Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Lest gjennom alt her nå, og det er en ting jeg tenkte på: du er syk!

 

Du er en helt! En vaskeekte helt! Du tør å gjøre ting som folk bare drømmer om! Har selv spøkt med tanken om en tanksmotor i en bil, men at noen faktisk gjennomfører noe slikt er rettogslett råtøft. Veit at dette er et langvarig prosjekt, du har jo holdt på en stund, men jeg gleder meg til resultatet! Navnet står absolutt i stil med deg, du har peiling og guts. The sky is the limit, som dem sier nede i unaiten! Stå på! Skulle ønske jeg hadde noe å bidra med her, og ikke bare grenseløst skryt, men jeg følte at jeg bare måtte dele min forgudelse :)

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo med 3 dritfulle fjortisser baki uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lest gjennom alt her nå, og det er en ting jeg tenkte på: du er syk!

 

Du er en helt! En vaskeekte helt! Du tør å gjøre ting som folk bare drømmer om! Har selv spøkt med tanken om en tanksmotor i en bil, men at noen faktisk gjennomfører noe slikt er rettogslett råtøft. Veit at dette er et langvarig prosjekt, du har jo holdt på en stund, men jeg gleder meg til resultatet! Navnet står absolutt i stil med deg, du har peiling og guts. The sky is the limit, som dem sier nede i unaiten! Stå på! Skulle ønske jeg hadde noe å bidra med her, og ikke bare grenseløst skryt, men jeg følte at jeg bare måtte dele min forgudelse :)

 

Takk Herr disippel Sir :)

 

La oss håpe det blir like artig som jeg har tenkt. Poenget er jo at lydkulissen skal likne Leopard 1, men siden motoren har 30 tonn mindre å drasse på så kan det hende at lyden blir noe annerledes.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfår har du ikke bilder?

høres ut som et HÆÆÆFTI ptosjekt,

men vill se bilder :D

 

Det har vært en del bilder, men nå som hjemmesiden min er nede funker de ikke. De kommer tilbake. Selv om det er grenser for hvor mange bilder jeg kan ha av en bil og en motor... :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og når det gjelder div. store bildeler, kontakt T. Stangeland Maskin i Sandnes/Bryne... de har sin egen lille oppstilling av gamle lastebiler, maskiner osv ved sitt hovedkontor - så det ihvertfall ut som da jeg suste forbi.

[X] 2007 - Volvo C30 2.0D

[ ] 1991 - BMW e34 525i

[ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0

[ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D

[ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kan du ikke laste de opp på bilforumets galleri? så vi ihvertfall kan se motoren :)

 

Nå er hjemmesideserveren igjen operativ, men jeg må laste opp siden min på nytt. Skal gjøre det med snarlig virkning

 

... og når det gjelder div. store bildeler, kontakt T. Stangeland Maskin i Sandnes/Bryne... de har sin egen lille oppstilling av gamle lastebiler, maskiner osv ved sitt hovedkontor - så det ihvertfall ut som da jeg suste forbi.

 

Kan være bryet verdt å undersøke dette. Selv om jeg har lyst til å forske videre på gravemaskinhydrostat. Og da vet jeg om ei sjappe like ved Kongsvinger, noe som er betraktelig nærmere Flåklypa :)

 

gleder meg til denne er ferdig...

 

Jeg også :D

 

Her er en som er i samme klasse som deg, Reodor :)

 

Du har kanskje allerede sett den da jeg har sakset linken fra annet sted her på forumet, men kunne ikke la være å legge den her...

 

Joda jeg har sett den. I tillegg har vel stand up-komikeren Jay Leno noe liknende. Men det er klart det blir litt puslete med 27 liter :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vel bare si som alle andre tidligere, at du er grenseløst syk! (positivt ment). Håper dette prosjektet kommer i havn, hadde vorre sinnsykt tøfft! :D

 

Breie dekk og felg med kant er et must på et slikt prosjekt !

 

Takk -Veritas- :)

 

Joda i havn kommer det nok serru. Felgene jeg skal ha må nok ose litt mer milspec enn du vil ha det til, så jeg tror det blir grønnlakkerte stålfelger :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak jeg har tenkt på;

 

Må jo ha en enorm utveksling på den da hvis du skal ha beltemotor. De går jo ikke spesielt fort rundt?

 

Ville satsa på ei kasse fra en hjullaster eller dumper... :D

 

Har aldri nevnt beltemotor, men snarere hydrostatisk drift fra en hjulgående graver. Den går akkurat passe fort.

 

Men du har rett i at ei girkasse fra en hjullaster er aller best. Var en tur og tittet på ei slik kasse fra en stor Volvo hjullaster, og den skulle de ha 50 000 kroner for. Litt i overkant kan jeg fortelle.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk -Veritas- :)

 

Joda i havn kommer det nok serru. Felgene jeg skal ha må nok ose litt mer milspec enn du vil ha det til, så jeg tror det blir grønnlakkerte stålfelger :D

 

Vi får møtes på hallveien da, bredda stålplattiser! :)

 

Hvordan blir det med passformen til girkassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår