Jump to content
Bilforumet.no
Vomaz

hvor lett kan man få en Volvo 240?

Rate this topic

Recommended Posts

Inne i dørene er det noen syyke rør (kollisjonsbjelker) som veier noen kg. Fjernes de vil jo det spare endel vekt. Det strider med hva som er lov, men på eldre volvoer fantes ikke disse bjelkene tror jeg (kom på -76?) og det er jo umulig å sjekke uten å demontere dørtrekket..

jeg tror jeg kommer til å fjerne alt inni bakdørene pga kommer ikke til å ha noe baksete.. men forran kommer jeg nok å ha litt "sikkerhet"

Share this post


Link to post
Share on other sites
vil ikke dørene bli veldig myke da? uten de rørene?

 

Hvor lett ble bilen din, Vomaz ?

har ikke veid dørene,,, men det er merkbar forskjell;)

 

Texas har vell også lettede dører? spør han.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
har du veid bilen etter alt da?

nei.. har ikke det..

 

pga bilen står avskiltet da jeg bruker den til å tilpasse en tic motor som skal i en annen 240 snart..;)

 

men den er så lett et to personer klarer fint å løfte den bak... fronten er litt tyngre..:wonder:

Share this post


Link to post
Share on other sites

22kg?

Har du no ruter igjen der da a?

Er vel ikke allverdens du greier å lette ei dør, det er dørtrekke, asfaltplate og den "perforerte" plata som sitter bak dørtrekke... Skal du ha på alu plate igjen da så er du jo nesten i 0...

Share this post


Link to post
Share on other sites

monter korte bilsteindempere => mindre vekt :P Men dog. ikke billig, hehe..

 

Ellers, injectionemblemet ditt veier nok litt..

 

Mer seriøse ting:

Fjern servo!! Den veier litt

Ikke overdriv med dekkdimm/felger

Få tak i gode dekk (veier mindre enn jalladekk)

Ta av den "vingen" din

 

tror jeg nevnte glassfiberpanser tidligere i tråden, samt mange andre deler kan byttes i glassfiber.. Et flatnose panser er 27kg, vs. glassfiber i 4-6kg. På skjermer, panser, dører (bak) og bagasjeluke, har man nok spart en del tilsammen.

 

lexan vinduer er bare noen få gram man sparer på, samt de kan bli stripete og de er veldig dyre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drive ein del tanke arbeid angåande kva eg vil gjer med bilen.

 

Kjekkt å spara vekt, men vil ikkje dra alt ut heller. Men det som forundrar meg litt er at i mitt vongkort står det att bilen veg 1270kg, mens i ander 240 93mod står det 1290kg.

 

Veg FD motoren meir enn FX?

 

Klart det går ann å lette bilen, uten å forandre så masse, ut med reservehjul foreksempel.. spare jo ein go del på det. Sølv kjøre eg med verktøy i bilen, å er veit det kostar meg ekstra i drivstoff.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22kg?

Har du no ruter igjen der da a?

Er vel ikke allverdens du greier å lette ei dør, det er dørtrekke, asfaltplate og den "perforerte" plata som sitter bak dørtrekke... Skal du ha på alu plate igjen da så er du jo nesten i 0...

 

ja.. tar ut alt untatt selve "skallet" og nagler på plexi som rute.. ;) er ikke jeg som sjekka det, men en som kjører super-nasjonal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

borr blokka max og lett svinghjulet masse.. kjøp mini batteri.. det sparer du sikkert litt på :P vet ikke om m90 veier mindre en eks m45 pga den er lagd i alu? bakakseln er jo tung som faen men den må vel nesten være som den er.. få tak i no små skiver og kalippere.. får dårligere bremser men det gåååår :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.