Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

For å "flise" den Yarisen har du vel strengt tatt ikke bruk for så mye som 400 hk?

 

Eller enda mindre 600 hk kanskje... Målet var egentlig bare å få over 500 hk, og da var 550 et rundt og fint tall synes jeg i sin tid. Og med valget av E85 som energikilde så ble 600 hk et enda rundere og finere tall. Men trolig hadde det holdt med 250 hk for å fornærme Yarisen ganske ettertrykkelig...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det du kjørte når du ble "parkert" av Yarisen?

 

EDIT: Yaris T-sport spesifikasjoner:

Effekten er 106 hestekrefter ved 6.000 omdreininger i minuttet
og dreiemomentet er 145 newtonmeter ved 4.200 omdreininger.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel både KRB og Jonus opplevd sin andel med ras, men hvis Jonus bygger sine egne motorer like dårlig som de delene han modifiserte for meg (råder og topp) og med like dårlig kontroll på spesifikasjonene som på stemplene jeg kjøpte av han, så er det et under hvis motorene hans overlever den første oppstarten. Men det er historie nå føler jeg...

 

E85 gir meg det nødvendige miljøalibiet og gjør at man kan guffe på med litt ekstra turbotrykk og tenning og dermed litt mer effekt... Dette skal ikke bli noen vinterbil, og hvis tilgjengeligheten viser seg å bli et problem så får jeg heller bite i det sure eple og gå tilbake til 98. Men det er klart det frister å passere 600 hk på gatemap. Dette skal ikke bli en bil som setter effektrekorder for 5-sylindrede Audimotorer. Det handler snarere om å realisere en drøm og om å få hevn over denne helvetes Yarisen... :)

 

Med e85en runder du greit 600hk på 1.7 bar vis alt er på stell. Selv med sugemotor på slodda di burde yaris få pisk:)Trur det vil bli en ganske så vill grevling detta her:)

 

Men hva sa han etter at du konfronterte han med de delene han serverte deg? Han burde jo rydde opp etter seganger2

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det du kjørte når du ble "parkert" av Yarisen?

 

EDIT: Yaris T-sport spesifikasjoner:

Effekten er 106 hestekrefter ved 6.000 omdreininger i minuttet
og dreiemomentet er 145 newtonmeter ved 4.200 omdreininger.

 

Såpass ja...:wonder:

 

Jeg kjørte bruksbilen min. Volvo 850 med 144 hk 2,5l 10V. Jeg lå og purka i 5. gir ut av Oslo forbi Smart-club og opp mot Karihaugen da en Yaris flisa forbi. Jeg gira ned både ett og to hakk, men jeg klarte ikke å kjøre forbi den uansett. Vil nok tro den nøt godt av den langt høyere hastigheten idet den kjørte forbi, men det forhindret meg likevel ikke i å sverge etter hevn...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med e85en runder du greit 600hk på 1.7 bar vis alt er på stell. Selv med sugemotor på slodda di burde yaris få pisk:)Trur det vil bli en ganske så vill grevling detta her:)

 

Men hva sa han etter at du konfronterte han med de delene han serverte deg? Han burde jo rydde opp etter seganger2

 

Tittet i det nye Bilsport som dumpet ned i postkassa nå og der sto det om slicks til 17" hjul, så det er håp for grepet selv på grevlingen min...

 

Jeg har ikke konfrontert han med forholdet, men jeg kom likevel såpass greit fra det at jeg ikke ønsker å surmule mer om det. Men jeg vil nok ikke fremstå som en god referanse hvis folk skulle spørre...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kjipe greier når ting raser. Er jo en såpass spesiell å sjelden motor.
Du skulle sett girkassa på høsten i fjor da... Sprengte huset på midten....flere kvadratmeter girkasse.

 

Men hvorfor skal dere bremse på e85 siden tilgjengeligheten på dette drivstoffet er meget dårlig med tanke på at det blir en landeveis bil? Samt at bilen mest sanssynlig for store problemer med kaldstart på vinteren med e85.
Tilgjengeligheten på E85 er på vei opp...og hvis Reodor skal bruke den på vinteren,så er det bare å fylle 5-6 liter med 95 oppi E85'en hvis de mot all formodning ikke selge E70,som er "winter blend" på etanolen...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med e85en runder du greit 600hk på 1.7 bar vis alt er på stell.
Unge Reodor klarer seg nok med et snev over 1.4 bar til de 600 med oppsettet han ender med...og da er det slutt,siden snurrboen hans ikke liker å flytte mer luft.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge Reodor klarer seg nok med et snev over 1.4 bar til de 600 med oppsettet han ender med...og da er det slutt,siden snurrboen hans ikke liker å flytte mer luft.. :)

 

Hvilket minner meg på at jeg kun er et turbobytte unna enda flere hester...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket minner meg på at jeg kun er et turbobytte unna enda flere hester...
Tja...testet litt i går med ei gigantisk mølle... Og du gir ikke girkassa håp engang...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...testet litt i går med ei gigantisk mølle... Og du gir ikke girkassa håp engang...

 

Appropo girkasse....

Det er da imponerende styrke i dette Volvo greiene.

Det er ikke så mange andre som kan stille opp med ett så stort antall deler som greier så mye juling!

Akslinger, girkasser, motorer osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du stjernehimmelen? Fortell...
Lite himmel...heller helvete (for kassa). Må teste igjen, siden jeg ikke husker hva det ble helt sikkert. Mener den med litt varv og etanol tippet ut av seg såder 820hk..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite himmel...heller helvete (for kassa). Må teste igjen, siden jeg ikke husker hva det ble helt sikkert. Mener den med litt varv og etanol tippet ut av seg såder 820hk..

 

Før vi vet ordet av det tipper vi 1000 hester uten gass! Da snakker vi grevling... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår