Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Nei, skulle'ru ha sett på makan! Jaggu troner'n Reodor øverst på pallen gitt. Ikke helt bedriftsserienivå på tidene, men så begynner kartene å bli temmelig lurvete og ujevne også. Den siste jeg kjørte hadde helt utslitt clutch etter mangeårig bruk av begge pedaler samtidig... Men artig var det. Hyggelig at bruttern tok seg en tur fra Kongsberg også.

 

Nå blir jeg mer eller mindre fraværende grunnet militærøvelse en ukes tid, men på grunn av min høye militære rang så kan jeg ikke utelukke at jeg får forumtilgang innimellom...

:anger: :pray :bambam: :aug: :soldiersf

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skulle'ru ha sett på makan! Jaggu troner'n Reodor øverst på pallen gitt. Ikke helt bedriftsserienivå på tidene, men så begynner kartene å bli temmelig lurvete og ujevne også. Den siste jeg kjørte hadde helt utslitt clutch etter mangeårig bruk av begge pedaler samtidig... Men artig var det. Hyggelig at bruttern tok seg en tur fra Kongsberg også.

 

Nå blir jeg mer eller mindre fraværende grunnet militærøvelse en ukes tid, men på grunn av min høye militære rang så kan jeg ikke utelukke at jeg får forumtilgang innimellom...

:anger: :pray :bambam: :aug: :soldiersf

 

Cold Response...Du er med i HV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, du har sikkert sett dette klippet før, men slenger det ut her. Har hatt det på maskina ei stund. Minner meg om "Hedberg"-volvoen (740`en).

 

 

 

ebkqIZ5z8OM

 

Joda, jeg har sett denne, men den er verdt å se igjen :)

 

Cold Response...Du er med i HV?

 

Jeg er med i HV, men deltok ikke på Cold Response. Mitt HV-område gjennomfører sine årlige treninger på Heistadmoen utenfor Kongsberg. Kom hjem i går kveld og er ganske sliten etter 8 dager med 18-timers "arbeidsdager". Men til uka skal jeg piske Turboed1 slik at toppen min er klar til strid før påske...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til uka skal jeg piske Turboed1 slik at toppen min er klar til strid før påske...
Ingen pisking nødvendig,jeg får så sår hud av det... jeg er snart ferdig med å kopiere det endelige resultatet inn+ut inn i alle de andre portene,så det begynner å se ut som folk. :) Plinger deg i morgen. Dvs,senere i dag en gang.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen pisking nødvendig,jeg får så sår hud av det... jeg er snart ferdig med å kopiere det endelige resultatet inn+ut inn i alle de andre portene,så det begynner å se ut som folk. :) Plinger deg i morgen. Dvs,senere i dag en gang.

 

Ved nærmere gjennomgang av mine torturinstrumenter ser jeg at jeg ikke har pisk, kun batong, revolver og balltre. Og de er jo ikke særlig motivasjonsfremmende... Ring meg når du er våken igjen du. Jeg higer etter å montere sammen motoren igjen. Vi har jo en lydmur å bryte vet du :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt oppdatering føler jeg. Prøver å laste opp flere bilder i samme post, men får feilmelding hele tiden, så jeg får prøve litt færre bilder i slengen:

 

 

En kjapp prøvemontering av bremsene i felgen:

Felg04.jpg

 

 

Ser ut som felgen går klar akkurat...:

Felg05.jpg

 

Hei, hvor fikk du tak i de bremsene, og hvilken dia har de?

Er de beregnet for gatebruk? (støvmansjetter på stemplene)

Er selv på utkikk etter noe værre til 240'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet...fikk bare ikke med meg den spontane fremskyndelsen for oppstart fra "i sommer en gang" til "før påske"...

 

Det er forskjell på at toppen skal være klar til strid før påske til at motoren skal være klar til oppstart i sommer vet du ;)

 

Det klør i fingrene etter å bygge sammen motoren, men ikke slurv. Fått foringsalu forresten?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvor fikk du tak i de bremsene, og hvilken dia har de?

Er de beregnet for gatebruk? (støvmansjetter på stemplene)

Er selv på utkikk etter noe værre til 240'n.

 

Bremsene kjøpte jeg hos Steffanson, og de har en dia på 325mm. Er faktisk litt usikker på om det er støvmansjetter på de, men det kan du sikkert finne ut på hjemmesiden til AP Racing.

 

Eller så har vel KRB tøffere bremser til 240 for en ganske hyggelig penge.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene kjøpte jeg hos Steffanson, og de har en dia på 325mm. Er faktisk litt usikker på om det er støvmansjetter på de, men det kan du sikkert finne ut på hjemmesiden til AP Racing.

 

Eller så har vel KRB tøffere bremser til 240 for en ganske hyggelig penge.

 

KRB selger vel Wilwood, og de har ikke støvmansjetter. Vil gjerne ha det så jeg slipper så mye vedlikehold pga, stemplene setter seg. Ska sjekke litt rundt, men takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår