Gå til innhold

10 minutters bmw

Ranger emnet


Zievert

Anbefalte innlegg

Jeg har ett merkelig problem på gang.

 

Bil: Bmw 318i e30 1984

 

Symtomer:

 

Den går fint også plutselig begynner den og få dårlig tenning eller lite bensin eller no også stopper den helt.

 

så prøver jeg å starte den, men starter slår ikke inn. jeg venter jeg ca 10 min og er alt bra igjen.

 

jeg begynner å kjøre men etter 200-300 meter skjer det samme igjen.... om og om igjen.

 

hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan heller ikke skjønne at starteren har noe med saken å gjøre....

 

kan også være tett lufting på bensintanken, slik at det blir vaakum i tanken når du kjører, og pumpa ikke klarer å suge bensin....prøv å kjøre uten tanklokk en liten tur, og se om det hjelper....

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kontakt noe sted? kalde metaller leder bedre enn varme og sånn..?

 

Jepp. Sjekk batteripoler, jording for minusen og tilkoplingen på innslaget og hovedpluss som kan gå videre fra innslag.

Kan faktisk være så banalt som en løs polsko....

 

Tor

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at det var noe feil med kontakten til tenningsmodulen idag så den ikke fikk gnist. byttet denne. da startet den fint. kjørte så en km før den begynnte å fuske. høres ut som tenninga er på tyttebærtur. får taue den hjem å prøve å bytte tenningsmodulen..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningsmodul\tennings kontroll enhet er byttet.

 

fant ikke en til min modell (e30 318i 84') fra høgger, men fra en 5 serie.

Den starter så vidt, men får nok alt for mye bensin, sansyneligvis pga 5 serie delen.

 

Det eneste som er litt rart er at det kommer samme smellelyder som det gjorde med 3 serie delen.

 

Blir dette borte når jeg bytter til riktig del? håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet en sikring (nr12 eller nr14, 7.5amp, husker ikke helt, den var vertfall gått) etter det starta bilen som normalt. burde ha sett den sikringen litt før kanskje.

vi tok en testtur, etter 500m midt i en nedoverbakke da jeg ga ganske bra med gass, begynte den og fuske og til slutt dø.

jeg prøvde og starte den igjen på startern, motoren gikk helt fint rundt ikke noe tegn til tenning, men vanvittige smell fra potta en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk og byttet ut et par bensin slanger, så nå skal de være i orden. Bilen starta jo lett som bare det, men etter test tur starta den ikke i det hele tatt. Kan det være luftmengde måler som har hengt seg opp? så den drukner i bensin hele tiden ?

 

Må få orden på bimmern før snøen kommer!!

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår