Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville vel ikke akkurat si at en trimma 5.7l er som en mygg... En van må ikke veie 5 tonn skjønner du!

Det har jo blitt vist opp igjennom åra att blodtrimma motorer med lite volum funker ganske bra det:)

Med den holdningen du har må du nok se deg selv bli passert av flere turbo trimma mygg framover:D

 

Blant annet denne:

 

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/84354-reodor-f-volvo-850-volvo-850-s2.html

 

Men kutt ut nå før jeg gir deg pryl (og vi blir bannet begge to) ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hele prosjektet virker drit fett. Og heller kvalitet enn kvantitet. Morsomt å ha noe ingen andre har selv om det ikke absolutt må gå fort. Skal cruise med deg jeg Reodor med Likbilen min. Tror ikke den drar noe skinn fra noens pølse heller.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes prosjektet ditt er kult jeg.

hadde vært bra om bilen har mye vindu så man kan se kunstverket av en motor.

 

har du bilen du skal ha motoren i?

er dette et påbegynnt prosjekt eller har du bare motoren?

 

undestell/hjuloppheng må nok forsterkes betraktelig... dette blir jo rett å slett et tungt prosjekt.

i mine øyne hadde mekanisk å ikke hydraulisk fremdrifts system vært det kuleste. en manull gir kasse...

men motoren har vel så kraftig dreiemoment at du nesten ikke trenger girkasse.... hehe.

if it doesn't blow it sucks!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes prosjektet ditt er kult jeg.

hadde vært bra om bilen har mye vindu så man kan se kunstverket av en motor.

 

har du bilen du skal ha motoren i?

er dette et påbegynnt prosjekt eller har du bare motoren?

 

undestell/hjuloppheng må nok forsterkes betraktelig... dette blir jo rett å slett et tungt prosjekt.

i mine øyne hadde mekanisk å ikke hydraulisk fremdrifts system vært det kuleste. en manull gir kasse...

men motoren har vel så kraftig dreiemoment at du nesten ikke trenger girkasse.... hehe.

 

Det blir noe vinduer, men de to bakerste på hver side skal erstattes av eksosutblås på 40x140 cm eller deromkring.

 

Jeg har skaffet bil, den ser slik ut:

 

DSCN0616.jpg

 

Jeg har foreløpig ikke tenkt å forsterke hjulopphenget i den forstand, men jeg skal montere hjelpefjærer bak, alternativt luftbelger.

 

Jeg skal under ingen omstendigheter ha manuell girkasse. Poenget er at giringen skal skje automatisk akkurat som på stridsvogna.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare benytte anledningen til å takke de som kommer med positive heiarop i tråden. Selv en sykkelreparatør trenger slikt...

 

Jeg er nok ellers flinkest til å kommentere kritikerne :) Konstruktiv kritikk er bra, men dessverre har mesteparten av kritikken til nå vært alt annet enn konstruktiv. Da blir'n Reodor sur og klar for en verbal kamp med kritikeren som har våget seg frempå, noe det sjelden kommer noe godt ut av :D

 

Så fort arbeidsroen senker seg på nyåret skal jeg intensivere drivverksjakten. Jeg vil besøke huggere på Østlandet og intervjue mekanikere på tyngre maskiner. Jeg må også konstruere et kjølesystem. Jeg ser for meg at også kjølevifta drives hydrostatisk. Hvor radiatoren(e) skal plasseres har jeg ikke bestemt enda, men jeg tror det blir tøft hvis selve kjølevifta plasseres i taket.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare benytte anledningen til å takke de som kommer med positive heiarop i tråden. Selv en sykkelreparatør trenger slikt...

 

Jeg må også konstruere et kjølesystem. Jeg ser for meg at også kjølevifta drives hydrostatisk. Hvor radiatoren(e) skal plasseres har jeg ikke bestemt enda, men jeg tror det blir tøft hvis selve kjølevifta plasseres i taket.

 

Jeg ser for meg en ganske åpen front, en særegen hjemmelaget grill som smått skjuler en diger radiator, fra en hjul-laster el.lign. i fronten med ei diger kjølevifte på denne doningen.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hehe..

Kosa meg lika mykje kvar gong eg lese på denna tråden din :P

 

Og ser fram te ein vakker dag då bilde og kanskje film om mannabilen ligge her.. For da e jo da da e, uten tvil,hehe ;)

 

Il tempo gigante blei heilt sikkert ikkje bygd på ein dag den heller, sjøl om filmen berre vare halvanna time :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

Kosa meg lika mykje kvar gong eg lese på denna tråden din :P

 

Og ser fram te ein vakker dag då bilde og kanskje film om mannabilen ligge her.. For da e jo da da e, uten tvil,hehe ;)

 

Il tempo gigante blei heilt sikkert ikkje bygd på ein dag den heller, sjøl om filmen berre vare halvanna time :P

 

Og neste uke skal jeg faktisk avgårde for å se på girkasse ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt offtopic, men det handlar om blokka di.

 

Traktorpullaren General Fighter har ein MTU 37 liter V10 leopardmotor. Den stillar i klassane Modifisert 3500kg og 4500kg.

Det var ikkje plass nok til elektrisk star. Det er trykkluft som blir brukt til å starte pullaren. Før turbo var det 1200 til 1500hk.

Det er også ein pullar med Packard motor V12 42 liter.

 

Navn kan eg ta på PM.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt offtopic, men det handlar om blokka di.

 

Traktorpullaren General Fighter har ein MTU 37 liter V10 leopardmotor. Den stillar i klassane Modifisert 3500kg og 4500kg.

Det var ikkje plass nok til elektrisk star. Det er trykkluft som blir brukt til å starte pullaren. Før turbo var det 1200 til 1500hk.

Det er også ein pullar med Packard motor V12 42 liter.

 

Navn kan eg ta på PM.

 

Ja, jeg kjenner som sagt til at det går en slik motor i traktorpullingmiljøet. Såvidt meg bekjent er denne 1 av 3 slike motorer solgt stykkvis i Norge. Den tredje ble nylig solgt til armydays (http://www.armydays.no) som reservedrivverk til leo'en de har der. Jeg er svært interessert i å komme i kontakt med de som har denne traktoren.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår