Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

driver selv med motorbytte, som jeg har 0 erfaring med fra før og har 0 hjelp så det går etter logikk, så er nok mer en kun rusta panser du :)

 

så hvorfor lager han en tråd om en bil, når han driver med 1 annen bil og er i krigsherjede land, har fikset kjøkkenet++ hvorfor ikke bare laget en tråd når han faktisk har fått gjørt noe?

 

så kan du vel bare sitte der med dine bilspill og leve i din fantasiverden :)

 

jeg vil slutte og "sitte her inne og være tildels spydig og fortsette med denne raden av små og unødige kommentarer" hvist dere ikke svarer på mine kommentarer :)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

driver selv med motorbytte, som jeg har 0 erfaring med fra før og har 0 hjelp så det går etter logikk, så er nok mer en kun rusta panser du :)

Gjør dette ferdig, innse hvor mye informasjon du sikkert fikk bare via forum og innse det at du bare burde latt være å kommentere all tull snakket her inne!

Skal du ha et skikkelig resultat så innser du og at det tar litt mer enn en time og bytte motor.

Her i tilfelle er det å dytte inn en tanks motor i en van.. litt forskjell, men dette ser vell ikke du?

 

så hvorfor lager han en tråd om en bil, når han driver med 1 annen bil og er i krigsherjede land, har fikset kjøkkenet++ hvorfor ikke bare laget en tråd når han faktisk har fått gjørt noe?

 

Det er lov til å ha flere jern i ilden gutt! Og hva med at han kanskje hadde planer for å ta en økt på denne bilen her nå, men ble dratt rett ned igjen til krigen?

Uten at jeg har sett på datostemplingen på trådene hans så kanskje dette var noe han startet med før den andre bilen, kjøkkenet og kanskje tilogmed før han vervet seg?

 

Fordi han er på søken etter informasjon vedrørendes både bil, motor, overføre etc.. Og da er en forumtråd en fin kilde. Samtidig vil han gjerne skryte litt av prosjektet og forhåpentlig motta positive tilbakemeldinger. Som igjen øker arbeidslysten hans.

 

så kan du vel bare sitte der med dine bilspill og leve i din fantasiverden :)

 

Vist det er meg du sikter til så ja, jeg er en gamer og synes det er gøy å spille, blant annet, bilspill.

Ser du i signaturen min så ser du 2 stk biler jeg driver å fikler med på fritida mi. Og kan vell med hånda på hjertet si at begge disse to har gjennomgått mer spennendes oppgraderinger og forandringer enn hva lille "rusty" har ;)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha et skikkelig resultat så innser du og at det tar litt mer enn en time og bytte motor.

Her i tilfelle er det å dytte inn en tanks motor i en van.. litt forskjell, men dette ser vell ikke du?

 

jeg har aldrig sagt at det tar kun 1 tme og bytte motor..har brukt ca 4 dager sammenhengende for og få ut motorn i den ene bilen, så nå må jeg få ut den andre som sikkert går mye fortere siden nå har jeg litt meg kunnskap :)

 

men kom igjenn 5 år?!? og hvist ikke jeg leste feil, så tenkte han på det i 10 år før han søkte etter motor....

 

End of conversation.

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du drar ting helt til det ekstreme her nå.

Om han har tenkt i 10 år, så betyr ikke det at det har vært 10 år med intens tenkin/planlegging.

Heller det at det hele ble tatt satt i gang i Reodors hodet etter å ha blitt ertet for lite med kubikk under et amcartreff. Og i senere tid når økonomien tillater dette

 

Bare det å skaffe motoren i seg selv er en bragd, og noe annet enn en motor til en sliten golf.

 

Jeg vil ikke sitter her å forvente av Reodor at han bruker like lite tid på å dytte inn denne motoren i en van som du vil gjøre med å dytte en golf motor nedi en.. golf.

Jeg blir ikke forundret i det heletatt om det fort tar 4-5 år fra oppstart til han faktisk er ferdig med prosjektet.

Hvorfor? Fordi det er noe helt annet å bygge uten oppskrift på hva du gjør. Her må det må det skaffes informasjon om det han har tenkt å montere så han ikke går på en smell der.

Det må planlegges, prøves og feiles.

 

]End of conversation.

Det er det neppe før du forstår at dette prosjektet er litt mer tidkrevende enn hva det det gjennomsnittlige prosjektet til mannen i gata. Og at han har brukt 5 år på prosjektet til når er fult forståelig for min del da han begir seg ut på et felt få, om ikke ingen, har vært før. Hva som skjer bak forumet her er Reodors private sak. At han ikke setter dette prosjektet høyest på lista er fult forståelig.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

haha, husk no på at han må tenke ut korleis han i det heile tatt skal få inn motoren i ein van. og drivstoff tank og drivverk og fjører som tåler vekta.

 

så ro ned skravlekassa før du innser alt arbeidet og researchen.

 

og kva har du fått gjort på 30 sider??

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hele tråden og sett deg inn i hva som skal gjøres før du tuller mer.

 

Syns du det er gøy å forsøple andres prosjekttråder og ville du likt at noen gjorde det i din?

 

for det første: ja jeg har lest hele tråden, og har virkelig blitt imponert hvis dette hadde blitt noe av, for det hadde blitt et syykt prosjekt

 

for det andre så kom jeg med et spørsmål, så fikk jeg spydige svar, så da må jeg vel få svare for meg, på samme måte som jeg ble svart på?

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår