eksosventiler. har ikke demontert toppen enda så veit ikke resten av info på den. å nå lurer jeg på hvilken kam som kan egne seg til noe slik, når den vart kjørt som sugemotor så sto det enten en vx eller vx3 kam i den, er litt usikker, men denne kammen følger ikke med. tenkte eventuelt å bruke en k-kam som jeg har liggende, men denne må jo forskyves ved turbo bruk, eventuelt justere den inn med måleur. hvordan går man eventuelt fram for å justere den med måleur. et annet sp er, jeg kjører med lh 2,4 å dær ligger turtallsperra på 6000rpm å hvordan blir det med k-kam i forhold til det turtallet. har også en a-kam tilgjengelig som jeg bruker no. k-kam er vell også best egnet ved bruk av større turbo. planen var å kjøre med en kkk24, men har også en kina t03/t04 ligganes. mvh kent roger barstad
  5. æ får sjå ka æ gjør. blir vell så æ ska ta en runde på hjulbuan me en hjulbuevals først. æ har ikke nå show/utstillings finish på 740n, d e en bruksbil/banebil, å æ ska hiv på nå bredda stålfelga i nermeste framtid å da vill æ ha litt breiar hjulbua i samma slengen.
  6. kanskje æ ska prøv å få tak i mæ nå hjulbua fra golf å sveis inn på 740n bak æ å. vart jævlig rått på din iallefall.
  7. er det noen som har noe bilder fra volvotreffet på lånke den 29/8-10. har prøvd å leita fram på nettet men finner ikke noe spes. håper at noen har noen bilder eller filmer som di kan dele med oss som var på treffet.
  8. en av grunnan t at æ i d heletatt for på drag racet va for å sjå bmw`n din i aksjon. den va liksom en bil som skille sæ ut blant alle amcar bilan. å d tøffaste va vell at du har en familiebil av en værsting bmw som har mere effekt en mesteparten av løpsbilan t amcar folket. satse på å sjå dæ på drag i th.heim seinar å. får bare håp at dæm kan få t å kjør på en likar plass som ikke e 130meter me oppoverbakke. tenkt å gå mæ en tur i depoet å ta en titt på biln din å. men d va en hissig fyr av ei vakt som nekta å slipp mæ forbi.
  9. fikk med meg første løpet ditt. men sto å håpa på at du skull kjør flere gang. men du dukka ikke opp. jeg for riktig nokk etter første eliminerings runde. fikk du noe trøbbel med bilen eller?
  10. Hadd temp givern mellom radiator å termostat sist jeg hadde montert el vifte. Men er usikker på om hva som er best av å ha den mellom pumpe-radiator eller mellom radiator-termostat. Noen som veit hvilken vei kjølevannet sirkulerer i motorene da?
  11. Skal montere tempgiver til min elektriske vifte. Men er usikker på plassering. Er det likast å plasere den mellom vannpumpa å radiator? Eller mellom radiator å termostathus?
  12. satt her en dag å bynte å spekulere på en ting ang kjølesystemet på min 740. har prøvd å søkt litt rundt men det jeg leter etter er hvilken retning kjølevannet går i motor/radiator. går d fra vannpumpe-radiator-termostat/topp eller går det fra termostat/topp-radiator-vannpumpe? er det noen som har kunnet hjolpet meg med dette?
  13. har bytta ut t nye skiver og no, så no vart det ordnings, til slutt. så på bremsbåndene at di kun hadde tatt på endene når jeg brukte di gamle skivene.
  14. Har bytta bremse sko. Må vell ut å få tak i nye skiva å da så alt e bytta.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår