Gå til innhold

aerdftyhui

Bruker
  • Innholdsteller

    876
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Mekanikk
  • Modell (eks S4)
    318i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Bosted
    Volda

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

aerdftyhui's Achievements

  1. Fått en smule dilla på politi-skin jeg :P Så da satte jeg meg ned og mekka et par. Første gang jeg lager selv, så jeg er meget fornøyd (til tross for at det er ganske basic). Litt rare farger på bildene, men det får så være..
  2. Hyggelige er de! Derfor var jeg også hyggelig og aksepterte tilbudet, da hun lovte meg at bladet hadde blitt bedre :P Dette er da en stund siden, men jeg har enda ikke sett noe til blad, klokke eller film, eller hva nå enn det var de lovet meg.. yay..
  3. At det er tüv godkjent generelt betyr ikke at det er godkjent for så mye senk. De fleste justerbare senker mer enn hva de er godkjent for ;)
  4. Var senkesettet du brukte tüv godkjent for 85mm senk? Det er to praksiser som blir fulgt i landet, 11cm under bilen og 8cm (som visstnok skal være tüv-standard)..
  5. Vel, om du kjører bilen som navnet ditt tilsier så har du ikke mye du skulle ha sagt. Om det er miljøet du tenker på så produserer bilen din antageligvis laaangt mer avgasser enn de fleste nyere vanlige biler ;) Bråker mer gjør den også sikkert. Tar du hensyn til det når du er ute og kjører på steder der det er folk?
  6. Her er alt relativt. Er en fordel å vite litt specs på høytalerne. Noen god grunn til at dere vil bruke hjemmehøytalere istede for å bygge skikkelig anlegg i bilen? :P
  7. haha, fant han på face... ligner litt på dr. sheldon cooper :D bare at sheldon er laaangt tøffere!
  8. Dette var en veldig tragisk sak, og jeg husker at det var mye spekulering rundt dette. Etter det jeg husker så var farten anslått til å være nærmere 70 enn 100 på tidspunktet for kræsjet. Mener å erindre noe om vannplaning også som en årsak, uten at jeg skal si dette for sikkert (hukommelsen er ikke alltid 150%). Det man må tenke på her er grunnprinsippene for å avgjøre om en person har straffeskyld eller ikke. I alle første omgang så er det klart at sjåføren har voldet en annens persons død. Dette ved å være den som hadde kontroll over kjøretøyet. Kunne tiltalte handlet annerledes? Om farten virkelig var uforsvarlig i forhold til forholdene, så kunne sjåføren handlet annerledes ved å senke farten. Sjåføren har også ansvar for å se til at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand, noe denne bilen ikke var. Angående eieren av bilen så er jeg ikke helt sikker på hvordan de skal vinkle saken, men det virker for meg som at saken er svak. Juridisk så er det nok dessverre noen punkter som taler for at det kan falle en dom.. Likevel så er det som sagt over her, noe som kunne hendt oss alle. Man er litt uheldig, og plutselig så går det så alt for galt. Håper i det minste at om det blir avsagt en straff, at den blir lav. Det å miste noen nær seg på den måten er mye straff i seg selv. Frykter dog at det kan ligge i kortene å lage en sak som skal statuere et eksempel, noe som ikke har noen hensikt i mine øyne.. Ellers så synes jeg ordet "bildrap" er ufattelig stygt. Uaktsomt drap som det egentlig heter viser til at man har voldet en annens død ved et uhell.. Jeg føler at ved bruken av "bildrap" så blir vedkommende satt i samme klasse som kriminelle som begår overlagt drap, altså da med viten og vilje.. Men mye av dette kan man gi media skylden for... Ellers så håper jeg det går bra med alle involverte i saken, både fysisk og psykisk. Det må være en ufattelig påkjennelse som jeg ikke unnder noen.
  9. Interiør finner man mye av, det meste som passer inn. Vi hadde f.eks sofa fra en caravelle i vår russebil. Ombygging av slike biler er igrunn enkelt, og det er ikke store krav. Det viktigeste å tenke på er i hovedsak å ikke overskride tillatt totalvekt på bilen. Som regel er dette sjeldent et problem, men om man gjør som vi gjorde å stappa et par hundre kilo med anlegg i så kan det bli et problem. Setene dere setter inn skal sikrest forsvarlig i gulvet. Boltene som brukes skal være av 8.8 kvalitet tror jeg det var, og så tykke som mulig. Husker ikke hva minstekravet var på. Det er også krav om at bakovervendte seter skal ha nakkestøtte. Ellers så er godkjente magebelter et godt alternativ når man skal bytte til uoriginal innredning. Desse skal i likhet med setene selvsagt sikres skikkelig. For at bilen skal kunne kjøres på klasse B som vanlig personbil er det tillatt med 8+1 sitteplasser, så 9 er en mulighet. Problemet er nok å få plass til en fireseters sofa. Man må tenke på at hjulhusene tar nok av plass innvendig i bilen, og det å ha 4-seter sofa fremst fungerer dårlig mtp dører. Jeg vil anbefale å ta en tur på trafikkstasjonen og prate med en av kontrollørene der, Torgeir tror jeg han het. Han kan svare på det meste av spørsmål. Tror det er en fordel å få skrevet en søknad om ombygging hos trafikkstasjonen. Det er en helt standard søknad der dere skriver ned i enkel form det som skal gjøres, også er det bare å møte til visning med bilen for godkjenning. Da kontrolleres alle fester på belter og seter, og bilen veies. Finner kontrolløren ingen problemer så taster han litt på pc-en sin og bilen har plutselig litt flere seter i vognkortet :) EDIT: store firkantskiver er også en nødvendighet når man fester setene.
  10. Synes det er greit med replica jeg, så lenge man ikke putter navnet til originalutgavene på :P f.eks bbs-emblem på kopier (som det ofte blir gjort).. dette gjør at mannen i gata som ikke har så mye penger å bruke på bil, kan få noen pene felger uten å selge hus, kone og en nyre..
  11. Jeg vil herved erklære denne tråden "bumpet" nå i dette nye året. Åpningstalen lyder slik: Hva syns dere BMW kutter 2 sylindre, å lanserer 4 sylindret turbo motor ? BMW kutter rekke 6ern å går ned til 4er motor, hva syns dere om dette ?
  12. Jeg har ikke sett det så vidt jeg kan huske, men da brukte jeg det gamle-gamle skinnet da. Ellers så hadde det kanskje vert fint med en gradient bakgrunn i headeren, istede for bare logoen (eller igrunn hva som helst for å fylle tomrommet). Den grå hovedbakgrunnen utenom selve "forumdelen" kunne kanskje vert en anelse mørkere for skape litt bedre kontrast. Ikke mye mørkere, men litt. Noe i retning av fargen på linjene over og under alle innlegg. Er det meningen at midterste delen av "toppmenyen", mellom "Nye innlegg" og søkeboksen, skal være en pixel over de tidligere nevnte? Ellers, når jeg først skal være konstruktiv. Siden Bokmål og Nynorsk er likestilte så føler jeg det er diskriminerende med den kommentaren, og et tegn på useriøsitet. (Hentet fra regler og retningslinjer) Og når man først er inne på regler og retningslinjer, så har man et fint ord på norsk som heter brukernavn. Dette kunne gjerne ha erstattet ordet "nick". Denne regelen finner jeg litt difus. Er det snakk om linker til eksterne nettsider som finn.no og autodb.no, eller tråder som linker til annonse innad i forumet? Sånn, da var denne rikssynseren ferdig med synsinga for denne gang. Og han vurderer i høyeste grad å legge om til sitt eget skrivespråk fra nå av, nemlig Nynorsk.
  13. Skulle ikke registrerte medlem slippe reklame? (broom) Ellers: forumet er ALT for hvitt...
  14. Girkule + skinnet rundt, 5 gir svart skinn 250 Bilde? I grei stand?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår