Gå til innhold

GMV

Bruker
  • Innholdsteller

    1,223
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om GMV

  • Bursdag 09/19/1977

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Trimming av Volvo'n
  • Modell (eks S4)
    244 16V, V70, V70R
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1981
  • Yrke eller sivil status
    ROV Supervisor
  • Motor (eks 1.6)
    2,5L
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    16V, Turbonetics, Marinveiv, H-profil, mek. løftere, Spesialkammer Wiseco stempler, Tilton, Getrag, fullbur mm.
  • Fylke
    Nord-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Hegra

GMV's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Om du har en 97-98 modell så er det kun styreenhet, turbo, og motorblokk som skiller mellom disse motorene. Sats på en 2,3 eller 2,5 motor ifra samme årsmodellen så slipper du ekstra prakk.
  2. Denne ligger nå tilsalgs på Finn/Autodb. Løp og kjøp!
  3. Det går å bruke dyser og mengdefordeler ifra B21ET med litt modifisering.
  4. Dashlogger er på vei over dammen, men ellers er det fint lite som skjer. Jeg var ikke på treffet. Var i Stavanger på jobb.
  5. Vet av flere 240 som har fått 18" felg med enten 225/35 eller 225/40 (litt avhengig av hva som er innenfor +/- 5%) godkjent og skrevet i vognkortet. Ser ikke problemet med 19" eller jeg da sålenge innpress, rulleomkrets og klaringer er innenfor kravene.
  6. Fronten på den der kan ikke være særlig pen etter ett sånt stunt.
  7. Quaife har skikkelig diff til disse. Den overfører kreftene til det hjulet med mest grep. Koster 10000,- hos Protrim.
  8. Prøving og feiling = Erfaring.
  9. Ja stemmer det. Ble Haltech E8 denne gang, sammen med en bredbånd's lambda. Takker for den, er da ett greit leketøy;-)
  10. Ingen vits i å sette i større ventiler uten å bearbeide setene så det blir større hull i de.
  11. Sett bort jobben om du ikke vet hvordan du skal gå fram eller gjøre det. Er ikke bare å slenge i større ventiler uten å bearbeide toppen ytterligere. Begrensningen i fløde sitter ikke i orginalventilene, men kanalene. Ventilsetene orginalt kan ta 46 - 38mm ventiler, men disse må også bearbeides for å få inn ventilene sammen med en nevnt porting. Uten porting vil jeg påstå at det er rent tull/effekttap å sette i større ventiler.
  12. Da var også sprutet på vei i posten. Overraskende nok så var det billigst her hjemme. Stor takk til Turbofun for god service og hyggelige priser!
  13. Lett å hente ut 200Hk med ett slikt oppsett. Men 45 gassere er litt lite for en slik motor. Det aller beste hadde vært spjeldhus på 48-55mm og sprut. Da hadde du fått en mye mer kjørbar motor, selv med aggresive kammer/porting. Med moderat porting kammer osv, så kan du forvente deg rundt 250Hk og 3-330Nm på en slik motor.
  14. B234 topp på B21 vet jeg går, men er ikke optimalt. Men B234 topp på B19 blokk.... Skeptisk. Forbrenningsrommet vil komme langt utover blokkplanet, og ventilene kan ta i kanten på blokka. Er vel en grunn til at Volvo endret på toppene til B204. Ventilene er mindre og sitter tettere sammen. Enkleste for deg er å bytte blokk. Helst til B23/230 borring (96mm).
  15. Tror ikke B234F toppen passer på B19 uten at ventilene tar i. Skal ikke påstå 100% at det ikke passer. Vet at 16V toppen fra B204GT/FT passer på B19 da motorene har samme borring. Denne toppen har mindre forbrenningsrom og mindre ventiler. Går å hente bra med effekt på denne også. Kammene fra B234F kan med fordel benyttes.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår