Jump to content
Bilforumet.no

ungua

Bruker
  • Content Count

    116
  • Joined

  • Last visited

About ungua

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 08/12/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    245GL
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Motor (eks 1.6)
    B230FX

Contact Methods

  • Bosted
    Vestlandet
  1. Er det noen her som har prøvd å importere en lang 264, en 264 TE? Jeg ser tre slike til salgs i Tyskland nå, den første har ligget ute i sikkert et år: '76, 12000€, '77, 16000€, med Corona-felger!, '77, få kilometer, 25000€. Alle priser er merket som prutbare. Hva må man tenke på ved import av slike biler? Ble de solgt nye i Norge?
  2. Lurer på å ta en understellsbehandling av bilen min, og det blir mest sannsynlig tectyl eller mercasol. Men jeg ser også at behandling med olje er vanlig. Er ikke det litt...farlig? Når det er fersk, eller når det spruter på stein, grus og saltvann, vil nok noe av oljen finne veien til asfalten?
  3. Jeg er helt betatt av det amerikanske LeMons-konseptet. Finnes det noe tilsvarende i Bergensregionen?
  4. Her er årets skriveleif, og ellers en god illustrasjon av hvordan en bilannonse ikke skal se ut... BMW 7-serie 745i kromprins Harald 1981, 229 000 km, kr 49 001,- :)
  5. Tusen takk for hjelpen! Det er bare ca 1700kr det er snakk om, om jeg så det riktig... Får varme opp kjerringa.
  6. Er det noe pes å omregistrere et utrykningskjøretøy til varebil? Lurer på denne: Volvo 960 1996, 345 000 km, kr 14 000,- - Lys må vel av, men er det noe mer?
  7. Takk for svara! Lufttrykk, mutterne og dreieretning er i orden. Dekkene fremme heter forresten "Nordman 4", aldri hørt om. Vil det være sikkert at å bytte om foran/bak vil ha en effekt? Jeg kan ikke ha avslørt dårlige dempere ved dekkbytte?
  8. Jeg byttet til vinterdekk for en uke siden. Dessverre føles det som om jeg byttet til kake, bilen "flyter", er veldig vanskelig å styre, veldig upresis og lite retningsstabil under akselerasjon. Lurer på hva det kan være for noe? Har 2 år gamle Nordman-dekk fremme, splitternye Hakka 7 bak. '96 Primera sw. Føles nesten som om alle dempere har tatt kvelden samtidig, men bilen var helt fin med sommerdekk...
  9. Finnes det en enkel måte å finne ut av typegodkjenning på? Karen er nok den typen som gjerne ville prøvd å kjøre rett heim til gards uten å tenke på noe særlig "merverdi" i å betale masse skatt, hehe. Så greit at han får litt mas og kjas fra sånne som meg - får ringe til Vegvesenet da!
  10. Takk for svaret! Jeg fikk beskjed om at man ikke skrur på rattet, at skjevstilling alltid er et resultat av feilinnstillte hjul. Og så har jeg bare fått tatt hjulstillingskontroll på gamle Volvoer før, da var alle fire hjul med. Men med det sagt så stoler jeg jo egentlig på de folka, og så heller ikke arket før jeg hadde satt meg i bilen så...
  11. En kamerat av meg er "tullebonde" med noen sauer, masse plass rundt huset, og private veier gjennom skogen. Han bruker en Volvo Felt til å komme seg frem, en vanlig Volvo på vei til og fra jobb og til alle andre sivile gjøremål. Nå lurer han på om han skal ta seg en tur til Ukraine, kjøpe en UAZ 2206, prøve å få den registrert der, og kjøre den hjem igjen på en slags eventyrreise. Så er det meningen å bruke den kun hjemme. Teknisk sett er dette en vanvittig enkel bil, han kan mekke sjøl, og bilen trenger aldri å se en offentlig vei. Spørsmålet er jo: Er det lov? Bilen koster rundt 6000€/44000kr nytt. Den kan også fås som veteranbil for en slik og ingenting - da blir jo importen med registrering litt enklere, vel? På saltveier kan den ruste bort på tre måneder, men er ellers . Nå vil jeg vite...er det bare en kul drøm, eller gjennomførbar?
  12. Jeg har nylig begynt å bruke et "BilXtra"-verksted, som jeg synes er litt dyrt - men de er flinke og veldig hyggelige, er mitt første inntrykk. Så fikk jeg tilbud om hjulstillingskontroll for 960kr og syntes det var bra, ettersom jeg betaler tusenlappen på et mindre og fritt verksted jeg har pleid å bruke før jeg flyttet. Men på papiret som jeg fant i bilen etter at jeg hadde betalt så jeg jo at de bare hadde kontrollert hjulstillingen fremme... Er ikke det for lite? Rattet står skjevt i min Primera, og det er derfor jeg ville ha kontrollen. [ATTACH]34147[/ATTACH]
  13. Takk for svara! SD er viktig for meg, ja. Det er også riktig at det tilkommer frakt på noen av de eksemplene mine, det er dog ikke toll på vareforsendelser under 200kr. Leter litt til jeg, men den responsen jeg får er å satse på merkevareprodukter. Synes det er litt kjedelig, hvorfor må det stå JVC eller Pioneer på alt? Men vil jo heller ikke være prøvekanin som ender opp med elendig lyd.
  14. Ser fin ut den, men du ser jo også at den koster opptil 10x så mye som mine forslag...da regner jeg med at man får kvalitet. :) Men gidder ikke bruke så mye mer enn 300 spenn kanskje.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.