Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Men jeg synes ikke trådene dine her skal ligger her. For dette er jo ikke noe prosjekt. Det er en gammel tanks motor som har ligget på en pall i 3 år.

 

Og at du finner finanskrisen patetisk er intresangt og høre. Jeg mistet jobben min pga den, å flere andre rundt i norge å verden.

 

Og Norge har fri ytringsfrithet, så jeg kan fortsatt mene å skrive hva jeg synes om tådene dine. I trådene dine, Så at en moderator sletter en komentar jeg har skrevet, er faktisk i mot loven. Komentaren jeg skrev innhold ikke noe "stygt" så var ingen grunn. Og grunnen til at jeg klager på trådene dine reodor , er at jeg vil se at det blir noe av dette og volvo prosjektet.

 

Og jeg har ikke sagt at trådene mine er supre. Men jeg klarer hvertfall løsne på en bolt og ta et bilde av hendelesen i løpet av 29 sider.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi, så visst ikke at den var så gammel jeg :P hehe

men da er det jo på tide det skjer noe :D

men om det skulle bli noe av, så blir det nok tøft ja:)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med dere 2.. er vel ikke noe prosjekt å bytte olje vel?

for all del, høres utrulig spennende ut! men, syns du heller skulle venta med tråden til du hadde begynt på prosjektet.

Med andre ord har ikke et prosjekt begynt før man har kjøpt hver eneste skrue,og har begynt med montering. Research først,vurderinger av måter å bygge på etc. er altså ikke en del av prosjekt. Da kan vi jo glatt slette eller overkjøre 30-40% av alle prosjekttrådene som noensinne har vært lagt ut her...Ikke mange begynner med "jeg har nå kjøpt alt som er til dette prosjektet,jeg vet akkurat hvordan alt skal gjøres og skal nå montere det sammen. Avsluttes neste post."..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

 

Greit med litt synspunkter mens man jobber og. Noen prosjekter tar lengre tid enn andre. Mitt har stått stille en stund men har holdt på mye med papirene til ombyggingen.

 

Syns man skal få lov å velge fremgangen i prosjektene sine selv enn å tilfredsstille nysgjerrige forum folk.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil seie meg enig med Sæther her..

Dette prosjektet er rått, men her har ikkje skjedd noko på 3 år...

Berre 30 sider med pjatt

 

Mesteparten av pjattet er som følge av at folk maser. Reodor har sagt at han vil si fra hvis det skjer noe, og hvis folk driter i å poste "skjer det noe her da" annenhver dag vil tråden havne langt ned på lista uten å plage noen frem til vår kjære sykkelreparatør finner det for godt å si noen ord om hva som har skjedd.

 

Selv om det går sakte er det ingen tvil om at det er et prosjekt. Til og med jeg skulle klart å lime massevis av plastikk på en riskoker, men å installere en tankmotor i en van krever sin sykkelreparatør.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av pjattet er som følge av at folk maser. Reodor har sagt at han vil si fra hvis det skjer noe, og hvis folk driter i å poste "skjer det noe her da" annenhver dag vil tråden havne langt ned på lista uten å plage noen frem til vår kjære sykkelreparatør finner det for godt å si noen ord om hva som har skjedd..

Kunne ikke sagt det bedre sjøl!

Hvis folk har så store problemer med at Ting Tar Tid, så anbefaler jeg dem å heller finne noe annet å drive med enn å sjekke innom her annenhver dag for å se om det er no fremskritt...

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de syntes sikkert det har skjedd lite på 3 år ;)

Men han kommer sikkert med "Update" så fort noe skjer:)

så bare å vente;)

er ikke alle som har tid til å drive med bilen hver dag heller.

Men syns det er nok OFF-TOPIC i tråden hans nå!

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med dere 2.. er vel ikke noe prosjekt å bytte olje vel?

for all del, høres utrulig spennende ut! men, syns du heller skulle venta med tråden til du hadde begynt på prosjektet.

 

Som Turboed1 sier, et prosjekt begynner ikke i det man begynner å skru. Jeg begynte på prosjektet for 10 år siden. Da sendte jeg en søknad til Hærens forsyningskommando om å få kjøpe en motor fra stridsvogna Leopard 1. I 2004 fikk jeg endelig kjøpe motoren, og i 2005 monterte jeg ekspansjonstank og diverse kjølerør som manglet da jeg fikk motoren. Omtrent samtidig dukket det opp en gyllen anledning til å finansiere 850-prosjektet, et prosjekt jeg startet på i 2003. Dette førte til at stridsvognmotorprosjektet fikk pri 2, men jeg gjør litt innimellom.

 

Å fylle olje på motoren er selvsagt ikke noe prosjekt i seg selv, men det er langt mer omfattende en du åpenbart evner å forestille deg. Først må man få tak i et oljefilter, som egentlig er umulig å få tak i. Mann Hummel tillater ikke dette solgt til andre enn Forsvaret i de landene som benytter Leopard 1, og da mot sluttbrukererklæring. Deretter må man skaffe 65 liter olje av riktig kvalitet, og det er jo en betydelig investering. Avslutningsvis må man finne en måte å tappe ut olja på mens motoren står på pall. Det er jo ikke bare å stikke under et 10-liters oppsamlingskar og tro at det er nok.

 

Blir det særlig mer sutring her nå er jeg ikke fremmed for å slette hele tråden. Jeg har mer enn nok å bruke tiden på om jeg ikke skal prøve å blidgjøre en gjeng noksagter på et Internett-forum...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønnte nå at det tok litt tid og bytte olje på den, Greit det et prosjekt reodor, du får si ifra i 2011 da er det vel på tide og begynne å bytte olje igjen. Kan du legge opp en update da.

Kjøp deg en motor fra en Leopard 1 og sleng den i Omega'en, så skal vi se hvor lang tid du bruker :)

- Mazda 323F '96 JDM

- Mercedes 250CE '71

- Zuki trailbil '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Deretter må man skaffe 65 liter olje av riktig kvalitet, og det er jo en betydelig investering.

 

Nå som vi er i ribbesessong så er det bare å spare opp litt fett og blande de med gammle pils og aquavit rester slik at det ikke størkner så har du fort dratt inn 65l "olje" til spotpris! :)

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønnte nå at det tok litt tid og bytte olje på den, Greit det et prosjekt reodor, du får si ifra i 2011 da er det vel på tide og begynne å bytte olje igjen. Kan du legge opp en update da.

 

Et oljeskift på en stridsvognmotor er hvertfall mye nærmere et prosjekt enn å montere konfilter og Steinmetz-leppe på Opærn sin... Uten at jeg noen gang har hevdet at et oljeskift alene legitimerer en prosjekttråd.

 

Skjønner ikke at du gidder jeg Opelpjokk. Jeg synes prosjekttråden din er helt fantastisk rævadårlig, men jeg legger da ikke ut om det i tråden din. På sitt enkle og spedalske nivå bør den få leve i fred uten min innblanding...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår