Jump to content
Bilforumet.no

-Veritas-

Bruker
  • Content Count

    748
  • Joined

  • Last visited

About -Veritas-

  • Rank
    Vikingen fra nord
  • Birthday 02/10/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    242
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    '75
  • Yrke eller sivil status
    Student & Jobber
  • Motor (eks 1.6)
    B20A
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Senja
  1. Måler kjølevannet, om det er kaldt, så gir han den litt ekstra suppe, og når den blir varm går den "normalt" om den streiker kan den fort fjuske, og bruke myyye bensin. Hvordan feilkoder har du?
  2. Nei. Coupe = Det der er nok bare en vanlig 242.
  3. Lambdasonden kommer nok til å passe fint den. Det er 2 forskjellige typer, en med 2 ledere og en med 3 ledere, altså lett å finne ut om du har den rette sonden. Ellers skal FX ha 2,25" eksos, mens F har 2".
  4. Tror dette skal gå helt fint. Bare bruk guiden som ligger som sticky til god hjelp. Står hva alle ledningene er til, og hvilken farge de skal ha. Dette klarer du fint.
  5. Do tell. Hvordan kan du få mindre komp av å sette på en forgasser ?
  6. Synes ikke forgasser var så forferdelig billig å kjøre med jeg da.. Greit med ting på den og som kan gå til f... :)
  7. Nå skal ikke jeg være sånn super lh 2.4 tilhenger og påstå det er løsningen på alle problemer - men gud hvor mye bedre det er. Feilkodeleser som hjelper deg å finne feilen, og det er ikke så uhorvelig vanskelig å koble opp som alle tror. er vel 4 ledninger + giverne. Er ikke så vanskelig å skru på heller.
  8. Jeg må bare spørre, hvorfor monterte du ikke bare lh 2.4 og kjørte med F?
  9. http://www.amotek.se har 60/40 senk med tuv. har ikke prøvd dem selv, så er ikke sikker på hvordan dem er.
  10. Kan garantere deg at bensinforbruket blir til 0 om du bygger om til diesel :happyhappy:
  11. Den har stått på en m46 med wire, men det jeg har er bare selve OD-deln, ikke kassa. Er ikke interessert i noe bytte, siden m46 ikke er noen kasse jeg kommer til å bruke. Men om du har noe annet morro, så er det bare å ta kontakt. Men foreslår vi tar det over PM :)
  12. Har en hel overdrive klump liggende om det skulle være interessant :)
  13. om "lambda" lampe lyser, bør det være feilkoder. Den betyr egentlig "Check Engine", så bør nok prøve å lese feilkoder en gang til. Et triks kan være å ta av minus pol på batteriet i 30 sec, sette den på og kjøre en prøvetur og lese feilkoder etter det. Om du har nettopp har hatt kondensfjerner på, bør det ikke være kondens nå, om du ikke har hull i bensintanken og tar inn vann der. Tviler på bilen skal bli sånn om den tar inn vann i luftfilter, er ganske vanlig at den får litt vann gjennom der. Er det åpent filter?
  14. Vann i bensinen? Har du hull i bensintanken? Er innsprøytningen LH 2.4, isåfall har du lest ut feilkoder? Hell på kondensfjerner på tanken :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.