Gå til innhold

Ferrari

Bruker
  • Innholdsteller

    688
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ferrari

  • Bursdag 12/12/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Alt med motor!!
  • Modell (eks S4)
    E30, E12
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Kroær

Ferrari's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Har en 76 400 motor jeg skal trimme. Motoren vil få standard bunndel. 350 topper med 72cc kammer. Overhalte slik at de er helt tette og i orden. Summit racing k-2802 kamaksel. Edelbrock innsug (ikke performer rpm). Egnet forgasser (må forske litt mer på dette punktet) HEI fordeler med standard kabler og plugger. Headers og 2x2,5" eksos. Bør vel havne på rundt 10,5:1 i komp med slike forbrenningskamre? Hva vil dette levere av power sånn ca? Bunndelen vil bli gått over og evnt. overhalt hvis noe er utenfor spec såklart.
  2. Hvem utfører dette? Firma og privat. Gjelder en BMW E39.
  3. Det stemmer ihvertfall ikke på noen verksteder jeg vet om her i området (mange) Flere folk som har vært mekanikere i +-30 år der jeg jobber nå. Er man interessert og finner seg en god arbeidsplass kan jeg ikke skjønne hvorfor man ikke skal kunne være mekaniker i mange år. Gode muligheter for å med tiden bli formann eller annet på sin arbeidsplass også.
  4. Hva er alle fordelene ved å kjøre fullsekvensielt sprut på en sugemotor kontra f eks waste spark og to og to dyser sammen? Kan electromotive techGT kjøre fullsekvensielt på en rekkesekser? Har den immebygde sluttrinn eller må man ha deres coilpakke i tillegg? Motoren er en BMW m50 og den har seks coiler, men de har ikke innebygde sluttrinn.
  5. Høres jo flott ut:) Ikke dragbil, bare cruising på veien
  6. Hvor breie dekk går det på bak på 72-75 trans am med urørt karosseri? Hvilken diffklump og drivaksler er det som er "skuddsikkert" og passer disse bilene? Selvsagt med diffbrems. Hvor er det greist å kjøpe motordeler? Topper, kammer, innsug, gassere osv. 400 og 455 cid.
  7. Skjønte det meste der ja, hehe! Fått et firma til å fikse det, så jeg slipper hele problemet:D Blir så mye lakkstøv og dritt i garasjen
  8. Ok, takk for svar. Ikke bare avfetting og høytrykkspyler altså? Hvor får jeg kjøpt silikonfjærner? Tenkte litt på å bruke industri/lastebillakk. Det er jo myyye billigere. Får jeg kjøpt noe så jeg slipper klarlakk? Eller vil det bli lite hold og lett flasse uten det som beskyttelse?
  9. Er ferdig med grunnarbeidet på min E30 for lakkering av motorrom. Har brukt zink og grunningsmaling. Hva må jeg gjøre for å unngå at lakken koker? Er det bare å legge på en vanlig grunning over hele også lakk oppå det? Eller kan grunninga da reagere med de andre grunningsproduktene jeg har brukt? Hva bør jeg bruke av grunning og hvor jeg kjøpt det billig? Skal bruke sprøyte, så ikke sprayboks lakk. Vil gjerne slippe å legge klarlakk, kan jeg da bruke svart matt og hvor holdbar er en slik farge?
  10. Ja, var vel noen knipsere der:D Er selv ute etter bilder av svart BMW E36 coupe
  11. Noen som tok bilder på Rånern treffet på rudskogen i dag? Morsomt om dere legger de ut her!
  12. Gromt prosjekt! Ser dyrt og artig ut:) Anbefaler deg å sladde regnummer på filmene fra bremsinga, så slipper du å rigge den med org. motor for nok en visning. BT tråler visst bilforumet etter ulovlig ombygninger, sykt nok.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår