Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke helt dette:wonder:

Hva er greia med så mye volum egentlig, så stor motor?

Du skal jo ikke sette noen fartsrekord for van med denne heller:)

Den blir glatt frakjørt, så syns vel det er mye arbeid og tull for å sette i den motoren og få det til å funke... høres kanskje litt pesimistisk ut nå da.

Hadde også vært kult med en trimma 350 og raka rør:D ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dette:wonder:

Hva er greia med så mye volum egentlig, så stor motor?

Du skal jo ikke sette noen fartsrekord for van med denne heller:)

Den blir glatt frakjørt, så syns vel det er mye arbeid og tull for å sette i den motoren og få det til å funke... høres kanskje litt pesimistisk ut nå da.

Hadde også vært kult med en trimma 350 og raka rør:D ;)

 

Med en toppfart på 62 km/t skal det ikke utelukkes at en og annen våghals klarer å kjøre fra meg. Jeg er sikker på at poenget med prosjektet går fram hvis du leser tråden, men jeg kan gi deg en enestående kortversjon:

 

Greia med stort volum er rett og slett stort volum. Hele poenget er å være den største gutten i gata 4 juli. Du vet, det man ikke har i buksa har man i garasjen...

 

Og om hornene i panna skulle bli for store har jeg vel alltids en bil i vognskjulet for slike situasjoner også.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, det man ikke har i buksa har man i garasjen...

 

Og om hornene i panna skulle bli for store har jeg vel alltids en bil i vognskjulet for slike situasjoner også.

 

 

er bare å skylde på at du er har bada litt mye i kaldtvann om noen skulle klage;)btw: til dere som ikke fortår poenget, dere er fjortiser!! Stor diesel er jo helt perverst, skal vel ikke være så vanskelig å forstå dette.. se for deg en chevy van med den motoren, i forhold til en liten veps av en e30, kan jo ikke diskuteras hva som er det råaste, det blir som å kjempe for å bli hundremeter-løper når man er som fatso...Umulig.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare å skylde på at du er har bada litt mye i kaldtvann om noen skulle klage;)btw: til dere som ikke fortår poenget, dere er fjortiser!! Stor diesel er jo helt perverst, skal vel ikke være så vanskelig å forstå dette.. se for deg en chevy van med den motoren, i forhold til en liten veps av en e30, kan jo ikke diskuteras hva som er det råaste, det blir som å kjempe for å bli hundremeter-løper når man er som fatso...Umulig.

 

Vel jeg er kanskje ikke en gammal gubbe, men jeg syns personlig det er mer morsomt å kjøre e30 med snurre og ordentlig understell enn å kjøre en wannabe-stridsvogn som kunne taua danskebåten bortover motorveien i hele 62km/h:) Så jeg skjønner egentlig ikke hva du mener med rått... Så klart denne motoren har nok moment til å dra huset til svigers langt til h******

men dette er å gå langt over grensa over hvor mye motor som blir overflødig, til og med på en van som veier 5 tonn har denne motoren gått langt over alle grenser for hva som er morsomt og nødvendig! Som jeg sa skulle du holdt deg til en hissig 350 motor og rått understell osv:iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arogant har du også blitt hehe prøvde og begrave stridøksen her , men men ha en møkka jul;)

 

Først ønsker jeg alle god jul i mitt innlegg med turtelleren, så svarer du med god jul reodor, så vil du at jeg skal si god jul enda en gang... Men god jul spesielt til deg opelpjokk!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er kanskje ikke en gammal gubbe, men jeg syns personlig det er mer morsomt å kjøre e30 med snurre og ordentlig understell enn å kjøre en wannabe-stridsvogn som kunne taua danskebåten bortover motorveien i hele 62km/h:) Så jeg skjønner egentlig ikke hva du mener med rått... Så klart denne motoren har nok moment til å dra huset til svigers langt til h******

men dette er å gå langt over grensa over hvor mye motor som blir overflødig, til og med på en van som veier 5 tonn har denne motoren gått langt over alle grenser for hva som er morsomt og nødvendig! Som jeg sa skulle du holdt deg til en hissig 350 motor og rått understell osv:iconsm

 

Vel, ikke å vente at en wannabe med E30 318, hvis eneste livsoppgave er å herje skal forstå dette, men en hissig 350 og rått understell har faktisk ingenting i en stor og tung van å gjøre. I en slik kloss forvandles en blodtrimmet 350 til en underdimensjonert mygg med effekttoppen for høyt opp i turtallsregisteret. Bilen vil bli tungkjørt og ikke gå spesielt fælt. Og som sagt bygger jeg også en bil med både turbo og hundrevis av hester dersom behovet for å kjøre fortere enn 62 km/t skulle dukke opp. Den blir ikke akkurat en sinke i trafikken... Så, gå og lek med den radiostyrte bilen din nå og la denne tråden være. Så kanskje den kan få gå i sin velfortente dvale til jeg får begynt skikkelig på dette prosjektet...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å slutte å ønske god jul og krangle i denne tråden?

Snart 40 sider med bare tull.

Byn heller så smått med prosjektet så slipper du alle klagene ;) hehe.

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å slutte å ønske god jul og krangle i denne tråden?

Snart 40 sider med bare tull.

Byn heller så smått med prosjektet så slipper du alle klagene ;) hehe.

 

Det er pussig at det kun er pratmakerne som ikke gjør noe selv som klager i tråden her. Enkelte har høyere mål enn å sette senkesett på Audien sin kan jeg fortelle... Du har jo akkurat tilsvarende våseprat i din egen "prosjekttråd", men du trenger ikke forurense denne tråden med det samme sølet. La den få sove nå, så skal jeg vekke den opp igjen når det skjer noe!

 

jada,slapp av, men det holder nå. har snart alle her sagt det samme om kommentarer!!

men ikke noe vits i å ta nye bilder med pussing osv hele tiden.

Men får bilen hjem snart, så skal jeg ta så mye bilder av ditt å datt at dere sovner :P

 

jeg spørte bare om noen hadde noe å si eller noe, så trenger ikke lage no rettsak ut av det :P

så nå trenger ingen å si akk det samme en gang til :P hehe ;)

 

make love,not war :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke ment som noe vondt til deg da !!!!!

Men alle andre som klager og sier du er så faens treig osv ;)

sa bare gjør en liten ting, legg ut et nytt bilde av motoren eller noe, så slipper du det sa jeg.

Da er dem sikkert fornøyd!

edit: Trenger vel ikke dra inn min tråd? skjedde da ting der;) å den BLE gjort ferdig. å mere enn bare senkesett om du leser. hadde ikke 100 sider med bare pissprat jeg ;)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke ment som noe vondt til deg da !!!!!

Men alle andre som klager og sier du er så faens treig osv ;)

sa bare gjør en liten ting, legg ut et nytt bilde av motoren eller noe, så slipper du det sa jeg.

Da er dem sikkert fornøyd!

edit: Trenger vel ikke dra inn min tråd? skjedde da ting der;) å den BLE gjort ferdig.

 

I rest my case!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår