Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Et oljeskift på en stridsvognmotor er hvertfall mye nærmere et prosjekt enn å montere konfilter og Steinmetz-leppe på Opærn sin... Uten at jeg noen gang har hevdet at et oljeskift alene legitimerer en prosjekttråd.

 

Skjønner ikke at du gidder jeg Opelpjokk. Jeg synes prosjekttråden din er helt fantastisk rævadårlig, men jeg legger da ikke ut om det i tråden din. På sitt enkle og spedalske nivå bør den få leve i fred uten min innblanding...

 

Les gjennom tråden hans;) Han har gjort "litt" meir enn å hive på ei steinmetzleppe, kom med eit par gode grunnar til at prosjekttråden hans er dårlig;)

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lite gjennomføring, han selger og kjøper uten å ha anelse om han verken har råd eller tid virker det som, og det er laangt mer arbeid å bytte div. deler på en stridsvognmotor, enn å småstyle en Omega.

 

Så det er nok litt mer klasse over Hr. Felgen sin prosjekttråd, og han har helt fra begynnelsen av sagt at dette er tråd som kommer til å stå lenge uten update's og bilder.

 

ALL cred til Reodor for å gjennomføre et slikt prosjekt, bare planleggingsprosessen og det å få tak i sånn maskin, varer over flere år, noen som sier litt om både tålmodigheten og viljestyrken til Reodor.

At Sæther kjøper en sliten Vectra i junimåned, og så selger igjen i juli, vil jeg påstå er litt mindre viljesterkt fra Sæther's side.

Joda, finanskrisen er sikkert en del av problemet.

But, you've had it coming ?

 

Å planlegge, se litt framover i tid, for så "investere" er ikke dumt :)

- Mazda 323F '96 JDM

- Mercedes 250CE '71

- Zuki trailbil '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les gjennom tråden hans;) Han har gjort "litt" meir enn å hive på ei steinmetzleppe, kom med eit par gode grunnar til at prosjekttråden hans er dårlig;)

 

Vil igjen anbefale og lese igjennom tråden til Sæther sin Omega, han har gjort litt meir enn å "småstyle" Omegaen sin, og han driver då fortsatt på med den? Hans prosjekt er nok blitt brukt ein god del meir tid på enn Reodor sitt. Pluss at han ikkje er ferdig endå.

 

Jaja, ingen tråd er vel fullverdig uten en dose pisspreik og usaklige personangrep, så la oss ha det litt gøy:

 

Tråden til Opelpjokk bærer preg av at fyren knapt kan uttrykke seg skriftlig, bilen er til salgs den ene dagen og det kjæreste han eier den andre, modifiseringene jeg bet meg merke i besto i et konfilter fra Biltema, en modifisert frontfanger og en annen bakfanger. Innvendig har bilen blitt oppgradert med et bedre musikkanlegg. Ja, og så har bilen blitt tilgodesett med Xenonlys, som etter alt og dømme ble feilmontert første gang og etterhvert sluttet å virke.

 

Videre skrives det side opp og side ned om rustskader på panser og i hjulbuer og en provisorisk reparasjon av de samme. Bilen har etterhvert skiftet farge fra mørk til lys, forøvrig et uforståelig fargevalg, uten at bilen ble noe særlig finere av det. Dvs, det er en helt grei bruksbil, men ikke akkurat hva jeg vil kalle et prosjekt. Nå har Opelpjokk fått tak i en turbomotor, så nå er det å håpe at det skjer noe substansielt her. Med mindre motor og bil selges før jul velogmerke...

 

Dette er altså mitt syn på tråden til Sæther, uten at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å la det komme til uttrykk. Men siden du spurte så pent om noen gode grunner...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet for Felgens evne til å ordlegge seg, og jeg er imponert over utholdenheten til opelgutten som ikke gir seg i en diskusjon ihvertfall. Bilen(e) gir han opp annenhver dag, men en diskusjon om et prosjekt er et prosjekt eller ikke, der står han på!

2005 BMW 525d sedan

1995 Opel Omega 3000 Twin Turbo

xxxx Skoda Pickup 1,9D

1992 cbr mc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det ble sagt tidligere her, hvis folk slutter å spørre om det har skjedd noe annenhver dag, vil denne tråden etterhvert havne langt ned på lista, og kan gjenoppstå når det skjer noe. Da plager den ingen. Det er tydeligvis mange som ikke forstår at man kan ha mer enn en ting å drive på med, og ikke har et liv som kretser rundt bilforumet. Utrolig at det skal bli så mye diskusjon bare fordi en tråd ikke blir ferdig på 14 dager. Makan! Skjerpings...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil anbefale hydrostatisk drift, for då slepp du å tenke på girstnger. Du treng heller ikkje tenke på å gire.

Nesten som trinnlaus girkasse.

Men eg er ikkje sikker på kva effekttapet blir.

Du trenger jo ei hydraulikkpumpe som har stor kapasitet.

Store hjullastarar og store gravemaskinar har vell hydraulikkpumpar med stor kapasitet. Eg snakkar om pumpar i maskinar på langt over 100 tonn.

 

Edit:

I tillegg er det lettare å få ei bedre vektfordeling.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil anbefale hydrostatisk drift, for slepp du å tenke på girstnger. Du treng heller ikkje tenke på å gire.

Nesten som trinnlaus girkasse.

Men eg er ikkje sikker på kva effekttapet blir.

Du trenger jo ei hydraulikkpumpe som har stor kapasitet.

Store hjullastarar og store gravemaskinar har vell hydraulikkpumpar med stor kapasitet. Eg snakkar om pumpar i maskinar på langt over 100 tonn.

 

Edit:

I tillegg er det lettare å få ei bedre vektfordeling.

 

Ja, det er det jeg har landet på selv også. Hydrostatisk drift gir mange fordeler, og effekttapet er kun av akademisk interesse. Jeg har mer enn nok å ta av :D

 

Jeg hadde faktisk tenkt å ta kontakt med deg i sakens anledning, jamfør maskintråden du startet forleden. Du har jo førstehåndskjennskap til gravere og liknende, og det er faktisk en mulighet for at du ikke befinner deg så langt unna den tredje kjente leopardmotoren på private hender i Norge. Den befinner seg såvidt jeg har bragt på det rene i tractorpulling-miljøet på sørvestlandet.

 

Jeg trenger altså en hydraulikkpumpe som både kan drive en fremdriftsmotor og en kjøleviftemotor. Fremdriftsmotoren kan med fordel sitte omtrent der girkassa sitter originalt på vanen med akseldrift til bakakselen. Go-carter nevner navmotorer, men jeg må nok gå for løsninger som er mer allment tilgjengelig og til en overkommelig pris. Jeg har sett litt på hjulgravere - de har ved en hastig titt et system som likner på det jeg er ute etter - men om det er dimensjonert for stabil fremdrift av en van i 62 km/t vet jeg ikke.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ingen tråd er vel fullverdig uten en dose pisspreik og usaklige personangrep, så la oss ha det litt gøy:

 

Tråden til Opelpjokk bærer preg av at fyren knapt kan uttrykke seg skriftlig, bilen er til salgs den ene dagen og det kjæreste han eier den andre, modifiseringene jeg bet meg merke i besto i et konfilter fra Biltema, en modifisert frontfanger og en annen bakfanger. Innvendig har bilen blitt oppgradert med et bedre musikkanlegg. Ja, og så har bilen blitt tilgodesett med Xenonlys, som etter alt og dømme ble feilmontert første gang og etterhvert sluttet å virke.

 

Videre skrives det side opp og side ned om rustskader på panser og i hjulbuer og en provisorisk reparasjon av de samme. Bilen har etterhvert skiftet farge fra mørk til lys, forøvrig et uforståelig fargevalg, uten at bilen ble noe særlig finere av det. Dvs, det er en helt grei bruksbil, men ikke akkurat hva jeg vil kalle et prosjekt. Nå har Opelpjokk fått tak i en turbomotor, så nå er det å håpe at det skjer noe substansielt her. Med mindre motor og bil selges før jul velogmerke...

 

Dette er altså mitt syn på tråden til Sæther, uten at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å la det komme til uttrykk. Men siden du spurte så pent om noen gode grunner...

 

Da er det min tid og ordelegge meg rett.? Da det kan bli litt problemer, da jeg har dyseleksi, utroligt voksent av deg og rakke ned på dette. Så takk for den din tegneserie figur.

 

Jeg har aldrig skrevet at prosjektet mitt er super fantastisk, å det er faktisk ikke det vi diskuterer her,

jeg prøver og gi deg et spark i rompa for og se litt jobbing. I steden for og skru, sitter du her og "tenker" febrilsk hvordan du skal forsvare din latet i begge prosjektene. 3 år...........!? Kunne da i minste funnet en kasse bil og motoren i?

 

Og takker for at du leste igjennom tråden min, har nok gjort litt mere en det du klarte og ramse opp der i ditt "forsvar"....

Og jeg jobber fortsatt med saken å forbedre bilen, den er langt fra ferdig.

Og jeg har null planer og selge denne bilen.

Og hvordan i svarte skal jeg se et halvt år framover ,at finsankrisen skal koste meg jobben.

Leser aviser ser på nyhetene,

fikk ikke beskjed av noen,

eneste beskjeden jeg fikk .pga finanskrisen må dessvere permiteres til januar. Og ikke fader om jeg skulle få dagpenger, ennå ikke mottat,

 

Da valgte jeg,

selger Vectran /delebetaling c20let motor til Omegan.

( Det finnes faktisk viktigere ting her i livet en bil)

Og penger til julegaver/mat/regninger og andre diverse ting, er ingen rik bortsjemt pappa/mamma gutt og må slite for hvert øre jeg har lagt i bilen.

 

Så ta dette sparket i rompa jeg gir deg og gå å skru. Kan godt hjelpe deg og finne en passende karros til motor, da jeg ikke har stort og gjøre om dagen en å sitte på Finn.no og autodb. Og hjelpe kamerater med bilene dems.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det min tid og ordelegge meg rett.? Da det kan bli litt problemer, da jeg har dyseleksi, utroligt voksent av deg og rakke ned på dette. Så takk for den din tegneserie figur.

 

Jeg har aldrig skrevet at prosjektet mitt er super fantastisk, å det er faktisk ikke det vi diskuterer her,

jeg prøver og gi deg et spark i rompa for og se litt jobbing. I steden for og skru, sitter du her og "tenker" febrilsk hvordan du skal forsvare din latet i begge prosjektene. 3 år...........!? Kunne da i minste funnet en kasse bil og motoren i?

 

Og takker for at du leste igjennom tråden min, har nok gjort litt mere en det du klarte og ramse opp der i ditt "forsvar"....

Og jeg jobber fortsatt med saken å forbedre bilen, den er langt fra ferdig.

Og jeg har null planer og selge denne bilen.

Og hvordan i svarte skal jeg se et halvt år framover ,at finsankrisen skal koste meg jobben.

Leser aviser ser på nyhetene,

fikk ikke beskjed av noen,

eneste beskjeden jeg fikk .pga finanskrisen må dessvere permiteres til januar. Og ikke fader om jeg skulle få dagpenger, ennå ikke mottat,

 

Da valgte jeg,

selger Vectran /delebetaling c20let motor til Omegan.

( Det finnes faktisk viktigere ting her i livet en bil)

Og penger til julegaver/mat/regninger og andre diverse ting, er ingen rik bortsjemt pappa/mamma gutt og må slite for hvert øre jeg har lagt i bilen.

 

Så ta dette sparket i rompa jeg gir deg og gå å skru. Kan godt hjelpe deg og finne en passende karros til motor, da jeg ikke har stort og gjøre om dagen en å sitte på Finn.no og autodb. Og hjelpe kamerater med bilene dems.

 

AMEN!

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det min tid og ordelegge meg rett.? Da det kan bli litt problemer, da jeg har dyseleksi, utroligt voksent av deg og rakke ned på dette. Så takk for den din tegneserie figur.

 

Jeg har aldrig skrevet at prosjektet mitt er super fantastisk, å det er faktisk ikke det vi diskuterer her,

jeg prøver og gi deg et spark i rompa for og se litt jobbing. I steden for og skru, sitter du her og "tenker" febrilsk hvordan du skal forsvare din latet i begge prosjektene. 3 år...........!? Kunne da i minste funnet en kasse bil og motoren i?

 

Og takker for at du leste igjennom tråden min, har nok gjort litt mere en det du klarte og ramse opp der i ditt "forsvar"....

Og jeg jobber fortsatt med saken å forbedre bilen, den er langt fra ferdig.

Og jeg har null planer og selge denne bilen.

Og hvordan i svarte skal jeg se et halvt år framover ,at finsankrisen skal koste meg jobben.

Leser aviser ser på nyhetene,

fikk ikke beskjed av noen,

eneste beskjeden jeg fikk .pga finanskrisen må dessvere permiteres til januar. Og ikke fader om jeg skulle få dagpenger, ennå ikke mottat,

 

Da valgte jeg,

selger Vectran /delebetaling c20let motor til Omegan.

( Det finnes faktisk viktigere ting her i livet en bil)

Og penger til julegaver/mat/regninger og andre diverse ting, er ingen rik bortsjemt pappa/mamma gutt og må slite for hvert øre jeg har lagt i bilen.

 

Så ta dette sparket i rompa jeg gir deg og gå å skru. Kan godt hjelpe deg og finne en passende karros til motor, da jeg ikke har stort og gjøre om dagen en å sitte på Finn.no og autodb. Og hjelpe kamerater med bilene dems.

 

Ha klart for deg følgende:

 

Internett er et forum som baserer seg på skriftlig kommunikasjon. Skriver du som en idiot, så må du regne med å bli betraktet som en idiot!

 

Jeg har ingen interesse av å få redegjort for din personlige økonomi i min prosjekttråd. Om du så går personlig konkurs kunne jeg ikke brydd meg mindre. Hold dine personlige problemer unna meg!

 

Jeg trenger heller ikke dine spark i rumpa. Dersom du hadde fulgt med så hadde du visst at jeg jeg allerede har anskaffet en bil motoren skal inn i. Vår alles kjære driftekonge har sågar kommet med et meget godt designforslag til den denne bilen. Og som sagt tidligere - men jeg gjentar det igjen, siden du har lese- og skriveproblemer - jeg kommer ikke til å gjøre en dritt på dette prosjektet før jeg er ferdig med kjøkkenet. Ikke engang om du kjører hele støveltuppen din oppi ræva mi så kommer jeg til å endre disse prioriteringene. Som du selv sier, det finnes faktisk viktigere ting enn bil her i livet. En annen ting angående dine såkalte spark i rumpa. Bør ikke de være positivt vinklet istedet for dine surmagede oppstøt? En skulle tro at førstnevnte hadde bedre effekt på en sidrumpa sykkelreparatør...

 

Dersom du skal bidra til prosjektets fremdrift så kan du heller komme med forslag til egnede drivverk slik som diverse andre gjør her. Jeg har sågar mottatt pm fra folk her på forumet med tips om både hjullastergirkasser og annet. Slikt setter jeg stor pris på.

 

Selv om jeg personlig mener at du burde være på NAV 24/7 og ikke bak en pc hjemme på gutterommet, så kan du heller bruke tiden på å finne drivverk enn å finne karosserier :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er få glasshus som står igjen nå gitt.

 

Mulig du har rett. For ikke å si speilhus...:

 

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår