Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

les de siste 2 sidene, så ser du hvorfor. Reodor F har forklart det ca 1#9&%33 ganger. Eneste grunnen til at denne tråden er så høyt opp på lista, er at folk spør hvordan det går ca 2 ganger i uka, og har gjort det de siste 3 åra. Tråden ble oppretta når motoren var i garasjen, og hadde ligget død fram til prosjektet fortsatte, hadde det ikke vært for dette. Jeg er sikker på at reodor f sier ifra når det skjer noe.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt off topic igjen, men vil ikke i snikkarboden av den grunn...

Hva hendte med RDL?? Er han fortsatt aktiv??

Husker det var en som kallte seg et eller annet "baron et eller annet" eller noe (hvis jeg ikke husker helt feil) som også var litt eplekjekk til tider.

 

Back to topic.

Vi har mange baroner, men bare én RDL. Og meg bekjent har han pt latt seg banne igjen. Hold deg til topic, og hold RDL unna denne tråden!

 

Videre tilskrives ALLE nye offtopic innlegg i denne tråden én - 1 uke i snickarboden til Sæther. Så kan dere spikke opelfliser. Denne ordningen gis tilbakevirkende kraft slik at tidligere svadainnlegg i denne tråd også premieres med én ukes feriekoloni, per innlegg.
les de siste 2 sidene, så ser du hvorfor. Reodor F har forklart det ca 1#9&%33 ganger. Eneste grunnen til at denne tråden er så høyt opp på lista, er at folk spør hvordan det går ca 2 ganger i uka, og har gjort det de siste 3 åra. Tråden ble oppretta når motoren var i garasjen, og hadde ligget død fram til prosjektet fortsatte, hadde det ikke vært for dette. Jeg er sikker på at reodor f sier ifra når det skjer noe.

Hils på Sæther. Han er god på å spikke trehester.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter å lage kvalme eller dra opp igjen "krigen" i tråden her.

 

Jeg lurer litt på hvordan 3 år kan ha gått siden tråden her startet, og 30 sider med så og si bare svada, desverre.

Ja, jeg forstår at det ikke er bare å bare å diske opp med 60 liter olje og et oljefilter av denne typen, men nå har du det!

 

Lette opp motoren din i fra pallen den står på burde være en enkel sak. Entenn leier du en kranbil som kan løfte denne klumpen, eller så kan du vell gå til tegnebordet og skisse sammen en metalskapning som har litt høyde og kjettingtalje, og tåler vekta av motoren, og bruker dette?

 

Har du lest Volvo prosjektet hans?

 

Og for guds skyld, la nå mannen gjøre ting i sin egen prioriteringsrekkefølge:D

NOK OT!

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest Volvo prosjektet hans?

 

Og for guds skyld, la nå mannen gjøre ting i sin egen prioriteringsrekkefølge:D

NOK OT!

 

Nei, har nok ikke lest en pøkk om det prosjektet hans.

Men! Har klart å lest meg fram til bare her i tråden at han har volvoen, noen husgreier og sånt å driver med, så det er forståelig at han ikke har prioritert dette enda.

Men klarer ikke å forstå hvorfor det ikke klør såppas i fingrene til Mr. Felgen her at han har gjort dette enda så han kan prøvestarte beistet han har på en pall. Virker i mine øyner som en liten jobb, til tross for at det må ha vært dyrt å skaffe seg 60 liter olje og et sant h*lvette å få tak i filteret. det har jo gått en del år siden han skaffet seg motoren!

 

Og, hvilken del av mitt forrige innlegg var offtopic?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre tilskrives ALLE nye offtopic innlegg i denne tråden én - 1 uke i snickarboden til Sæther. Så kan dere spikke opelfliser. Denne ordningen gis tilbakevirkende kraft slik at tidligere svadainnlegg i denne tråd også premieres med én ukes feriekoloni, per innlegg.

"Hils på Sæther. Han er god på å spikke trehester."

 

Sæther, Reodor(!), JcHe, Kolbotn, Hansien ... still dere i kø :jail

:adolf: *ohh... feels good* :wank

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har nok ikke lest en pøkk om det prosjektet hans.

Men! Har klart å lest meg fram til bare her i tråden at han har volvoen, noen husgreier og sånt å driver med, så det er forståelig at han ikke har prioritert dette enda.

Men klarer ikke å forstå hvorfor det ikke klør såppas i fingrene til Mr. Felgen her at han har gjort dette enda så han kan prøvestarte beistet han har på en pall. Virker i mine øyner som en liten jobb, til tross for at det må ha vært dyrt å skaffe seg 60 liter olje og et sant h*lvette å få tak i filteret. det har jo gått en del år siden han skaffet seg motoren!

 

Og, hvilken del av mitt forrige innlegg var offtopic?

 

Så vidt jeg har forstått har han skaffet seg olje, men ikke betalt den?

Forøvrig siden dette er mitt første innlegg i denne tråden: du er en syk mann reodor, og du vet det vel selv :D

(dette kan ikke være mye OT?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra fengsel - stor takk til Skody, oppholdet gjorde meg godt. Jeg fikk tid til å gruble der jeg satt på glattcelle uten annet enn en snekkerhammer og ei sag...

 

Nuvel, tilbake til fag:

 

Jeg utfordrer herved trådens lesere til en idedugnad omkring drivverket. Jeg trenger tips til drivverk (dvs alt mellom motor og bakaksel) og gjerne med linker til steder hvor det kan anskaffes. Min nåværende førstevalg er som sagt et hydrostatisk drivverk, jeg har sågar lagt ut et bilde av en meget sexy hydraulikkpumpe tidligere i tråden. Å kjøpe slikt nytt er nok way hinsides det jeg har tenkt å legge av penger i dette prosjektet, så her er det "skraphandelen" og bruktmarkedet som gjelder.

 

Ordre slutt!

 

Spørsmål om 2 minutter!

 

Spørsmål?

 

Når jeg sier tid er klokken 1110!

 

TID!

 

Iverksett!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være noe som helst mulighet for å finne girkasse som passer fra Tyskland eller UK?

 

Ja absolutt. Jeg har aldri satt mine ben i en tysk søkemotor, men markedet for denslags er vel betydelig større der borte. Leibherr (bildet over) er vel også tysk vil jeg anta.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på noe "army surplus" og originalkassen jeg! ;)

 

Originalkassen min gode Viking, er et beist på 2,7 tonn og med en fysisk størrelse større enn selve motoren. Den har jeg forlengst vurdert og forkastet. Den har dessuten uttakene til drivhjulene plassert på hver side av kassen.

 

Skal se om jeg finner et bilde som beviser mine påstander...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår