Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han har vel snakka om det der fancy drivsystemet (hydrostat eller hva han kaller det) fra en hjullaster, men dyrt og vanskelig å få tak i var vel konklusjonen.

 

Jeg har sett på hjullastergirkasse, men firmaet skulle ha 50 000 kroner for ei gammel kasse uten garanti. Den var til en Volvo med 12-liters motor på i underkant av 400 hk. Denne var ikke hydrostatisk, men en vanlig automatkasse.

 

Hydrostat er et helt annet konsept.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir ikkje Leopard motoren i frå seg mykje lyd?

 

Sku mene det ja, men jeg frykter at hydrostatstøyen overdøver gildet. En hjulgraver høres jo ikke akkurat sexy ut der den kommer kjørende :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en lastebil med havarert motor å flekk ut drivlinje fra? eller tar det for mye plass? bare det første som kom opp i hodet når jeg tenkte masse moment + rimelig drivverk.

 

hva med en manuell lastebilkasse kombinert med converter? har kjørt mye med denne vinnerkombinasjonen;) du finner disse i blandt annet forsvarets bergingsbil og tungtrekkeren (143H 450)

bør vel være en lett oppgave for mannen som skaffet tilveie en leomotor:wank

 

Se første post...

 

Nei, noen manuell kasse skal jeg ikke ha. Giringen skal være automatisk, enten cvt eller med trinn. Jeg ser at jeg nevnte hydrostatisk drift (en form for cvt) allerede i første post, så ballen er rund ser jeg...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nevnt hydrostat - opptil flere ganger. Hva med et aggregat og elektromotor?

 

Joda, det er vurdert. Dieselelektrisk fremdrift er jo mye brukt i jernbanesammenheng. Alle store moderne diesellok har slik kraftoverføring.

 

Grovt sett trenger man en generator, en motor og en reguleringsmekanisme med "polvender". Hvilke trær vokser slike ting på tro?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags gassrespons og akustikk får med sånn da? Hjelper ikke å spinne fra Østbanen til Kiellands plass om det låter trikk. *ding ding* :D

 

Er det noe kul lyd i et sånt lokomotiv? Sjelden jeg står fremst på perrongen i det toget letter. En lydprøve utbedes!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er vurdert. Dieselelektrisk fremdrift er jo mye brukt i jernbanesammenheng. Alle store moderne diesellok har slik kraftoverføring.

 

Grovt sett trenger man en generator, en motor og en reguleringsmekanisme med "polvender". Hvilke trær vokser slike ting på tro?

 

Blir ikke noen gamle diesel-lok pensjonert innimellom? Fordelen med dette systemet er jo at det er designet både for momentet i motoren og hastigheten vi snakker om.

 

 

Skody: Du får sille deg opp langs rørosbanen og høre på når et godstog kommer forbi. Lyden av de gode gamle som "girer" fra første til annen er brutal.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår